Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo i photoshop til vector? kan man det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej med alle jer

 

Jeg sidder med et lille problem. Jeg er på hjemmebane i Photoshop, sån da :)

Jeg har et logo i .psd ( photoshop ) som jeg gerne vil have i vector format, eller .ai hedder det vidst.

Kan det lade sig gøre at konvertere det? eller skal man lavet det om i illustrator fra bunden?

 

 

Venlig Hilsen

Anders Rasmussen

Tilmeldt 17. Oct 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke selv tro at det kunne lade sig gøre..
Lavede en hurtig søgning på google og læste lidt igennem de links..

http://www.google.dk/search?q=convert+psd+to+ai&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Der er et par steder hvor folk har prøvet det, og hvor det har lykkedes dem.. Hvor godt resultatet derefter er blevet ved jeg ikke..

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes online convertere på nettet, men resultatet er så også derefter. Det bedste ville helt klart være at få tegnet logoet op i Illustrator.

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet et jpeg billede om til en .ai fil (vector) det var anjah her fra amino der klarede den for mig! du kan jo bare søge hendes navn og sende logoet til hende så kan hun give dig et tilbud.

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

I bund og grund kommer det an på hvilke elementer som findes i det logo, forstået på den måde at blandt andet skrifttyper / fonte og Shapes er vektor, og kan gemmes som vektor. Dog med den undtagelse af at hvis man putter skygger, gradient farve, bevel osv på grafikken, vil dette blive en blanding medllen vektor og bitmap, dog bitmap i den forstand at hver pixel bliver til vektor, så når man zoomer ind på elementet, vil pixlerne blive større.

Så i bund og grund er det bedste at bruge illustrator, eller et andet program som er lavet til at producere vektorgrafik i, Illustrator har også en funktion til at tage et bitmap og gøre det til vektor, det er dog ikke altid at denne funktion fungerer efter hensigten, så en rentegning af logoet eller elementet er i de fleste tilfælde nødvendigt.

et godt online program til at vektorisere bitmap, er http://vectormagic.com/home
du kan se eksempler her http://vectormagic.com/online/sample
og det gør faktisk et bedre stykke arbejde end Illustrator gør, efter min mening, for 2 år siden var det gratisk at bruge, men du kan afprøve det før du køber adgang.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Hvis logoet er relativt simpelt skal jeg gerne gøre det for dig gratis. Du kan få fat i mig på anne[snabela]redclover.dk

//Anne

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Ja det er muligt. Hiv PSD filen ind i Illustrator og forsøg med funktionen "live trace" - der er mange indstillinger og muligheder. Er dit logo relativt simpelt vil den gå rent hjem der. Men har du finere elementer med i logoet kan en rentegning være vejen frem  -eller en efterjustering med "smooth tool" efter en trace.

Er du på pæn hjemmebane i Photoshop kender du sansynligvis til pennen (pen tool). Den findes også i Illustrator og med den kan du rentegne logoet.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Det er ikke muligt, selvom de andre fortæller dig det modsatte. Der findes software, som kan løse problemet halvt, men resultaterne er langt fra optimale. Hvis dit billede er bitmap grafik (jpeg, gif, png, bmp osv.), er du desværre nødt til at lave det om fra starten.

De andre anbefaler Illustrator, men det koster, og et program som er mindst lige så godt til formålet, og endda gratis, er Inkscape, som jeg varmt kan anbefale.

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg bakker op om Benny's svar:

Hvis logoet er rimeligt enkelt, så kan du benytte LiveTrace i Illustrator. Men det kræver dog lidt justering før den tracer det helt optimalt.

Men når du har lavet det i Photoshop, så kunne jeg godt have en mistanke om at du benytter gradienter og skygger - det gør de fleste som jeg er stødt på som laver logoer i Photoshop sjovt nok. I så fald er det letteste faktisk at hive Photoshop-billedet ind som et template-lag i Illustrator og så simpelthen rentegne logoet som vector i nogle lag ovenpå.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene at livetrace er en mulighed hvis man ønsker et rent og professionelt logo. I enkelte tilfælde vil man opnå et hæderligt resultat, men at gentegne det ved håndkraft vil altid være at foretrække.

//Anne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)