Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udløb af et .com - hvornår er det frit til at købe igen?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Nu er der gået 2 måneder så nu skulle denne pendingDelete periode på 5 dage gerne have været trådt i kraft men navnet står stadigt som Locked? Det er da underligt synes jeg. Navnet udløb den 17.08.09 derefter + 2 måneder = 17.10.09 + 5 pendingdelete dage = 22.10.09

Så nu skulle den gerne have været givet fri efter min udregning men den er stadig låst??

Er det normalt det her?

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer først en expire periode på op til 45 dage, efterfuldt af en redemption periode på 30 dage. Først herefter kommer status til at være pending delete. Dvs. at der sagtens kan gå mere end 2 måneder.

Bemærk, det kan også sagtens være, at domænet er fornyet af registrar, men at de har en intern expire kørrende på deres kunde.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Reupke:

Der kommer først en expire periode på op til 45 dage, efterfuldt af en redemption periode på 30 dage. Først herefter kommer status til at være pending delete. Dvs. at der sagtens kan gå mere end 2 måneder.

Bemærk, det kan også sagtens være, at domænet er fornyet af registrar, men at de har en intern expire kørrende på deres kunde.

Hej Christian. Tak for svaret. Det var dog lang tid nå men jeg må bare vente, og godt at vide at der kan gå så lang tid.

"Bemærk, det kan også sagtens være, at domænet er fornyet af registrar, men at de har en intern expire kørrende på deres kunde." kan du forklare denne, hvad det betyder?

Hvis jeg kigger på godaddy.com i wois eller dandomain så står jeg stadig som ejer og firmaet som jeg købte navnet hos stå stadig som udbyder og saa staus: locked.

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at læse på registratorens webside, der står deres procedure vedrørende udløb af domæner muligvis beskrevet. Alternativt kan du eventuelt prøve at kontakte deres support og se om de kan være behjælpelige med at afklare det, som nævnt tidligere kan det variere fra registrator til registrator.
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg her igen. jeg har nu fået en mail som ser sådan ud:

 

 

" xxxxxx.com is coming available for sale in a few days.

Since you own a similar domain, we thought you'd be interested in xxxxxx.com.

If you do have interest in acquiring xxxxxx.com, please fill up priority notice form available

here: http://initrustdomainnames.biz/stor............................................etc
and we will contact you as soon as the domain is available for purchase.

We look forward to hearing back from you. 

Kind regards,

John Timmers

InTrust Domains

11605 Meridian Market View #124-134

Falcon, CO 8 "

 

 Hvad er nu det? Jeg har ikke klikket paa linket da jeg ikke ved hvad der sker hvis jeg gør? Om jeg aut så siger ja til at lave en backorder eller hvad?

Hvis jeg glemmer alt om denne mail de har sendt mig, kunne de så finde på at købe navnet bare for at være træls og spørge mig igen bagefter om jeg vil  købe det til en højre pris?

Hvem er de fyre??

Håber at i kan give mig lidt infomartion på dette. Tak

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Du binder dig ikke til noget blot ved at gå ind på et link, men det er nok meget fornuftigt at du ikke har klikket på det alligevel. Det kan ske at de logger et besøg på siden da det giver udtryk for at du har interesse i domænet endnu, og de derfor måske automatisk køber det for som du selv siger efterfølgende at sælge det dyrere til dig.

Hvis ikke du foretager dig noget køber de det højest sandsynligt ikke, men hvis der er nogen der vurderer at domænet har en værdi (enten i form af domænets navn, indgående links til domænet eller den trafik de antager domænet har) kan du godt risikere at der er andre der ønsker at købe det så snart det bliver ledigt. Det behøver ikke være nogen der kender domænet på forhånd, det kan f.eks. ske via en tjeneste der overvåger domæner der udløber ud fra bestemte kriterier som pagerank etc. - det er bl.a. derfor man bør gøre brug af muligheden for at genaktivere det i stedet for at lade det blive slettet først.
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Du binder dig ikke til noget blot ved at gå ind på et link, men det er nok meget fornuftigt at du ikke har klikket på det alligevel. Det kan ske at de logger et besøg på siden da det giver udtryk for at du har interesse i domænet endnu, og de derfor måske automatisk køber det for som du selv siger efterfølgende at sælge det dyrere til dig.

Hvis ikke du foretager dig noget køber de det højest sandsynligt ikke, men hvis der er nogen der vurderer at domænet har en værdi (enten i form af domænets navn, indgående links til domænet eller den trafik de antager domænet har) kan du godt risikere at der er andre der ønsker at købe det så snart det bliver ledigt. Det behøver ikke være nogen der kender domænet på forhånd, det kan f.eks. ske via en tjeneste der overvåger domæner der udløber ud fra bestemte kriterier som pagerank etc. - det er bl.a. derfor man bør gøre brug af muligheden for at genaktivere det i stedet for at lade det blive slettet først.

 

TIS.... jeg har lige klikket på det for at se hvad ( jeg var for nysgerrig ) det var, før jeg saa din besked.. æv   Kan sige at domænet ikke har nogen link eller noget. Har ikke været brugt til hjemmeside endnu men kun til emails.

 

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgelig ikke så heldigt, men det er jo ikke helt sikkert at de bestiller det af den grund - men der er desværre en chance for det. Hvis den pris de oplyser sig om på siden du var inde på er horibelt høj, kan du eventuelt overveje at bestille domænet via en backorder service et andet sted og håbe på at denne når at registrere det.
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at der stod 55€ for backorder navnet. Så ville jeg blive den første til at blive kontaktet når det er frit, stod der.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)