Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udløb af et .com - hvornår er det frit til at købe igen?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jogget lidt i det og ikke fået fornyet et .com navn jeg havde til at ligge. Efter at det er udløbet kunne jeg forny det men til en meget høj pris end hvis jeg havde husket at gøre det i god tid. Jeg valgt at vente til at det er frit på market igen og gen-købe til normal pris.

Den udløb den 17.08.2009 og har fået at vide at der ville gå 2 mdr. før den ville være fri på market igen.

Igår var det 2 mdr siden og når jeg idag prøver at søge på navnet står det at det stadigvæg er optaget.

Kan det være fordi det er weekend eller noget med tidszoner eller hvorfor mon er den ikke blevet givet fri inu?

Takker for hjælpen

Hej

 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:

Jeg har jogget lidt i det og ikke fået fornyet et .com navn jeg havde til at ligge. Efter at det er udløbet kunne jeg forny det men til en meget høj pris end hvis jeg havde husket at gøre det i god tid. Jeg valgt at vente til at det er frit på market igen og gen-købe til normal pris.

Den udløb den 17.08.2009 og har fået at vide at der ville gå 2 mdr. før den ville være fri på market igen.

Igår var det 2 mdr siden og når jeg idag prøver at søge på navnet står det at det stadigvæg er optaget.

Kan det være fordi det er weekend eller noget med tidszoner eller hvorfor mon er den ikke blevet givet fri inu?

Takker for hjælpen

Hej

Hej Rudy.

Hold øje med hvornår domænets status sættes til "PendingDelete" Når det sker, er der 5 døgn til du kan registrere det (igen)

Held og lykke med det!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Powerhosting. Tak for svaret. Jeg kan se at på min konto er .com navnet helt væk. Så jeg kan ikke se dette "pendingdelete".

 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rudy:

Hej Powerhosting. Tak for svaret. Jeg kan se at på min konto er .com navnet helt væk. Så jeg kan ikke se dette "pendingdelete".

Hej igen Rudy.

Du kan se domænets status i WHOIS. Jeg plejer selv at bruge whois-kommandoen, men hvis ikke du har en sådan kan du benytte fx. GoDaddy´s

http://www.godaddy.com/   -Slå domænet op og vælg "Click here for info"

Der bør du kunne se domænet status.

 

 

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Proceduren er lidt forskellige afhængig af hvilken registrator det drejer sig om, men normalt vil der efter udløb først være redemption periode (typisk på 30 eller 60 dage), hvor kun den tidligere ejer kan genaktivere domænet (mod et højere gebyr som du skriver). Herefter vil der som Powerhosting skriver være en PendingDelete periode på 5 dage, hvorefter domænet slettes og kan registreres af alle.

Hvis det er et vigtigt eller populært domæne bør man helt klart genaktivere det i redemption perioden, på trods af gebyret, så man ikke risikerer at der er andre der løber med det når det bliver ledigt igen.
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hijacker jeg lige tråden..

Hvordan er det med .dk domæner?.. Synes jeg har gennemlæst DK-Hostmasters retningslinjer uden at få et rent svar?.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis ikke du betaler for fornyelse af dit .dk domæne vil du først blive varslet med et brev om at domænet vil blive suspenderet som følge af den manglende betaling. Herefter vil domænet blive suspenderet i tre måneder (hvor det jo så ikke vil virke, så man overser det nok ikke lige hvis domænet bruges aktivt), hvorefter domænet bliver slettet og ledigt for andre at registrere. Som registrant af domænet har du mulighed for at genoprette det under suspenderingen for et gebyr ligesom ved .com domæner etc.
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare takker for jeres svar. Jeg kan se at på godaddy.com er status: locked men da navnet udløb den 17.08 må den da snart komme på PendingDelete, heldigvis er det ikke et navn folk leder efter så mon ikke jeg får fat i det igen Smile

 

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)