Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indkomst -

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan godt være at jeg er ikke dum i forhold til det med skat, fradrag, og regler mm. Men pørver at forstå så godt jeg nu engang kan Embarrassed

Jeg har lige indberettet X-antal kr. på min forskudsopgørelse for 2009, men jeg har fået et større fradrag, hvilket jeg ikke forstår for skulle da meget give ca. halvdelen af det jeg har indbettet i skat. Eller er det helt forkert.

Eks. indberetter jeg 10.000kr, så bliver der trukket AM-bidrag, og bagefter skat...?
Men hvis jeg får et større fradrag, så er jeg helt lost. Skal jeg så indsende dem ved årets udgang, eller hvordan..?
I må meget undskylde, men er helt forvirret...!

Det er indberettet i rubrik 221

På forhånd tak
Kenneth Popp
www.KPuds.dk

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

På dette tidspunkt af året ville jeg ikke ændret min forskudsopgørelse for 2009 når beløbet er 10.000 kr.  Jeg ville have "gemt" ca. halvdelen af det tjente til den restskat det ville give i forbindelse med indsendelsen af selvangivelsen i 2010.

Feltet du har brugt er er det rigtige. Er der i beregningen af dit fradrag taget højde for den indkomst du har haft indtil videre i år mv.?

Henrik

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

På dette tidspunkt af året ville jeg ikke ændret min forskudsopgørelse for 2009 når beløbet er 10.000 kr.  Jeg ville have "gemt" ca. halvdelen af det tjente til den restskat det ville give i forbindelse med indsendelsen af selvangivelsen i 2010.

Jamen så kan man vel altid påstå at det var i ens hensigt at indberette det til skat (det kan jo ligne sort arbejde), eller hvad..?

 

Henrik Krogh:
Feltet du har brugt er er det rigtige. Er der i beregningen af dit fradrag taget højde for den indkomst du har haft indtil videre i år mv.?
Jeg har ikke haft nogle indkomst som b-indkomst før nu. Altså den første indbetaling er ikke kommet, men arbejdet er udført i fredags.

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

popp:
Jamen så kan man vel altid påstå at det var i ens hensigt at indberette det til skat (det kan jo ligne sort arbejde), eller hvad..?

DU vil opleve at der mange selvstændige som skatter deres forventet overskud lavt og sågar til 0 kr. De påfører det så på deres selvangivelse og får en efterskat. Den betaler de med de penge som de har sparet gemt fra deres indtjening. Fordelen er at det kan være svært at "gætte" hvor meget du skal betale i skat. Hvis du har sat beløbet for højt kan du risikere at betale for meget i skat. De penge får du først igen når selvangivelsen er indleveret selvom man måske har mere brug for dem nu. Ulempen og problemet er når du ikke gemmer penge til at betale restskatten.

Sort arbejde er når du arbejder uden regning og bagefter ikke fortæller du har gjort det. Hvis du fører regnskab og påfører resultatet når du skal selvangive er der ikke tale om sort arbejde.

popp:
Jeg har ikke haft nogle indkomst som b-indkomst før nu. Altså den første indbetaling er ikke kommet, men arbejdet er udført i fredags.


Du har vel haft en indtægt i en eller form de første 10 måneder af året. Din B-indkomst indgår i den samlede beregning af din personlige skat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)