Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger man bedst "problemknuser" mentalitet til at tjene penge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Jeg har hvad jeg selv mener er en hjerne som er rigtig god til at finde løsninger på problemer. Det kan være alt muligt. Men jeg har en evne til at kunne fokusere rigtig godt på at finde en løsning på et givent problem.
Det kan være komplekse gåder, matematik osv som det skal findes en løsning på. Eller så  bredt som, vi har det her stykke værktøj, vi vil gerne gøre det her med det, hvordan finder vi en løsning på det...

Jeg har fra da jeg var helt lille kunne finde løsninger på problemer i form af opfindelser. Desværre (for mig, godt for menneskeheden) har de fleste problemer allerede fundet en løsning. Altid uden at jeg selv var klar over at denne løsning eksisterede.

Jeg har dog ikke haft nogle udfordringer inden for dette i mange år efterhånden. Ved i hvordan man kan bruge sin evne til dette på den bedst mulige måde så at man kan tjene penge på det?

 

Kom med nogle spændende forslag.

Fra Langå
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt seriøst, hvis du nu læser dit indslag, kan du så ikke se modsætningen?

Overforenklet kunne det måske lyde: "Jeg er god til at løse problemer, men mit problem er at jeg ved ikke hvad jeg skal bruge det til.  Kan nogen hjælpe?"  Tongue Tied

Men for at komme med lidt konstruktivt, så:  måske kunne du finde en måde at strukturere hvordan du gør når du løser problemer og så undervise andre i den metode.  Eller du kunne prøve at komme i kontakt med et væksthus eller lignende, hvor opgaverne/problemerne kommer ind fra gaden så at sige, og skal have en customised løsning konstrueret.  Dette er selvfølgelig meget afhængig af om din evne er særlig skarp indenfor et bestemt felt eller om den fungerer meget generelt til hvilket som helst problem. 

Håber du kan bruge dette.  Mere specifik rådgivning kræver nok lidt mere indgående kendskab til dig og din baggrund.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se problematikken :) og det er også ret så ironisk. Dog er det hvad realiteten er for mit vedkommende.
Måske hænger det sammen med at min mentalitet hænger sammen med matematik / logik. Og hvordan man tjener penge på det, er ikke ligefrem logisk, men snarere kreativt.

Det med væksthusene synes jeg er en god ide.


Som et sidespørgsmål. Er der en forretning i at opfinde ting, patentere dem, og så videresælge patentet ? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)