Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte til Aps?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for ca. 1 måned siden oprettet en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har oprettet et par firmakontoer, men udover det, har reelt kun fortaget et enkelt indkøb i dette firma.

 

 Men nu er jeg kommet i tvivl om jeg i stedet burde oprette et Aps med det samme. Jeg har selv ca. 50.000,- og låner ca. 75.000,- via et anfordringslån.

 

Hvis jeg opretter et Aps kan de 75.000,- og for den sags skyld resten af de indskudte penge på nogen måde trækkes skattefrit ud igen, når firmaet giver overskud? I et Aps har jeg forstået at jeg ikke kan have et anfordringslån og at det skal laves med en rente efter makedet. Men hvad betyder dette reelt for mig og udlåner? Jeg kommer til at have et underskud de første måneder.

 

Har du lyst til at komme med et godt råd? Skal jeg bare holde mig til min enkeltmandsvirksomhed?

Med venlig hilsen

Trine

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er meget tætte på årsskiftet, hvor de nye kapitalkrav til et ApS kommer til at gælde. Kravet vil da kun være 80.000 kr. Du bør derfor overveje om det kan betale sig at vente med at stifte et ApS indtil den tid.

Du kan ikke trække den indskudte anpartskapital ud skattefrit når der er overskud.  Overskud kan tages ud i form af udbytte. Først når du sælger dine anparter eller aps ophører vil du kunne få den indskudte anpartskapital ud skattefrit.

Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Jeg er godt klar over det med de 80.000 kr fra nytår. Men jeg tænkte bare at der måske var en fordel i at gøre det nu hvor jeg "har" pengene, frem for at der ved en senere omdannelse skal der laves vurdering osv af virksomheden. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvtak.

Hvis du vil omdanne din eksisterende enkeltmandsvirksomhed nu skal der også en revisor ind over.

Ja alternativt kunne du stifte et Aps med den kapital som har til rådighed nu - og så "sælge" det du har købt til dit enkeltmandsfirma over i ApS efterfølgende til markedsprisen.

Hvad der er bedst kan du kun selv svare på. Det afhænger i høj grad af hvilke aktiviteter du har tænkt dig i de næste måneder.  Men basalt set er det selvom kapitalkravet falder billigst at lave et aps nu - da der senere vil være større omkostninger ved at omdanne.

Held og lykke med firmaet!Yes

Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at jeg i så fald skulle have en revisor ind over uanset hvad, men ja, omkostningerne er jo klart lavere ved at gøre det nu.

Det er godt nok lidt svært at tage stilling til, -hmm... -jeg tror at jeg beholder mit lille enkeltmandsfirma til at starte med. Så kan jeg jo på hvordan det går til næste år.

Tak for din hjælp og rigtig god weekend. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vente til jeg havde tjent nogle flere penge i den personlige virksomhed og nok til at kunne lave en omdannelse med virksomhedens værdier. Indtil da kan man jo opspare indkomst i virksomhedsordningen til en foreløbig skat på 25%. Det kan dog umiddelbart ikke svare sig hvis vi taler om indkomst under topskattegrænsen.

Er du rå kan du måske nå at tjene pengene inden årsskiftet men ellers ville jeg vente tll 1/1 2011. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 16. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit råd, jeg har også besluttet at vente. Kan godt se at der er visse fordele ved at vente til jeg har tjent nogle flere penge, tænkte bare at der også kunne være en fordel ved det andet. Men som sagt, jeg venter og tager den senere. 

Med venlig hilsen

Trine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Trine...:
Hvis jeg opretter et Aps kan de 75.000,- og for den sags skyld resten af de indskudte penge på nogen måde trækkes skattefrit ud igen, når firmaet giver overskud?

Nej.

Trine...:
Skal jeg bare holde mig til min enkeltmandsvirksomhed?

Absolut NEJ.

Ubegraenset haeftelse.? Under ingen omstaendigheder. Goer det ikke.

Overvej et SmbA.

Den nye faellesauropaeiske selskabsform SPE er formentlig en realitet medio naeste aar.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mere spam fra en af udbyderne  Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Vi er meget tætte på årsskiftet, hvor de nye kapitalkrav til et ApS kommer til at gælde. Kravet vil da kun være 80.000 kr. Du bør derfor overveje om det kan betale sig at vente med at stifte et ApS indtil den tid.

Du kan ikke trække den indskudte anpartskapital ud skattefrit når der er overskud.  Overskud kan tages ud i form af udbytte. Først når du sælger dine anparter eller aps ophører vil du kunne få den indskudte anpartskapital ud skattefrit.

Er det helt sikkert, at kapitalkravet vil blive ændret pr. 1/1? Jeg hørte nemlig lidt om, at det muligvis først ville blive senere.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)