Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat - Lidt forskellige spørgsmål herom...!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige lige forskellige spørgsmål om skat, så her kommer de lige.

Hvis jeg indberetter b-indkomst, er det så rubrik 342 jeg skal skrive det i..? Er lidt i tvilv for der står b-skat.

Når jeg indberetter en b-indkomst på min forskudsopgørelse er det få for året ud, eller 12 mdr. frem i tiden..?

Hvis jeg ikke forventer at tjene mere end 50.000kr. og alligevel kommer til det i løbet af det næste år, skulle der så havet været moms på..? Eller opretter jeg mig bare på cvr. og kører vidre blot med moms..?

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

popp:
Hvis jeg ikke forventer at tjene mere end 50.000kr. og alligevel kommer til det i løbet af det næste år, skulle der så havet været moms på..? Eller opretter jeg mig bare på cvr. og kører vidre blot med moms..?


Du lader dig momsregistrere når du har en begrundet forventning om at nå en omsætning på 50.000 kr over en periode på 12 måneder.

popp:
Når jeg indberetter en b-indkomst på min forskudsopgørelse er det få for året ud, eller 12 mdr. frem i tiden..?


Hvis du retter for indkomst i 2009 er det resten af året.  Jeg ved ikke engang om du kan ændre for 2010 endnu - men da er det i givetfald kalenderåret som er lig skatteåret for personer.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

popp:
Hvis jeg ikke forventer at tjene mere end 50.000kr. og alligevel kommer til det i løbet af det næste år, skulle der så havet været moms på..? Eller opretter jeg mig bare på cvr. og kører vidre blot med moms..?


Du lader dig momsregistrere når du har en begrundet forventning om at nå en omsætning på 50.000 kr over en periode på 12 måneder.

Jeg har slet ikke nogle forventning om dette lige nu, da alt er ret nyt, men man kan jo aldrig vide. Tænk hvis man blev positivt overrasket.

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

popp:
Jeg har slet ikke nogle forventning om dette lige nu, da alt er ret nyt, men man kan jo aldrig vide. Tænk hvis man blev positivt overrasket


Det vil være glædeligt når det sker!Yes

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan fortælle mig hvilken rubrik jeg skal indfører det i..?

Er lidt i tvilv...!

K

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du bør nok lidt mere præcis forklare, hvor du er henne!

På forskudsopgørelsen 2009...på årsopgørelsen 2008 eller hvor?

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du bør nok lidt mere præcis forklare, hvor du er henne!

På forskudsopgørelsen 2009...på årsopgørelsen 2008 eller hvor?

Beklager..! Det er på forskud opgørelsen. Det må den jeg skal skrive på her for de sidste 2½måned..!

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

popp:
Det må den jeg skal skrive på her for de sidste 2½måned..!


Sæt det forventede overskud ind i rubrik 221.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

popp:
Det må den jeg skal skrive på her for de sidste 2½måned..!


Sæt det forventede overskud ind i rubrik 221.

Hvordan skal overskud forståes..? Det kan jo forståes på flere måder.

Hvis vi eks. siger jeg sælger vinduespudsninger for 10.000kr de næste 2½ måde, og så skal der trækkes skat af dem, så har jeg et OVERSKUD på knap 5000kr. Er det korrekt forstået..?

K

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skatten af dit overskud. Det er dine indtægter minus dine udgifter.

Det vil sige at hvis du sælger vinduespudsninger for 10.000 kr. og du f.eks. har udgifter til sæbe og kørsel for 5.000 kr. Så er dit overskud 5.000 kr. Det er det tal son du skriver i rubrik 221. SKAT beregner så hvor meget skat du skal betale af de 5.000 kr.

Så med andre ord. Det du skal skrive er din forventede indkomst før skat.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)