Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsregler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål omkring bogføring. Jeg arbejder på et projekt for en kunde, og er blevet tildelt en ekstern resurse en revisor. Ja hvor heldig kan man være.. hehe

Nu har jeg et spørgsmål omkring bogføring, som vi har delte holdninger til. Nu vil jeg gerne vide om nogle af jer kloge regnskabsmennesker kan give mig et svar.

Problemet er når man modtager en regning hvor der er evt. fragt eller andet hvor der ikke skal løftes 25% moms.

Måden jeg ville bogføre regningen på er følgende:

Faktura ialt 13.000,-
Forbrugsvare 10.000,-
Fragt 500,-
Moms 2.500,-

Forbrugskonto XXXX +10.500,-
Udgående moms +2.500,-
Bank -13.000,-

Han mener at der for hver enkelt konto fastligger en moms sats! Jeg er klar over at man normalt tilknytter enten udgående eller indgående moms til kontoen. Men har aldrig hørt omkring momssats på den enkelte konto! Jeg har læst lidt i bogføringsloven men synes ikke den er helt klar på området!

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Jeg har et spørgsmål omkring bogføring. Jeg arbejder på et projekt for en kunde, og er blevet tildelt en ekstern resurse en revisor. Ja hvor heldig kan man være.. hehe

Nu har jeg et spørgsmål omkring bogføring, som vi har delte holdninger til. Nu vil jeg gerne vide om nogle af jer kloge regnskabsmennesker kan give mig et svar.

Problemet er når man modtager en regning hvor der er evt. fragt eller andet hvor der ikke skal løftes 25% moms.

Måden jeg ville bogføre regningen på er følgende:

Faktura ialt 13.000,-
Forbrugsvare 10.000,-
Fragt 500,-
Moms 2.500,-

Forbrugskonto XXXX +10.500,-
Udgående moms +2.500,-
Bank -13.000,-

Han mener at der for hver enkelt konto fastligger en moms sats! Jeg er klar over at man normalt tilknytter enten udgående eller indgående moms til kontoen. Men har aldrig hørt omkring momssats på den enkelte konto! Jeg har læst lidt i bogføringsloven men synes ikke den er helt klar på området!

Hej Remy

Nu behøver man alså ikke at gøre det sværet

Du nulstiller momsen på fragt kontoen. og bogfører således

Forbrugskonto XXXX +10.000,-

Fragtkontounder forbrugskonto +500
Udgående moms +2.500,-
Bank -13.000,-

Så stemmer det igen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svaret. Så fik han ret Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)