Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamics NAV talent søges - Oplæring tilbydes

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Fra  FusionDynamics Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne i dialog med en person, som på sigt kunne tænke sig udfordringer som konsulent og eller udvikler. 

Jeg har været selvstændig i et lille års tid, og begynder allerede nu at få så meget at lave, at jeg skal begynde at tænke på, hvordan virksomheden bedst kan vokse. Derfor påtænker jeg at ansætte en person inden der er gået endnu et år. 

Om ERP branchen og Dynamics NAV

De af Jer der kender produktet, og p.t. har arbejde som konsulenter eller udviklere, vil nok nok ikke nødvendigvis finde dette indlæg så interessant. Der findes mange gode konsulenthuse i Danmark, som arbejder med Dynamics NAV (som tidligere hed Navision), og indtil for et års tid siden arbejdede jeg selv hos ét af dem, men besluttede så at hoppe ud i tilværelsen som selvstændig, fordi jeg synes, der var mangel på leverandører, som fokuserede primært på integration mellem Dynamics NAV og omverdenen.

Til forskel fra andre områder indenfor IT-branchen (fx netværks- og serveradministration), er det et stort plus med erfaring fra roller, som har beskæftiget sig med virksomheders økonomi, lager, produktion, osv.

Det (bl.a.) har gjort, at det for mange konsulenthuse har været svært (og stadig er!) at finde kvalificeret arbejdskraft. Og historisk set har det ikke været så meget brugt at "tage folk i lære" indenfor den niche af branchen, som man fx gør indenfor marketingverdenen, hvor man hører om job som fx junior-konsulent.

 

Som sagt har jeg nu så meget at lave, at det er på grænsen til, hvad jeg selv kan nå, og derfor overvejer jeg et scenarie:

At få dialog med en person med økonomibaggrund, måske færdiguddannet, som kunne tænke sig at blive skolet i konsulentrollen, og som har mod på at prøve kræfter med udvikling i Dynamics NAV (Mange af de rigtigt dygtige ERP-folk er nemlig hybrider, der både er gode konsulenter, og kan kode i et vist omfang). Oplæringen i den udviklingsmæssige del vil jeg naturligvis stå for, og i en vis udstrækning også den konsulentmæssige, men meget vil appellere til den persons personlighed og lyst til sultent at kaste sig ud i rollen. Det er den eneste måde at lære det på.
Idet jeg kun er mig selv i virksomheden nu, vil der være mulighed for at få en helt central placering i virksomheden, og på sigt evt. partnerskab. Det lyder jo meget flot, men jeg skal jo skynde mig at sige, at al start er hårdt arbejde, men omvendt kan tro og evner og tålmodighed være en afgørende faktor for success.
 
Den helt optimale person er måske i dag ansat i en økonomifunktion i en virksomhed, og kender til arbejdsgange, og måske med produktionserfaring. Men igen... det er den optimale person. Jeg er også meget nysgerrig for at komme i dialog med andre interesserede, som måske kunne tænke sig at komme indenfor ERP-verdenen (tro mig.. for de dygtige vil det være fast arbejde, hvor en finanskrise, som den, vi har nu, sjældent vil betyde nogen særlig job-usikkerhed). Og hvis ikke i min virksomhed, er der ofte gode muligheder andre steder, for nu at spille med helt åbne kort.
Lad mig høre fra evt. interesserede. I første omgang er der tale om at komme i snak med nogle mennesker, for at jeg kan få en fornemmelse for, hvad der kan lade sig gøre. Hvis jeg skulle gøre som alle andre konsulenthuse, skulle jeg stjæle kompetente NAV-folk fra mine konkurrenter, men jeg har lyst til, at der skal flere mennesker sluses ind i branchen, fordi det er en branche med megen arbejdsglæde og megen dynamik, og jeg tror mange "unge talenter" vil synes, det er fedt arbejde.
Derudover vil jeg synes, det er fedt med noget sparring og energi fra en anden person, jeg kan overføre noget viden til.
Håber at høre fra Jer :-)
Venligst
Søren Alexandersen
FusionDynamics 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)