Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står jeg mht. rettighederne til mit domæne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er indehaver af et domæne, som er et registreret varemærke. Det er selvf. ikke et 'dansk' firma, da de så ville have registreret det danske domæne som det første. Men man kan roligt sige, at det er et stort multinationalt firma.

Hvordan står jeg mht. rettighederne til domænet, hvis firmaet på et tidspunkt blev ret opsatte på at få det danske domæne jeg er indehaver af under porteføljen?

Kan det ende i en retssag - hvis ja, hvordan ender disse oftest? eller hvad ville der kunne komme til at ske?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De får det overdraget uden problemer af DK Hostmaster, hvis deres brand er trademark beskyttet før du registrerede domænet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Oftest så må du slippe domænet for 39 kr. Sad

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på du vil miste det, medmindre du virkeligt har en god sag. F.eks. var TDC ejet af Thisted Data Center eller sådan noget, og den fik TDC ikke lige udleveret da de skiftet navne (De købte den så istedet).

På samme måde har du nok også en chance hvis domænet tilfældigvis er et helt normalt navn, der så også lige er et registreret varemærke et eller andet sted i udlandet.

De to ovennævnte vil du iøverigt også kunne tage på, hvis ikke du bruger domænet til noget fornuftigt. Det er en ny regel der er kommet, og det er f.eks. grunden til at Cybercity har valgt at sælge en masse domæner. Mailhosting er vist iøverigt ikke nok til at holde på et domæne efter denne regl.

Mvh

Janus

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke, hvordan det fungerer, når det er et udenlandsk firma, men hvis de har en dansk afdeling, står du i hvert fald meget dårligt. Har selv vundet sådan en sag i klagenævnet for domænenavne, hvor et stort firma via en dansk stråmand havde taget vores firmanavn som dk-domæne. Hvis du er interesseret, kan du se sagsforløbet på PDF her:

Posterland vs Campana System

Umiddelbart vil jeg tro, at et internationalt firma også kan tage en sag op på samme måde

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer mig bare at det så ikke allerede er sket. Varmærket har de fleste andre tld der findes med varemærket !

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer mig bare at det så ikke allerede er sket. Varmærket har de fleste andre tld der findes med varemærket !

Nu er Danmark jo ikke det største marked :)  Men hvis de kommer med et varemærke og prøver at få domænet den dag de finder det danske marked interessant, så vil de nok få det.

Så hvis man allerede nu er klar over at det kan blive taget en dag er det nok ikke den bedste ide, at skabe noget stort på det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men, hvis virksomheden IKKE har registreret deres varemærke før man registrerer domænet, så kan de vel efterfølgende ikke komme og forlange det?

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders // Det Sorte Bureau:

Men, hvis virksomheden IKKE har registreret deres varemærke før man registrerer domænet, så kan de vel efterfølgende ikke komme og forlange det?

Her er det nok mere et spørgsmål om, hvem der først får det registreret som varemærke og ikke hvem der først får registreret domænet.

Men jeg vil tro, at der sikkert kommer mange ting ind i en sådan afgørelse, såsom hvilket land ejeren bor i, hvor stor virksomheden er, om domænet er taget i brug osv.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders // Det Sorte Bureau:

Men, hvis virksomheden IKKE har registreret deres varemærke før man registrerer domænet, så kan de vel efterfølgende ikke komme og forlange det?

 

Jo, det er sket før Big Smile

Der var bl.a. en sag med nyhedsavisen, som fik domænet selvom avisen slet ikke eksisterede da domænet blev registreret.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)