Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

retur med pletter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Snabelfant.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i et lille dilemma... Vi har d. 5-10-2009 solgt nogle varer til en  kunde og efterfølgende har vi været i dialog med hende et par gang via mail, da hun havde nogle spørgsmål ang. tøjet.. Og så idag modtog vi en overtøj fra hende, med en seddel hvor på der stod at hun havde fortrudt sit køb og hendes bank info, så vi kan tilbage betale hende pengene for jakken.. Meeeen på brystet af overtøjet er der pletter som mistænkeligt ligner mælkepletter.... Hva pokker gør jeg???? Kunden vil jo nægte at de er kommet på hjemme hos hende og sikkert påstå at de har været der hele tiden...... Og jeg ved med sikkerhed at de ikke var på, da jeg pakkede og desuden ligger alt vores overtøj i plastik imp. frem til de skal pakkes..

Kan man gøre/sige noget til kunden???

Har i en form for retur politik/sedler??

Hilsen

Tina, Snabelfant

Overtøj til børn i alderen 1-10 år

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Tina

Det var en træls en.... Jeg synes også den er svær. På den ene side burde man blot lade den glide igennem for ikke at få en sur kunde - og på den anden side skal man ikke finde sig i alt. Vi står ofte i lignende situationer.... kan huske at vi engang fik en kjole retur som stank så meget af skyllemiddel og vi var helt sikre på at den havde været vasket. Vi havde utallige korrespondencer med både kunden og hendes mand. Set i bakspejlet havde vi sparet ufatterligt meget tid og irritation hvis vi bare havde taget den retur.

Vi er blevet bedre til at sætte vores personlige irritation over den slags i baggrunden. Det er lidt svært - men det giver godt i sidste ende er jeg sikker på.

Så - jeg ville tage jakken retur og refundere uden at sige noget som helst. Dernæst ville jeg forsøge at fjerne pletten skånsomt selv, så jakken kunne sælges igen. Går pletten ikke væk - så sælg den til en god ven som mangler en billig jakke.

Mange hilsener Helle

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der konkret i jeres betingelser omkring returvarer, og ibrugtagning?

Tag nogle billeder af pletterne, og skriv tilbage til kunden at I som følge af at jakken har været i brug og er blevet plettet i brug, naturligvis ikke kan refundere beløbet.
Men at I som den gode butik I er, er villige til at refundere 50% af varens pris, og at I vil beholde resten til dækning af rensning.

Når kunden bliver holdt op på dette, og I kan fremlægge billede-bevis på pletterne (som jo ikke er nævnt som grund til returnering, (ergo kan kunden ikke argumentere at de hele tiden har været der)) , vælger kunden enten at gå med på de 50%, eller at få fremsendt varen igen.

De 50% dækker vel jeres nettoudgift til jakken.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Snabelfant.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges, at den ikke har været taget i brug og at alle mærker stadig sidder på.

Overtøj til børn i alderen 1-10 år

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)