Jeg står i et lille dilemma... Vi har d. 5-10-2009 solgt nogle varer til en kunde og efterfølgende har vi været i dialog med hende et par gang via mail, da hun havde nogle spørgsmål ang. tøjet.. Og så idag modtog vi en overtøj fra hende, med en seddel hvor på der stod at hun havde fortrudt sit køb og hendes bank info, så vi kan tilbage betale hende pengene for jakken.. Meeeen på brystet af overtøjet er der pletter som mistænkeligt ligner mælkepletter.... Hva pokker gør jeg???? Kunden vil jo nægte at de er kommet på hjemme hos hende og sikkert påstå at de har været der hele tiden...... Og jeg ved med sikkerhed at de ikke var på, da jeg pakkede og desuden ligger alt vores overtøj i plastik imp. frem til de skal pakkes.. Kan man gøre/sige noget til kunden??? Har i en form for retur politik/sedler?? Hilsen Tina, Snabelfant |
Hej Tina
Det var en træls en.... Jeg synes også den er svær. På den ene side burde man blot lade den glide igennem for ikke at få en sur kunde - og på den anden side skal man ikke finde sig i alt. Vi står ofte i lignende situationer.... kan huske at vi engang fik en kjole retur som stank så meget af skyllemiddel og vi var helt sikre på at den havde været vasket. Vi havde utallige korrespondencer med både kunden og hendes mand. Set i bakspejlet havde vi sparet ufatterligt meget tid og irritation hvis vi bare havde taget den retur.
Vi er blevet bedre til at sætte vores personlige irritation over den slags i baggrunden. Det er lidt svært - men det giver godt i sidste ende er jeg sikker på.
Så - jeg ville tage jakken retur og refundere uden at sige noget som helst. Dernæst ville jeg forsøge at fjerne pletten skånsomt selv, så jakken kunne sælges igen. Går pletten ikke væk - så sælg den til en god ven som mangler en billig jakke.
Mange hilsener Helle