Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af en kinøjser. sikker betalning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

jeg har lavet en overførsel på nogle tudsinde kr til en levrendør i Kina, men er blevet snydt, og kan ikke komme i kontakt med "firmaet" mere.

Men man skal lære af sine fejl. Det er ikke nogen form for sikkerhed ved almindelig bankoverførsel.

Kina vil ikke modtage kortbetalning.

Hvad gør man? banken fortæller, hvis jeg betaler med kort, så kan pengene trækkes tilbage, men bankoverførsel, er der ikke noget at gøre.

Nogen der kender til en mere sikker måde at betale til Kina på?

Er paypal med returret? ? aner ik hvad det er  ;-)

mvh

Cengiz

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt at blive snydt, men du skal altid bruge remburs (eller lignende) ved handel med Kina. Læs mere her: http://www.startvaekst.dk/remburs.

En remburs sikrer dig ikke mod varer der ikke lever op til forventningerne, men sikrer dig at der i det mindste er afskibet et eller andet i nogle papkasser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du laver en kreditkort betaling via Paypal, så er du sikret. Alternativt findes der Escrow...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Fashion-seller
Cengiz fortæller netop at det ikke er muligt med kort betaling.

@ Cengiz
Du kan benytte en Remburs som tidligere nævnt, eller du kan tage kontakt til sådan en som mig, der fungerer som dit mellemled i handlen med Kina. Det er selvfølgelig ikke gratis, men du er så til gengæld sikker på: at leverandøren findes, at kvaliteten er som den er aftalt, at modtage varen.

Mvh.
Kasper Hansen

Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, hvad betyder det så at kontakte dig?

Har du folk i Kina, det tjecker varen?

Hvordan vil du fungere, og hvad vil det koste at have dig med i handlen  ;-)

mvh

Cengiz

 

Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert med Paypal siger I.

Nogen der vil forklare mere om det?

Hva koster det? inden for hvorlænge kan man få "trukket" sine penge tilbage?

Er der en Dansk afdeling man tager kontakt til?

Ja jeg er ny, men er også TAKNEMLIG for alle jeres svar herinde  ;-)

 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cengiz,

Jeg bor og har hovedkontor i Kina, hvorfor jeg kan sørge for alt du ønsker, det være sig alt fra indkøb til og med afskibning. Prisen afhænger af hvilke ydelser du vil benytte dig af, ordrestørrelse og leverandørens beliggenhed.

Ønsker du at høre nærmere, kan du få fat i mig på kah(a)inbulk.dk. Andre kontaktoplysninger kan du finde på www.inbulk.dk

Mvh.
Kasper

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cengiz

Er det blot et par tusinde, så er det nok bare at betragte som lærepenge. Ja det er skide surt, men der er mange banditter. Der er dog heldigvis også mange reelle virksomheder.

Remburs, sikkerhedsstillelse hos banker etc. er ideer, men ofte så koster det en del. Jeg kan da i hvert fald huske at min bankrådgiver fortalte at man skal op over et vist beløb før det kan betale sig at få stillet sikkerhed etc.

Et par andre måder du kan prøve at sikre dig lidt er ved:

1) Start med at få vareprøver hjem. Tjek kvalitet, tjek om de svarer hurtigt nok på mails etc.

2) Prøv at finde producenterne og ikke mellemhandlere

3) Bed om referencer. Bed om at få oplyst hvem deres øvrige kunder i Europa er. Kontakt disse firmaer og hør om dem du skal handle med er reelle.

4) Stil konkrete produktspecifikke spørgsmål. Skal du importere dæk, så spørg fx hvilke slags gummi de er lavet af. Svarer de noget ala "det er lavet af godt gummi" eller sådan noget - så er det nok ikke dem du skal handle med.

5) Bed dem om deres forretnigns id nr.

Der er også mange andre måder du kan prøve at tjekke forhandlerne. Inde på det engelske forum http://www.thewholesaleforums.co.uk/ kan du finde en masse gode artikler og råd til når du skal til at importere.

Hilsen Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert mange muligheder, men at sige at PayPal er sikker.........hmmmm.......

Jeg ville benytte www.escrow.com (ikke alle mulige efterligninger). Der skal du som modtager sige ja til, at du har modtaget varerne, før penge bliver overført til afsender. Dem der vil snyde dig, vil sikkert ikke benytte escrow.

Har selv benyttet det ifm. diverse køb af halvdyrt musikudstyr fra private i udlandet.....med succes. Jeg modtog en ødelagt guitarforstærker og havde 22K hængende på Escrow. Dem fik jeg tilbage.

Jack

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]En remburs sikrer dig ikke mod varer der ikke lever op til forventningerne, men sikrer dig at der i det mindste er afskibet et eller andet i nogle papkasser.[/quote]

Og hvad skulle det så hjælpe vis nu det bare er affald der er sendt?  En Ramburs giver ingen sikkerhed for at man modtager den rigtige vare!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)