Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vil stille sikkerhed !

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg har fået tilbudt at købe en sportsforretning i Nordjylland. Det er en butik som giver overskud, men slet ikke er udnyttet godt nok og den kan blive rigtig god.

Butikken med inventar, edb og sådan noget koster 200.000 kr. Dertil skal der en kassekredit til på 500.000 kr, som skal være driftskontoen.

Jeg mangler en som vil stille sikkerhed for dette lån, da jeg ikke har mulighed for det selv. Til gengæld vil jeg tilbyde en god del af overskuddet eller en fast sum penge hvert år, som tak for dette.

Skulle jeg nu gå ned med butikken ( hvilket ikke sker ), ja så overtager du jo butikken med inventar og det hele, så i realiteten er det ikke meget man kan miste, da man jo ikke går konkurs med 500.000 kr.

Vil du vide mere, så skriv en besked..

 

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

har du ikke noget familie med noget friværdig der kan stille sikkerhed for dig

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kim andersen:

da man jo ikke går konkurs med 500.000 kr.

Firmaer er gået på røven selvom de havde milliarder af kr tilgængelig, så det argument holder ik...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu snakker vi en butik, så tror ikke jeg går på røven med flere milliarder. Hvis jeg får underskud et år, bliver det på Maks 200.000 kr og gør man det 2 år i træk, så lukker man nok butikken.

 

Nej har ikke noget familie der har mulighed for det og vil heller ikke blande dem ind i det...

 

Er der ikke selskaber som investerer i sådan noget her ?? De skal jo ikke op med pungen, kun hvis jeg går konkurs om mange år og der kan de jo så have tjent mange penge...

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

kim andersen:

da man jo ikke går konkurs med 500.000 kr.

Firmaer er gået på røven selvom de havde milliarder af kr tilgængelig, så det argument holder ik...

 

Kort og godt ha ha CoolWink

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kim andersen:

Hvis jeg får underskud et år, bliver det på Maks 200.000 kr og gør man det 2 år i træk, så lukker man nok butikken.

Har du drevet butik før? Det lyder ik sådan for så ville der være flere ting som du vidst og kunne læse mellem linierne på mit sidste indlæg.

1: En butik giver som tommelfinger regel overskud efter 4-5 år. Dvs 500.000 kr er peanuts eller det der svarer til -100.000 kr om året

2: Ved du hvor mange omkostninger der er ved at drive en butik?

3: Du bliver kreditvurderet af dine leverandører, dvs giver din butik underskud og de kan se egenkapitalen er mindre end de varer du køber/forudbestiller, så kræver de sikkerhed for deres levering. Hvordan vil du stille sikkerhed med 500.000 kr når det reelt koster 1-2 mio kr at fylde en butik op? De 500.000 kr er til driften, men hva så med varekøb osv?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Hvis man stiller kaution for de 500.000,- , ja så er risikoen 500.000,-.

Tror også det er fornuftigt ikke at blande familie, venner og penge sammen.

En investor vil  se efter regnskaber, fremtidige planer og budgetter, afkast/rente osv. , så det er nogle af de ting du bør have klar til evt. interesserede.

Mvh

Jesper

 

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første, så har jeg styret sportsbutik i flere år, så ved udmærket godt hvad det vil sige.

 

For det andet så har butikken været der i 8 år, det vil sige at det er en veletableret virksomhed som har givet overskud hvert år.

 

Og ja jeg ved udemærket godt hvilke omkostninger der er, min forretningsplan er færdiglavet, på baggrund af den nuværende ejer. Budgettet er lavet, så omsætningen er sat mindre end hvad de sælger for nu, ca 500.000 kr - 1 mill og stadig giver den et godt overskud.

 

Så ja, ved udmærket godt hvad det vil sige....

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt. De 500.000 kr er til varelager. Det vil sige at der er varer for lidt over 1.1 million. Så det skulle være mærkeligt at det ikke i det mindste kunne løbe rundt. Som sagt så er det en sund virksomhed.

Fra Langå
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette virkelig det bedste sted at søge investorer?

Hvis muligheden for underskud er så lille, og driften er så god, hvorfor får du så ikke investorer ad mere traditionelle veje?

Hvad med at undersøge om nogle af dine fremtidige leverandører har lyst til at støtte projektet?  Jeg mener, det er jo dem der kommer til at få en del i fortjenesten hvis/når det går godt, så hvorfor ikke høre dem om muligheden for et samarbejde?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)