Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt fremmøde hos SKAT

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en rådgiver med - eller få din rådgiver til at møde for dig. Du kan godt give fuldmagt til en rådgiver eller revisor, så du ikke selv behøver at møde. De skal dog selvfølgelig kende dine forhold.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev også kaldt til et møde hos SKAT - fint nok, jeg møder op kl. 8 som aftalt og må sande at dørene er låst indtil kl 10! WHAT!
Blev lidt muggen så jeg smed bare alle mine papir i postkassen - så måtte de selv ligge og rode med det.

Den "flinke" dame fra SKAT måtte også indrømme at have lavet en fejl og ikke informere om "bagdøren" før kl 10.

"Kontrolbesøget" blev også afsluttet uden væsentlige anmærkninger.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

Din angivelse må da også være på meget stort negativt beløb så ?.

 

Kan du ikke stoppe med at skrive alle dine indlæg med fed, det er besværligt at læse.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man indkaldes til møde hos skat, kan det bare være på grund af en rutinemæssig stikprøvekontrol som alle møder gennem årene.

Specielt nystartede kan opleve disse møder for at fange og hjælpe fejl undervejs.

Altså behøver der ikke altid være en gyldig grund, men er bare en stikprøvekontrol som vi alle kan udsættes for.

Har man stor negativ momsindberetning, dukker SKAT som regel også op før en udbetaling og vil have en forklaring på dette forhold.

Hvis man ikke selv vil møde op, kan man sende sin revisor eller tage sin revisor med til møde, men lad være med at hidse op over at blive tilkaldt til møde, for det gavner ikke din sag. 

mvh 

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

 

Ærgeligt at du har fået en negativ opfattelse af skat. Syntes altid de har været venlige og til at snakke med over en kop kaffe, og så er det jo rart at have en direkte linje indtil dem hvis man er i tvivl, så det har en del fordele, så gør brug af dem.

 

Og det med at de virker grove, vel med de historier jeg har hørt og set rundt omkring, kan jeg godt forstå at de bliver påvirket af deres arbejde. Deres 6 sans er jo ikke kommet af ingenting. Det værste du kan gøre er at gå i forsvars position, det er jo bare at sige til dem at du føler at de behandler dig uretfærdigt og at tonen gerne må være mere positiv næste gang. de er jo ikke interesseret i at lukke dig ej heller ødelægge dit liv, men de er ansat til at sørge for at staten får sine penge og at du komme hurtigere igennem det ved at fjerne muligheden for at negligere gælden til det offentlige..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig Brian. Naturligvis er der forskellige former for medarbejdere hos Skat. Nogle forekommer mere kompetente end andre og andre forekommer måske agressive, men det handler i høj grad også om hvordan man taler til dem og hvordan man kommunikerer med dem. Det dummeste man kan gøre er selv at møde op til en forhandling med Skat uden rådgiver. Nogle gange går det godt. Andre gange bliver en senere skattesag kørt skævt og ikke skåret rigtigt til fra starten. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Helt enig Brian. Naturligvis er der forskellige former for medarbejdere hos Skat. Nogle forekommer mere kompetente end andre og andre forekommer måske agressive, men det handler i høj grad også om hvordan man taler til dem og hvordan man kommunikerer med dem. Det dummeste man kan gøre er selv at møde op til en forhandling med Skat uden rådgiver. Nogle gange går det godt. Andre gange bliver en senere skattesag kørt skævt og ikke skåret rigtigt til fra starten. 

Det kan jeg kun være enig i, men jeg mener stadigvæk at åben kommunikation åbner for mulighederne i stedet for begrænsninger..

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt men det åbner stadigvæk op for at den usagkyndige kan komme til at sige ting som måske kunne være undgået eller anerkende forhold som måske ikke burde være anerkendt. Her taler jeg ikke om at skjule nødvendige oplysninger men om at de åbne muligheder går begge veje

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)