Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt fremmøde hos SKAT

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan SKAT kræve, at en virksomhedsansvarlig møder op til samtale hos SKAT, hvis ellers han/hun gerne stiller alt regnskabsmateriale til rådighed og gerne svarer på alle spørgsmål, der fremkommer skrifteligt.

Mvh G.N

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan de.. og det kan betales sig at have sine hæfter med årsregnskaberne... 

de kan være ren rutine..?

 

mvh. Michael

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeps kan de godt, du skylder ikke dem nogen moms/skatpenge ?

Jeg har en lille momsafregningssag med dem og blev derfor kaldt til møde ved dem.

Mikkel

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT kan alt - også det man efter lovgivningen ikke nødvendigvis må! Har selv oplevet en hel del fra deres side.

Bennie

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Nej, virksomheden skylder ingen penge til Skat, men har en negativ momsangivelse. SKAT indkaldte derfor til et møde, hvor SKAT var repræsenteret med to medarbejdere.

SKAT havde kun småting at komme efter. De ville derfor kigge regnskabsmaterialet grundigt igennem og indkalde til et nyt møde. Den ene medarbejder var meget ubehaglig og jeg har ikke lyst til at sidde og blive krydsforhørt af hende igen.

Derimod svarer jeg gerne på skrift. Men er ikke sikker på om jeg kan kræve det. Hvilken paragraf mener du de kan kræve personligt fremmøde erfter?

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:

Hej Mikkel.

Nej, virksomheden skylder ingen penge til Skat, men har en negativ momsangivelse. SKAT indkaldte derfor til et møde, hvor SKAT var repræsenteret med to medarbejdere.

SKAT havde kun småting at komme efter. De ville derfor kigge regnskabsmaterialet grundigt igennem og indkalde til et nyt møde. Den ene medarbejder var meget ubehaglig og jeg har ikke lyst til at sidde og blive krydsforhørt af hende igen.

Derimod svarer jeg gerne på skrift. Men er ikke sikker på om jeg kan kræve det. Hvilken paragraf mener du de kan kræve personligt fremmøde erfter?

 

Det kunne lyde som en vis Anne Frandsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg føler virkelig også skat jagter alle lige pt. Jeg tror også mange er ramte efter krise og den lange angivelsesfrist på moms har været en bjørnetjeneste. Så nu skal alle jagtes.

Du kan også få en afdragsordning på 30,000,- om ugen Indifferent

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Din angivelse må da også være på meget stort negativt beløb så ?.

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

jeg føler virkelig også skat jagter alle lige pt. Jeg tror også mange er ramte efter krise og den lange angivelsesfrist på moms har været en bjørnetjeneste. Så nu skal alle jagtes.

Du kan også få en afdragsordning på 30,000,- om ugen Indifferent

Mikkel

 

Krisen kradser også hos SKAT. Den kradser åbenbart så meget, at SKAT helt glemmer, at de er ansat af den danske befolkning - og deres vigtigste formål er at være en "serviceorganisation" og ikke et "tæskehold" - hvilket man godt kan være i tvivl om af og til.

Bennie

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontant:
Nej, virksomheden skylder ingen penge til Skat, men har en negativ momsangivelse. SKAT indkaldte derfor til et møde, hvor SKAT var repræsenteret med to medarbejdere.

Hvis anledningen til mødet var den negative angivelse er det momslovens regler der gælder. Der er i momsloven intet krav om at du skal give møde hos SKAT. Til gengæld har SKAT efter momslovens § 74 mulighed for at gennemføre kontrollen på din virksomhedsadresse - også selv om det er din private adresse.

Reelt har du valget mellem at have SKAT siddende på din adresse eller møde op hos SKAT. Oplysningerne har de krav på at få - også ved at tage en samtale med dig.

Husk at SKAT altid har en begrundelsespligt - dette indebærer også at SKAT har pligt til at fortælle dig efter hvilken paragraf som du indkaldes til, hvis de ønsker du skal give møde.

Henrik

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)