Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget gratis service kan man forvente af et firma ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg arbejder med ITsupport for mindre firmaer (og lidt private) på Fyn og vil gerne yde en god service, men overvejer også hvor meget af min fritid der skal bruges på det og hvad er rimeligt.

Jeg har efterhånden lavet temmelig mange trådløse netværk og gemmer altid logins på en krypteret del af en disk et sikkert sted. Men kunden får altid password udleveret , men mange glemmer dem på et tidspunkt.

Nu er det sådan at jeg gerne vil give en rimelig service , men jeg er lidt træt af at blive ringet op i weekenden eller via mail af dem der forventer at få det udleveret gratis , så nu vil jeg tage en minimums pris da de jo anvender min service og min tid. Min mindste pris er ½ time så det er hvad jeg vil tage for min ydelse , men ...

Der er muligvis enkelte som vil synes det er for meget , og ja dem er der jo altid nogle af - men jeg vil helst ikke miste en kunde ?

 

Hvad mener I andre om den sag og er det rimeligt at forlange gratis service ?

 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender godt problemet. Det tager kun lige 5 min så det klarer man hurtigt og så tager det overhånd.

Jeg syntes at det er fair at du tager for ½ time for at gensende deres password hvis de har glemt det og du allerede HAR udleveret det til dem. Alternativt kan du lave en service hvor de via en hjemmeside kan se det password som de skal bruge. 

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kunne du tage 30 kr. f.eks. for at få udsendt password engang til, efter du har udleveret dem. Det vil jeg synes er rimeligt for adminstrationen.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en del der kommer til at slette en af deres filer på deres hjemmeside. Der har jeg sagt 20 kr, for at få genoprettet en fil. Det tager mig alligevel 5-10 minutter og finde filen, og sende osv. og eftersom folk skal betale for det, har jeg oplevet at folk passer bedre på. Før fik jeg 4-5 mails om ugen. Nu får jeg maks en i måneden.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

serverservice:
Hvad mener I andre om den sag og er det rimeligt at forlange gratis service ?

Hej,

Jeg mener, at din pris er helt fair.

Det er da rimeligt, at du tager betaling for det.
Og så har selv den minimale pris nok alligevel en adfærdsregulerende indvirkning.
De fleste kunder vil sikkert synes, at det er fair.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de øvrige vil jeg sige, at dit prisniveau virker helt fair, når du allerede har givet kunderne deres passwords på fornuftig vis. Det vil helt sikkert have en opdragende effekt, at dine kunder nu skal af med penge for at forstyrre dig med den slags.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Al min tid er fakturerbar.

Idet kunden aktivt ringer til dig, så har kunden erkendt at det ikke er en opgave de kan løse selv.

Din tid koster penge - hver gang

Så enten tegner kunden et serviceabonnement så han betaler for at kunne ringe til dig og få hjælp
Eller så fakturere du et beløb du selv fastsætter, om det er 0,25/0,5/1,0 time - det er om til dig at vurdere, da jeg ikke kender dine kunder.

Men det er noget du skal tage med kunden helt fra start, når du forklare ham du gemmer en kopi på din disk.
Fortæl ham han kan ringe, men det koster XX kr.
Hans alternativ er du ikke gemmer koden og så betaler for du kommer ud og reetablere netværket, som jo vil koste noget mere.

Fastsæt en timepris i dit firma for Telefon support, og opdrag dine kunder til at forstå hvorfor viden koster penge.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg glad for at I skriver - så der er rimelig enighed om ½ time så det ved at fremover vil det koste hvis de henvender sig igen.

Men jeg tænker også at de har god gavn af at jeg gemmer de data for alle så de kan komme på trådløs igen selvom de skulle glemme det. Så for dem er det jo en stor fordel med lidt dokumentation hos mig.

Tak for en god hjælp og god stemningWink..

 

MVH Dennis Hansen

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Dennis.

Sidder lige og læser tråden og tænker:

Hvorfor du ikke bare fremadrettet giver dine kunder skriftlig besked om, hvad den service koster. Så kan de da ikke komme bagefter og brokke sig over prisen.

Dem du så allerede har i huset, kan du jo så skrive en regning på, som du synes er rigtig fair.

Man lærer jo hele tiden og fremadrettet vi du jo så i hvert fald have klare linier.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaltofts Bogholderi:

Hejsa Dennis.

Sidder lige og læser tråden og tænker:

Hvorfor du ikke bare fremadrettet giver dine kunder skriftlig besked om, hvad den service koster. Så kan de da ikke komme bagefter og brokke sig over prisen.

Dem du så allerede har i huset, kan du jo så skrive en regning på, som du synes er rigtig fair.

Man lærer jo hele tiden og fremadrettet vi du jo så i hvert fald have klare linier.

Mvh. Laila Kaltoft

Jo det er da rigtigt at jeg skal huske at fortælle det inden de ringer og forlanger det gratis - kan sikkert spare en masse fnider - tak for rådet.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)