Hej alle Jeg arbejder med ITsupport for mindre firmaer (og lidt private) på Fyn og vil gerne yde en god service, men overvejer også hvor meget af min fritid der skal bruges på det og hvad er rimeligt. Jeg har efterhånden lavet temmelig mange trådløse netværk og gemmer altid logins på en krypteret del af en disk et sikkert sted. Men kunden får altid password udleveret , men mange glemmer dem på et tidspunkt. Nu er det sådan at jeg gerne vil give en rimelig service , men jeg er lidt træt af at blive ringet op i weekenden eller via mail af dem der forventer at få det udleveret gratis , så nu vil jeg tage en minimums pris da de jo anvender min service og min tid. Min mindste pris er ½ time så det er hvad jeg vil tage for min ydelse , men ... Der er muligvis enkelte som vil synes det er for meget , og ja dem er der jo altid nogle af - men jeg vil helst ikke miste en kunde ?
Hvad mener I andre om den sag og er det rimeligt at forlange gratis service ?
|
Jeg kender godt problemet. Det tager kun lige 5 min så det klarer man hurtigt og så tager det overhånd.
Jeg syntes at det er fair at du tager for ½ time for at gensende deres password hvis de har glemt det og du allerede HAR udleveret det til dem. Alternativt kan du lave en service hvor de via en hjemmeside kan se det password som de skal bruge.