Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinduespudseren har fået erhvervskunder

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg er dårligt nok startet mit firma op endnu. Pt leder jeg efter kunder rundt omkring, og har været ude og dele en masse reklamer ud. Det har faktisk givet ret godt.
I starten havde jeg tænkt mig at kører "firmaet" uden cvr.nr. da jeg ikke vil komme over 50.000kr, for har også en normalt job ved siden af.

Nu er jeg så kommet i den heldige situation at jeg har fået et par erhvervskunder og boligforeninger.

Så nu tænker jeg, at det var en idé at oprette et cvr.nr. da de vel skal kunne trække moms'en fra i deres regnskab.

Men alligvel ønsker jeg ikke at lade mine priser stige 25% pga. moms'en....!

Nogle der kan komme med et godt råd...!

K

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis du ikke ønsker at komme over de 50.000 kr, hvorfor bruger du så ikke en underleverandør? Så kan du holde din % af prisen på et niveau, så dine indtægter ikke stiger 50.000 kr, selvom det er dig der har den endelig kontrakt. Så kan du altid overtage hele arbejdet igen, når du får lyst til at tjene mere end de 50.000 kr.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er ikke at jeg kommer til at tjene mere end 50.000kr., for det gør jeg bestemt ikke pt.

Problemet lægger i at min kunde, er en erhvervskunde, og gerne vil have moms på hans regninger.
Derfor skal jeg jo moms-reg. mig hvilket jeg ikke ønsker for så falder min indtjening, eller skal mine priser stige med 25%.

Har ikke den store løst til at takke nej, da det kan blive en god "odre".

K

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine priser stiger ikke ved, at du lægger moms på. Moms er indkomstneutralt, idet din kunde jo kan trække det fra i sit momsregskab.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Synes absolut bare du skal ligge den moms på som Rasmus også nævner, det kommer ikke til at røre dine erhvervskunder da de jo kan trække det fra igen..

Så få du udfyldt en blanket til opstart af firma

Mikkel

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske Popps dilemma opstår, fordi han har en del private kunder. Og disse kommer naturligvis til at mærke en forskel hvis en vinduespudsning stiger fra ex. 100 til 125 kroner...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt for stået Anders A.

Pt. er jeg ikke startet endnu, da jeg er igang med at opstarte firmaet, og finde kunder.
Men dem jeg har givet tilbud på, så vil jeg sige at 70% er private og 30% er erhvervkunder.

Har ikke løst til at mine privatkunder som jeg har givet tilbud, skal stige 25% for en omgang vinduespolering. Det er en makant stigning, og måske ikke det smarteste når man har afgivet en masse tilbud.

K

Fra kokkedal
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, let nok. PRIVATE kunder op til de 50 kilo, behøver du ikke at skrive moms på. Ang. Erhverv SKAL der være moms på. Hvis du kommer over de 50 ang. privat er der ikke meget andet at gøre end at sætte prisen de 25 % op. Hvis jeg var dig, ville jeg få et CVR. Nr

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel ikke bare "dele" det op...?
Altså private UNDEN moms, og erhverv MED moms..? Er det lovligt..?

K

Fra kokkedal
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså så vidt jeg ved, er der ingen problemer. Det du gør privat op til 50 kilo er jo din egen sag. Derudover skal det jo indberettes hvis du tjener mere. Privat: aftaler du selv med kunden om hvordan det skal foregå. Erhverv SKAL der bare være moms på.

Du kan sagtens dele det op. På den måde at du gør noget privat og resten som erhverv.

Mener ikke at du gør noget ulovligt der. (men få et CVR-nr)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)