Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. ophævelse af ansættelsesforhold og forpligtelser i opsigelsesperiode.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Indlægget er blevet rettet efter anbefaling.

Håber på Jeres forståelse..

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Ja - det lyder lidt kringlet!

For det første vil jeg nævne, at hvis din sidste arbejdsdag er den 1. september, og du har 3 mdrs opsigelse, er du opsagt til den 31.12. For det andet, kan du da under ingen omstædigheder bindes til noget som helst fra arbejdsgivers side, hvis han afstår fra at betale løn i perioden - hvilket jeg heller ikke mener at han er berettiget til.

Jeg mener du skal søge hjælp hos din a-kasse hvis du har en sådan.

Bennie

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Edited for future reference

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

edited for future reference

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Puh.. i mine ører lugter det der godt nok mærkeligt!

Jeg ved ikke hvad du arbejdede med, men jeg antager at du hørte ind under funktionærloven.

Lige lidt baggrundsviden til dig selv:

Læs funktionærloven her: http://www.hk.dk/www/content/download/63342/660093/file/funktion%C3%A6rloven_0209.pdf 

Eller de vigtigste punkter her: http://www.hk.dk/www/job_og_loen/funktionaerlov

--

Opsigelsesperiode: Som nævnt, så stopper du først officielt hos virksomheden den 31.12, da du ud fra egne angivelser har tre måneders opsigelse, og at opsigelsen først er gældende fra 1. september.

Som jeg forstår dit indlæg, så betaler de dig ikke penge for de tre måneder du er opsagt..? Det lyder meget meget mærkeligt, og stik imod funktionærloven.

Klausuler / forbud: Er der tale om en konkurrenceklasul, så læs her: http://www.hk.dk/www/job_og_loen/funktionaerlov/konkurrenceklausuler 
Funktionærloven siger, at der skal betales kompensation for både kunde - og konkurrenceklausuler. 

Er det en kundeklausul, så læs her: http://www.hk.dk/www/job_og_loen/funktionaerlov/kundeklausuler

--

Skal vi kunne hjælpe dig videre, så fortæl endelig, hvorfor de ikke betaler dig løn i opsigelsesperioden, og hvilke klausuler / forbud, det er som arbejdsgiver prøver at opretholde, og om de betaler dig kompensation for det eller ej.

Et opkald til HK eller lignende, vil nok være et rigtig godt bud i denne sag.. den lugter rigtig meget af fisk i mine ører!

Held og lykke med det!

Mange hilsner,

Christian

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De to indlæg krydsede lige hinanden hehe...

Du er blevet OPSAGT af din tidliger arbejdsgiver ik? Du har ikke selv sagt op, vel?

Du kan skrive under på "lige hvad du vil" kontraktmæssigt... men du må ikke stilles dårligere end funktionærloven (igen antaget at du hører ind under den).. Stilles du dårligere har du mulighed for at få kompensation fra din tidligere arbejdsgiver. Dette sker typisk igennem en fagforening.

Med venlig hilsen

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

edited for future reference.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv lige at høre her, Peter.

Hvis (og jeg er næsten sikkert på at dette ikke er afgørende) din arbejdsgiver har opsagt dig, er du beretiget (er det med et eller to t´er) til at få løn i din opsigelseperiode (altså indtil 31.12.09) hvis du er funktionæransat.

Længere er den ikke!

Hvis din tidligere arbejdsgiver pålægger dig indskrænkninger i dit fremtidige erhvervsvirke - ja så har han bare at betale derfor!

Længere er den heller ikke.

Summa Summarum. Hvis du kan bevise, at din tidligere arbejdsgiver har pålagt dig indskrænkninger med hensyn til dit erhvervsvirke - så er chancen for at han kan dømmes til at betale dig erstatning i perioden overordentlig stor.

Jeg mener ikke du har noget som helst at frygte.

Bennie 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jeg forstår godt, at du ikke vil ind på detaljer. Men det er meget svært at komme med et mere konkret svar, så vi skal gætte os frem.

Når  'forbuddet' ikke har noget at gøre med kunde- eller konkurrenceklausuler, kan det så tænkes, at det har noget at gøre med videregivelse af fortrolige oplysninger e.lign., eller - eller eller.

Det som du har 'overtrådt' - og som du er uenig med din tidligere arbejdsgiver om - er det noget, som er berørt i ansættelsesaftalen / eller er det et forhold fra funktionærloven, som du har 'overtrådt'?

Som du kan se, så er det meget vanskeligt at svare dig udfra rene gætterier.

Du er velkommen til at sende en PM

 

 

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Hej Andreas,

Jeg forstår godt, at du ikke vil ind på detaljer. Men det er meget svært at komme med et mere konkret svar, så vi skal gætte os frem.

Når  'forbuddet' ikke har noget at gøre med kunde- eller konkurrenceklausuler, kan det så tænkes, at det har noget at gøre med videregivelse af fortrolige oplysninger e.lign., eller - eller eller.

Det som du har 'overtrådt' - og som du er uenig med din tidligere arbejdsgiver om - er det noget, som er berørt i ansættelsesaftalen / eller er det et forhold fra funktionærloven, som du har 'overtrådt'?

Som du kan se, så er det meget vanskeligt at svare dig udfra rene gætterier.

Du er velkommen til at sende en PM

 

 

 

 

Næsten uanset hvad, skal der en konkurrenceklausul til - og den koster altså.

Bennie

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)