Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt eftertragtet domæne står i private navn. Må advokat sælge ved konkurs...?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

mp130965:

Selskabet betalte for det i sin tid. Men fik det flyttet i foråret og betalte af private lomme.

Er det ik op til 2 år tilbage i tiden at salg/overdragelse af genstande og varer kan omstødes, når salget/overdragelsen sker til dig selv, familie eller venner?

 

jeg mener helt bestemt det er 3 måneder og 6 måneder for nærtstående (nærtstående er far/mor el. børn) og i forhold til et selskab, kan jeg ikke lige se den kan bruges!

hilsen Bennie

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:
Altså i dette tilfælde skal der en omstødelsesdom til !

Jeps - men i dette tilfælde vil kurator jo ikke have nogen hastværk jævnfør Fashions frister....

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bennie

Det hjælper altså gevaldigt på på humøret....

 

mvh

Michael

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:

Hej Bennie

Det hjælper altså gevaldigt på på humøret....

 

mvh

Michael

Bare hold fanen højt Michael. En kurator er stærk og har mange kræfter... - men han må stadig holde sig til gældende regler.

Bennie

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:
jeg mener helt bestemt det er 3 måneder og 6 måneder for nærtstående (nærtstående er far/mor el. børn) og i forhold til et selskab, kan jeg ikke lige se den kan bruges!

§ 64. Gaver, som er fuldbyrdet senere end seks måneder før fristdagen, kan fordres omstødt.

Stk. 2. Gaver, som er fuldbyrdet tidligere, men senere end et år før fristdagen, kan fordres omstødt, medmindre det godtgøres, at skyldneren hverken var eller ved fuldbyrdelsen blev insolvent. For gaver til skyldnerens nærstående gælder samme regel, hvis gaven er fuldbyrdet senere end to år før fristdagen.

Stk. 3. Undtaget fra omstødelse er lejlighedsgaver og lignende gaver og understøttelser, som ikke stod i misforhold til skyldnerens kår.

Hvis domænenavnet et udtaget for en værdi mindre end markedsværdi kan man argumentere for en gavebetragtning.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Bennie Larsen:
jeg mener helt bestemt det er 3 måneder og 6 måneder for nærtstående (nærtstående er far/mor el. børn) og i forhold til et selskab, kan jeg ikke lige se den kan bruges!

§ 64. Gaver, som er fuldbyrdet senere end seks måneder før fristdagen, kan fordres omstødt.

Stk. 2. Gaver, som er fuldbyrdet tidligere, men senere end et år før fristdagen, kan fordres omstødt, medmindre det godtgøres, at skyldneren hverken var eller ved fuldbyrdelsen blev insolvent. For gaver til skyldnerens nærstående gælder samme regel, hvis gaven er fuldbyrdet senere end to år før fristdagen.

Stk. 3. Undtaget fra omstødelse er lejlighedsgaver og lignende gaver og understøttelser, som ikke stod i misforhold til skyldnerens kår.

Hvis domænenavnet et udtaget for en værdi mindre end markedsværdi kan man argumentere for en gavebetragtning.

Jeg vil bare lige kommenterer, at en omstødelsessag ikke er helt ligetil. Boet kan nemt risikerer at bruge mange tusinde kroner for at få en sådan igennem.

Bennie

 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være en problemstilling i at man vælge at overdrage et aktiv fra virsomheden til sig selv uden der foreligger dokumentation for dette og der er foretaget en vurdering af aktivet af f.eks. revisor?

/Arco

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie,

Vi er ikke uenige - blot pointere at det er ikke er tale om "safe run" som for MP, som svarene i starten af tråden indikerede.

Henrik

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Bennie,

Vi er ikke uenige - blot pointere at det er ikke er tale om "safe run" som for MP, som svarene i starten af tråden indikerede.

Henrik

Jamen Henrik

Jeg vil gi dig ret. Der er ikke tale om "safe run" - og det er der jo iøvrigt aldrig i nogen henseende. Jeg har da selv en oplevelse hvor SKAT har gjort ting de ikke måtte. Gik videre med dette til flere advokater, som bekræftede at de ikke måtte. Men de gjorde det sågu alligevel..... surt sjow.

Bennie

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i...  Problemet er er blot at vi er nogen som skal videre ( i stedet for at gå til a-kassen).. Endvidere er det en der vil kuppe det hele og lave plagiat at mit "tidligere" koncept.

 

mvh

Michael

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)