Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt eftertragtet domæne står i private navn. Må advokat sælge ved konkurs...?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

- er i betalingsstandsning pr. med henblik på en konkurs ( et ApS) som afsluttes snart, idet maskiner og inventar skal sælges først..

Dog er mit kundekartotek tilsyneladende ret eftertragtet. Men det er mit domæne oogså... Jeg vil selv bruge domæne til at komme op og stå igen og er absolut ikke interesseret i at afgive det.. Men advokatet har fået nogle bud der gør at han får flere penge til konkursboet. 

Domænet står i mit private navn og jeg betalte for det årlige abonnement af egen private lomme - sidste gang i sommers. Dog blev domænet oprettet i firmaet for flere år siden, men jeg mærkede interessen for domænet og flyttede det i mit private navn. Tidligere har firmaet betalt for det.

Så i dag står det som sagt i mit private navn og jeg har betalt for det til DK-hostmaster.

Så mener jeg ikke at advokaten kan kræve min private "ejendel" til udlevering. eller er jeg forkert på den...?

 

mvh.

Michael

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du er ikke forkert på den!

Hvis domenænavnet står i dit navn, og har stået der de sidste 3 måneder, har dette intet med selskabet at gøre. Kuratoren kan dog udbede omstødelsesdom hvis du har overført domænet indenfor de sidste 3 mdr.

hilsen Bennie

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

med mindre dit selskab har betalt for det og det er inluderet i regnskabet, så skulle du ikke få problemer

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet betalte for det i sin tid. Men fik det flyttet i foråret og betalte af private lomme.

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel bare vise advokaten papirerne der beskriver hvordan du har betalt og overdraget aktivet (domænet) fra firmaet til dig som privat - for det har du vel styr på?

Har du ikke papirerne i orden, så er det vel meget fair at advokaten vil bruge det til at kunne betale tilbage til dem du skylder pengen efter din konkurs - det er jo trods alt mennesker du skylder penge!

/Arco

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:
Dog blev domænet oprettet i firmaet for flere år siden, men jeg mærkede interessen for domænet og flyttede det i mit private navn. Tidligere har firmaet betalt for det.

Er det så simpelt? Hvor tæt på betalingsstandsningen skete overdragelsen? Til hvilken værdi blev domænenavnet overdraget til dig?? Skete det til markedspris??

Desværre er verden ikke altid sort og hvid.....

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:
Selskabet betalte for det i sin tid. Men fik det flyttet i foråret og betalte af private lomme.


Man kan vel ikke bare flytte et aktiv ud af ens firma til sig selv fordi det nu er blevet flere penge værd, i hvertfald ikke uden at der foreligger en vurdering fra f.eks. revisor.

/Arco

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:

Selskabet betalte for det i sin tid. Men fik det flyttet i foråret og betalte af private lomme.

Er det ik op til 2 år tilbage i tiden at salg/overdragelse af genstande og varer kan omstødes, når salget/overdragelsen sker til dig selv, familie eller venner?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:

Selskabet betalte for det i sin tid. Men fik det flyttet i foråret og betalte af private lomme.

 

mvh.

Michael

 

Altså i dette tilfælde skal der en omstødelsesdom til !

vh Bennie

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er der helt sikkert noget om....  Da det blev flyttet i foråret, var der ingen der sagde noget.... Men nu hvor det kommer til konkurs, så er interessen noget større. (ufff).

Michael

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)