Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pludselig lavere google søgeresultat

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste par måneder, set at vores hjemmeside er kravlet stille og roligt op i google. Men de sidste par dage er vi blevet sat fra side 1 og om til side 2 og 3, med vores vigtige søge ord (kloak, omfangsdræn, kloakmester)

www.kloak-problemer.dk

Mit spørgsmål er så om det er noget jeg kan have gjort, eller er det google der har ændret meget på deres algoritme?.

Og hvad kan modtrækkene til dette være ?

Vi levere minirenseanlæg på hele sjælland

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe-SES:
Mit spørgsmål er så om det er noget jeg kan have gjort, eller er det google der har ændret meget på deres algoritme?

Har du da gjort noget de sidste 14 dage ? Hvis ja, så har du nok svaret.

Inden du laver evt. rettelser, så kan jeg anbefale at du benytter SEO Timeline. Med det værktøj kan du notere dato for hvornår du har lavet en ændring og senere se om du er steget eller faldet....

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgeresultaterne vil ikke være stabile i det første år til halvandet.

Umiddelbart har du sikkert ikke gjort noget forkert, det er helt normalt og du skal bare fortsætte det gode arbejde du gør...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Google skifter ind imellem rundt på deres servere og dermed forskellige versioner af indexes. Jeg oplevede fornylig at gå fra side 1 til side 10 i ét hug, men kun i få dage. Så var jeg på plads igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lige et par ting, som google ihvertifald ikke kan lide.

Du har alt for mange keywords i dine metatags, max 10 stk. Google betragter dette som "Keyword stuffing" og straffer dig for dette.

Din titel er nævnt som keywords. Sats på 1-3 ord du vil "fanges på" og lav en sætning istedet. Har set dette mange gange, folk forsøger at skyde gråspurve med kanoner. Det duer ikke og Google straffer dig for det.

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruno:

Her er lige et par ting, som google ihvertifald ikke kan lide.

Du har alt for mange keywords i dine metatags, max 10 stk. Google betragter dette som "Keyword stuffing" og straffer dig for dette.

Din titel er nævnt som keywords. Sats på 1-3 ord du vil "fanges på" og lav en sætning istedet. Har set dette mange gange, folk forsøger at skyde gråspurve med kanoner. Det duer ikke og Google straffer dig for det.


Det her skal du bare se bort fra, det er en gang ævl...

Jeg er sikker på at rådet nok er velment, men det er fuldkommen spild af tid i forhold til google.
Google benytter ikke keywords meta tag overhovedet... Og det er efterhånden et stykke tid de ikke har gjort det...

Andre søgemaskiner benytter keywords sporadisk, men for .dk er google p.t. altdominerende så brug ikke meget tid på det...
Brug op til 5 ord der benyttes på den enkelte side vil være min anbefaling... men gør det hurtigt, og brug så tiden på at bygge links i stedet...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Janno Damgaard Lassen:
Andre søgemaskiner benytter keywords sporadisk, men for .dk er google p.t. altdominerende så brug ikke meget tid på det...
Brug op til 5 ord der benyttes på den enkelte side vil være min anbefaling... men gør det hurtigt, og brug så tiden på at bygge links i stedet...

Der er også nogle cms'er, der benytter keywords til intern søgning - det er værd lige at have med i overvejelserne.

Men ud og det, så er jeg 100% enig - i forhold til Google, er keywords spild af tid.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligefrem ævl ?

Jeg forsøger bare at hjælpe med at give mine egne erfaringer som råd. Og jeg har da indtaget en del førstepladser på G gennem årene.

Har hørt det rygte også med at Google ik læser Meta tags. Men nu er det KUN google der ved hvad deres robot læser. Så ihvertifald for at være på den sikre side, er det ik en god ide med så mange.

Titel er enormt vigtig, at main keyword nævnes her.

Jeg kan varmt anbefale: Google Webmaster Tools, der kan man se hvordan robotten ser din side. Og finde evt problemer.

Dette er min erfaring og det er hvad jeg ville have gjort. At nogen mener noget andet er helt ok. Vi lever i et delvis frit land :)

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke så meget forstand på seo, men jeg har selv brugt meta tag analyser

http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html

blot for at få et overblik over min egen side.

Når jeg kigger på din side, ser det ret mærkeligt ud under URLs found in the page: URL - Times Found, og så tænkte jeg, at der måske var en herinde på amino, der kunne forklare hvorfor to links ser så mærkelige ud? (måske har det ingen betydning, måske har det ikke noget med google at gøre - men måske kunne vi blive klogere Smile)

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruno:
Har hørt det rygte også med at Google ik læser Meta tags. Men nu er det KUN google der ved hvad deres robot læser. Så ihvertifald for at være på den sikre side, er det ik en god ide med så mange.

Matt Cutts har fortalt, at Google ikke bruger meta-keywords til noget  som helst:

http://www.mattcutts.com/blog/keywords-meta-tag-in-web-search/

Google selv har også fortalt, at de ikke bruger meta-desciption til indeksering/ranking, men dog stadig som "teaser" i SERPs, såfremt de anser den for relevant for siden:

"Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets we show, we still don't use the description meta tag in our ranking."
—Kilde: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

 

Du kan læse mere her: Meta-description og meta-keywords

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)