Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinket julegave

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne nulindberette for november og december 2009, såfremt ingen i virksomheden skal have løn, og  så køre en lønkørsel primo januar 2010.

Altså vil perioden i Danløn være for januar 2010 og Danløn vil så benytte skattekortet der rekvireres fra eIndkomst i starten af januar 2010.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeg ikke...hos mig virker det fint!

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter: Når du angiver dispositionsdatoen til at være d. 5 januar 2010, og lønperioden ligger i 2009, er fradraget og trækprocenten så ikke angivet til henholdsvis 0 og 60 % når du viser de ikke-bogførte lønsedler? Såfremt du altså har sat Danløn til automatisk at benytte skattekortet, og ikke indtastet fradrag og trækprocent?

Den laver samme nummer hos mig, altså som trådstarter beskriver i sit indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo...du skal regulere % mv. manuelt!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Der er stort set ingen hovedaktionærer der får løn i december.

Enig - de er ikke meget for at få løn.

Men jeg synes, at jeg ser et praktisk problem ved at udskyde december lønnen til udbetaling i januar måned.

Mange af dem - som har råd til at vente/ønsker at flytte indkomst fra 09 til 10, de har jo også fri bil. Beskatningen af fri bil kan jo ikke vente, så det betyder vel, at de skal indbetale den negative nettoløn (medmindre skattefradraget er stort nok).

Kunne metoden være den, at der afvikles løn i december kun med beskatning af fri bil og benyttelse af skattefradag. Til januar udbetales herefter 2 lønninger - den ene med bikort (januar bikort) og den anden som som en almindelig lønafregning?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne er det en gang gøgl - De praktiske problemer kan løses og reglerne i kildeskatteloven er helt klare. Der hvor jeg kan se et problem er hvis der er fagforeninger involveret som kan blokere. Det næste er at fidusen kun er tilstede hvis man betaler topskat både i år og næste år. Er prisen for flytningen at der udløses topskat  næste år påføres man en merudgift

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have det gjort  i næste uge, og går da stadig ud fra, at min teori den holder i praksis.

/peter 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)