Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firefox kan vise hvilke CMS, e-commerce, message boards systemer der ligger bag et website...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad nu hvis man automatisk kunne se hvilket CMS, e-commerce systems, message boards el. der lå bag et website ? Så når man nu ligger og surfer rundt, så kan man hurtigt se hvilket system der er anvendt til at lave siden.

God ide tænkte jeg - og derfor er der selvfølgelig allerede en (ikke mig) der har lavet et Firefox Fox plugin, der kan det - Wappalyzer

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10229

Der er stadig mange steder, hvor det ikke kan genkende softwaren endnu, men det bliver løbende bedre.

Jeg synes, at det er meget fikst.

 

 -lars

 

 

På Grublerier.dk finder du Quizzer og andre sjove opgaver

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Smart nok, hvis man også gerne vil have en indikation om hvor skidtet er hosted kan Netcraft Toolbar anbefales (både IE og Firefox).
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det lød jo som et lækkert tip, men med mindre der er et eller andet jeg overser, så virker den da ikke særlig godt :s

Jeg bruger FF på OS X, og jeg kan se et par logoer i bunden af browseren, men jeg kan ikke trykke på dem eller noget andet. :/

Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert,

Det er forholdsvis primitivt forstået på den måde, at i bunden af Firefox vises et ikon for og navnet på det software som den har genkendt. Hvis den f.eks. har genkendt det som et Wordpress site, så kan man imidlertid ikke klikke på Wordpress ikonet og dermed ryge til Wordpress hovedside. Men det ville da være smart feature.

Så det man kan bruge den til nu er hurtigt at se om en side er lavet med Typo3, Drupal, Joomla, Wordpress eller en af de andre store systemer  - og det syntes jeg er meget smart, da det jo ikke altid fremgår af de forskelige websites hvilket system der er anvendt.

 

 

På Grublerier.dk finder du Quizzer og andre sjove opgaver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)