Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software som start-indskud til ApS?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Happyguy:
Hvad med at starte et SmbA i stedet. Det er enklere, billigere og nemmere. Se på www.smba.dk - så er du hurtigt igang.

Nu ved jeg godt det er en varm kartoffel, men personligt har jeg rigtigt svært ved at tage mindre virksomheder der er stiftet som Smba alvorligt. Men selvfølgelig hvis det kun er den begrænsede hæftelse man går efter, så er det jo en mulighed.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Som følge af det successionsprincip der gælder ved omdannelse, hvorefter selskabet skattemæssigt anses at erhverve softwaren til 0 kr.

Men inden da, skal softwaren vel havde konstanteret en værdi, og konstantering af denne værdi vil vel give udslag i et højere overskud/mindre underskud, hvorfor man vel ville kunne sige at der skal betales selskabsskat af værdien af softwaren? eller kan man komme uden om dette ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du konstaterer jo værdien af software, biler m.v. i forbindelse med omdannelsen og opgører en avance herpå. Det er jo netop denne avance som indehaveren undgår at blive beskattet af her og nu når man laver det som en skattefri omdannelse.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool, så forstår jeg bedre hvordan det hænger sammen.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Peter - Revisor:

Hmmm...er det en revisor...Niels?

Og er du helt sikker på det?

Jeg må som Niels og sige at det er muligt. Jeg har også set egenudviklet software anvendt som indskud. I begge tilfælde havde revisor for hans værdiansættelse lagt købstilbud fra uafhængige parter til grund for værdiansættelsen.

Det er ikke let og ofte bliver software vurderet langt under den reelle omkostning - men ja muligt er det.

 

Jeg er også enig med både Niels og Henrik. Jeg er dog også meget enig i at det ikke er nemt.

Som en lille side note kan jeg fortælle at jeg personligt har set det samme blive gjort med en ide. Her var det selve ideen og konceptet samt det arbejde der var lagt i der blev brugt som indskud til opstart at et A/S.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

O.K. Hvis der foreligger et konkret købstilbud, har revisor da noget at forholde sig til.

Men ellers skal der vel gode argumenter og dokumentationer mv. til

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Nu ved jeg godt det er en varm kartoffel,

Ja pas på at du ikke brænder nallerne ;)

Lundsby:
en personligt har jeg rigtigt svært ved at tage mindre virksomheder der er stiftet som Smba alvorligt.

Der er intet ivejen med Smba selskaber. Men den diskussion har der været før....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

O.K. Hvis der foreligger et konkret købstilbud, har revisor da noget at forholde sig til.

Men ellers skal der vel gode argumenter og dokumentationer mv. til

Der er vi enige Peter.!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)