Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software som start-indskud til ApS?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at starte ApS eller A/S der som hoved-indtægtskilde (hele grundlaget for virksomheden) har noget software jeg selv har lavet (softwaren skal ikke sælges, men bruges til at levere en bestemt service på nettet). Kan jeg bruge dette sofware (som jeg har svedt tran over i mange timer i min fritid) som delvist indskud til virksomheden? 

Hvis ja, hvem kan så afgøre hvad den software er værd? det er vel nærmest umuligt, det kan være 10 kr eller 100 millioner... hvem ved?

På forhånd tak!

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal have en revisor indover.....men jeg tror ikke at chancerne er særlig store for at dit

software bliver vurderet til at have nogen værdi!

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Hej,

Jeg overvejer at starte ApS eller A/S der som hoved-indtægtskilde (hele grundlaget for virksomheden) har noget software jeg selv har lavet (softwaren skal ikke sælges, men bruges til at levere en bestemt service på nettet). Kan jeg bruge dette sofware (som jeg har svedt tran over i mange timer i min fritid) som delvist indskud til virksomheden? 

Hvis ja, hvem kan så afgøre hvad den software er værd? det er vel nærmest umuligt, det kan være 10 kr eller 100 millioner... hvem ved?

På forhånd tak!

Mvh

Det er jeg ret sikker på du ikke kan da software ikke er et håndgribeligt produkt, men en service.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt. Jeg har snakket med en der har lavet det samme og fået værdisat noget software til at starte et ApS. Jeg skal selv samme vej om noget tid. Jeg kan mulighvis godt snakke med ham og høre om jeg skal skabe en kontakt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...er det en revisor...Niels?

Og er du helt sikker på det?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmmm...er det en revisor...Niels?

Og er du helt sikker på det?

Jeg ved ikke om det er en revisor der gør det, men jeg ved at software har en værdi. Hvis et firma går konkurs og de har brugt tid på at lave noget software, så går dette software ind som et aktiv i boet.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er væsentligt at huske at den kapital (i dette tilfælde din software) som du indskyder skal være beskattet, det vil sige at selvom du kan få din software vurderet højt nok, så skal du stadig betale skat af den værdi. Så lad os sige at din software er 125.000 kr. værd, så skal du person-beskattes af dette beløb, før du kan indskyde det.
Dette gør modellen til uattraktiv for de fleste.

 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak til alle for svar! meget interessant, specielt det med personbeskatningen, øv Sad men godt at få den med..

Mvh

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke udviklet softwaren i f.eks. et enkeltmandsfirma, men i fritiden...privat?

Er det forstået ret?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han havde udviklet det i et enkeltmandsfirma, kunne han så nøjes med at betale selskabsskat ?

Ville dette ikke kræve at han ansøger om skattefri omdannelse ?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)