Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat mht. salg af udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været udenlands-dansker (uden for EU) i 8 år hvor jeg startede et firma med 2 andre (en slags ApS, hvor jeg ejer 13%). Jeg flyttede så tilbage til Danmark for 2 år siden, og de 2 andre medejere fortsatte med at køre firmaet.

Firmaet er nu blevet solgt og spørgsmålet er så hvordan jeg står rent skattemæssigt?

Jeg mener jo at siden jeg var udenlands-dansker så kommer det ikke Skat ved hvad jeg har tjent eller opbygget i den periode (ud over måske formueskat, men der er vi ikke henne). Men på den anden side kan de måske komme efter mig da salget først er sket 2 år efter jeg flyttede tilbage til Danmark? 

Håber nogle kan give et praj om hvilke love der gælder på området da jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal begynde at grave. På forhånd tak.

Mvh.

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen hjem.

Den var tricky! Stick out tongue Intresant læsning.....

Vi må have Revisor Peter på banen!!!

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for det!

Ja åbenbart er det lidt tricky for der er da ingen der har kunnet svare på det endnu desværre Tongue Tied

 

Mvh

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Max,

Prøv at tage fat i en skattekonsulent.

Evt. Bent Zimmerman der husérer en del herinde. Han virker meget kompetent og har tidligere arbejdet ved skat.

Mvh.
Kasper

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak - Lige på det her område er det nu ikke så meget ved mit tidligere arbejde i Skat at jeg har erhvervet mine kundskaber. Det er i højere grad igennem de sidste 15 år som rådgiver.

Du er ikke gal på den Max for hvis jeg forstår dig rigtigt så er du først blevet fuldt skattepligtig til Danmark for 2 år siden, og så skal der sættes en indgangsværdi på dine anparter pr. tilflytningsdagen. Det skulle der faktisk være gjort allerede da du flyttede hertil. Har din revisor ikke rådgivet dig om det ?

Naturligvis kan man gøre det nu (2006 og 2007 er ikke forældet endnu) men det er sværre at efterrationalisere om værdien nu end før

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)