Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave hjemmeside for min far

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lovet min far at hjælpe ham med at lave en hjemmeside til hans enkeltmandsfima.

Siden skal ikke være fancy, men som minimum indeholde kontaktoplysninger og et simpelt udvalg af de få produkter og ydelser, som han tilbuder.

Jeg har tidligere lavet en simpel hjemmeside i Open Source CMS, så jeg har stiftet bekendskab med det før, men dog var det min ven som lavede det meste. Jeg har ikke mulighed for hans hjælp længere deværre, da han er flyttet.

Umiddelbart tænker jeg, at ville købe et domæne og få det hostet, hvorefter jeg vil bruge et WordPress design til hjemmesiden. Dog er jeg ikke klar over hvor og hvordan jeg bedst muligt får domænet og hostet det. Samt hvordan jeg får smidt Wordpress deignet op på domænet, når det engang er klart.

Hvad vil jeres råd være til at starte en simpel hjemmeside?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også overveje www.mono.net 

Jeg har ikke et hak forstand på at lave hjemmesider, men har da fået lavet et par stykker ved hjælp af det. Se fx www.nivaa-nu.dk

Og god fornøjelse med det :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej !

 

For bare 500,- kan jeg klare alt formalia i forbindelse med oprettelse og opsætning af sådan et site. Jeg står for oprettelse af hosting, køb af domæne samt opsætning af Wordpress med et flot template.

 

Hvis det lyder tiltalende, må du meget gerne sende mig en mail på adressen mail@simontoerring.dk, så finder vi ud af det :)

 

( du er selvfølgelig også velkommen til uforpligtende at kontakte mig for lidt råd og tips til, hvordan du selv kan klare det. )

 

MvH

 

Simon Tørring

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en simpel side med Wordpress og han ikke har brug for alt muligt *bling bling* - Så ved jeg at Surftown har one-click install på deres produkter. Du kan også derigennem købe domænet.

Når du så har fået lavet et design uploader du det bare via FTP til serveren.

Eller du kan kontakte mig på michael@skalspc.dk - så skal jeg lave en super god pris til dig :)

Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej michael 

se evt om du kan bruge dette http://www.amino.dk/forums/t/70870.aspx

hvis du vil se hvordan wp fungere fra bruger og admin side er du også velkommen til kontakte mig jeg hjælper helt gratis :)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hejsa,

Sådan her gør du:

1) Bestil domænet et billigt sted (one.com kan jeg anbefale). Bare tag den mindste pakke, det er rigeligt!

2) Afvent kodemail fra one.com og aktiveringsmail til DK-Hostmaster

3) Når du har aktiveret domænet hos DK-Hostmaster (hvilket er meget simpelt) går der ganske få timer før din side er klar til brug. Det kan du teste ved at gå ind på adressen, eks. www.dinadresse.dk. Hvis du ser et "one.com"-logo er siden klar til at arbejde videre med.

4) Nu skal du downloade Wordpress. Det gør du på Wordpress.org, hvor det er muligt at finde systemet i en dansk version.

5) Wordpress kommer som en zip-fil. Den pakker du ud på din computer.

6) Så downloader du open source programmet Filezilla, som er en såkaldt FTP-klient. Når du har downloadet det, opretter du et nyt websted inde i det. Hertil skal du bruge de koder du har fået fra one.com (FTP-koder). Når du opretter det nye sted vælger "Account type: Normal". Hostname, brugernavn og kode fremgår af din kodemail fra one.com.

7) Når du har indtastet oplysningerne klikker du på "Connect". Nu er du forbundet til din server, hvorpå dit domæne ligger.

8) I konsollen ser du filerne på din egen PC til venstre, og serveren til højre. Find nu mappen på din PC hvortil du har pakket Wordpress ud. Klik dig ind i mappen indtil du når det niveau hvor mappen "wp-admin" blandt andet ligger. Marker alle filerne i denne mappe, inklusiv underbibliotekerne (wp-admin, wp-content, wp-includes) og overfør det hele til serveren. Det kan godt tage nogle minutter at overføre alle filerne.

9) Når overførslen er fuldført, åbner du din browser, og peger den hen på dit domæne (www.dinadresse.dk). Nu starter Wordpress-installationen. Du skal vælge "Create config file", mener jeg det hedder. Undervejs i processen skal du intaste flere oplysninger fra din kodemail hos one.com. Denne gang er det dine databaseoplysninger du skal bruge. De findes i et særskilt afsnit i mailen, præcist som dine ftp-oplysninger gjorde.

10) Til sidst i installationen får du tildelt et password. Det kopierer du lige. Når du så afslutter installationen, kan du skrive www.dinadresse.dk/wp-admin i din browser, og så kommer du til administrationepanelet. Du logger ind med brugernavnet "admin" samt den kode du fik sidst i installationen. Herfra styres din side. Under værktøjer Brugere -> Din profil kan du ændre dit password.

11) Nu er du klar til at bygge videre på din hjemmeside. Den har som udgangspunkt et standard theme, men det kan du let ændre. Klik på "Udseende" i menuen. Her kan du tilføje et nyt tema. Dem finder du 1000 vis af steder på nettet. Søg på Google efter wordpress themes, eller besøg en side som www.topwpthemes.com, her kan du findes tonsvis. På wordpress.org ligger der også rigtig mange, som alle er godkendte af holdet bag Wordpress. Vælg det du kan lide, og klik download. Nu downloader du en zipfil. Den behøver du ikke at pakke ud - du kan bare gå ind i "Udseende" i din menu, og vælge "Tilføj nye temaer". Her kan du vælge at uploade et theme, og du trykker bare gennemse og vælger din zip-fil. Så klarer Wordpress selv resten. Enkelt.

12) Der findes tusindevis af plugins der kan bruges i Wordpress. De er lige så lette at installere som themes, dette gøres bare under "Plugins" i menuen :-) Du finder de fleste af dem her: http://wordpress.org/extend/plugins/

13) Støder du på problemer undervejs spørger du på amino.dk :-) du kan også sende mig en mail på peteragholmstrand@hotmail.com hvis den er helt gal ;-)

God fornøjelse og held og lykke med projektet!

Mvh
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Hvis du kunne tænke dig at bruge Joomla CMS, så har jeg lavet en række danske videoguides, der følger dig igennem upload og installering af hjemmesiden. Tjek min Joomla startguide

Ellers kan WP også sagtens klare det du skal, og det ser jo ud til, at den kære Peter har lavet en glimrende guide til dig ovenfor :)

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan også tilbyde en god pris hvis det er (;

24627080 og msn: supernord@live.dk

 

Hvis det er må du også gerne kontakte mig alligevel, min support er altid gratis ;)

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 21:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Her er en lille guide til webhoteller.
Det lyder som om et webhotel er fint til dig og her kan du finde markets billigste
Du får rabat gennem denne side hvis du vælger surftown

Se siden her

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)