Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan må jeg aflønne sponsorjægerne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Retograad.dk er jo desværre begyndt at tage sig betalt for at svare på spørgsmål, meeeen mon ikke også én eller flere af jer kan svare på det her.

Situationen kort fortalt:

En kammerat og jeg driver et website sammen og har til formålet oprettet et I/S. Sitet opererer i en niche indenfor sport, og besøgstallene har lige siden lancering været inde i en fin udvikling.

Nu er vi klar til at tage skridtet videre, og selv om samfundskonjunkturen og ditto stemning ikke ligefrem opmuntrer til det, så etablerer vi snart en sponsorklub. Prisen for et årligt medlemskab sættes lavt nok til at finanskrisen ikke kan bruges som undskyldning, men højt nok til, at vi har råd til at betale provision til eventuelle sponsorjægere. Provisionen pr. salg vil andrage ca. 1.000 kr.

Hvis sponsorjægeren har eget firma, så fakturerer han os selvfølgelig bare 1.000 kr. + moms pr. skaffet medlem, men hvad kan/må vi gøre overfor privatpersoner?

Glæder mig til jeres svar, og skal noget af ovenstående uddybes, så gør jeg det naturligvis gerne.

M.v.h. Jesper

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Privatpersoner kan også bare skrive en regning, men må blot holde momsen udenfor - det er en simpel metode.
Du kan også give det som honorarløn over dit lønsystem - hvis du har ét - vær her opmærksom på alt det dér med feriepenge, atp osv.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Privatpersoner kan også bare skrive en regning, men må blot holde momsen udenfor - det er en simpel metode.
Du kan også give det som honorarløn over dit lønsystem - hvis du har ét - vær her opmærksom på alt det dér med feriepenge, atp osv

.... plus huske at du skal indberette til SKAT hvad du har udbetalt til private som ikke er momsregistreret......

Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Indberette eller oplyse, hvis de spørger? Med andre ord; hvor strikse er Skat her?

M.v.h. Jesper

PS: Tak for svarene. Vi er ikke store nok til at have lønsystem (endnu).

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Elbæk:
Indberette eller oplyse, hvis de spørger? Med andre ord; hvor strikse er Skat her?

Indberette!  SKAT er strikse, da det er information som indgår direkte på den foreløbige selvangivelse som folk får tilsendt.

Blanket til indberetning kan hentes på SKAT's hjemmeside (og on-line løsning kan man vist også tilmelde sig)

Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er sagen jo bøf. Tak for hjælpen med-Aminoer.

M.v.h. Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Næste spørgsmål har meldt sig på banen.

Lad os sige, at det koster 10.000 kr. at være medlem af sponsorklubben. Men firma x ønsker at betale med varer i stedet for penge (ikke så usædvanligt i denne tid). Hvordan håndterer jeg det overfor vores venner i SKAT?

Scenario 1: Jeg bruger varerne til præmier i en konkurrence.
Scenario 2: Jeg sælger varerne og lader salgsprisen være betaling for sponsoratet.

Håber I også kan løse den her.

M.v.h. Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  JE INTERNET Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det virkelig passe, at ingen kan hjælpe med dette?

M.v.h. Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)