Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress: unik URL og passwordbeskyttet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige 2 spørgsmål vedr. wordpress.

1. Hvad hedder det plugin hvor man selv kan skrive sin url?

2. Når en side er passwordbeskyttet i wordpress, er den så beskyttet rigtigt, eller findes der en genvej til det beskyttede?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. spørgsmål 1, så behøver du ikke et plugin for det. Du skal ind under "indstillinger -> permanente links" og vælge f.eks. /%postname%/ som indstilling.

Herefter kan du altid selv skrive din url i feltet lige under overskriftsfeltet.

Og vil du have kontrol over title, description m.m. kan du vælge All-in-one SEO pack-pluginet.

Ang. 2 må jeg være dig svar skyldig. Jeg går ud fra, at det er beskyttet rigtigt, men ved ikke, om der findes en hacker-genvej.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, men har desværre ikke kunnet få det til at virke med egne urlér.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er garanteret pga du ikke får lov at skrive en .htaccess fil.

Læs mere her: http://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler sikkert bare en .htaccess fil, eller mangler at gøre den at skrivbar.

Prøv at se denne tråd med en som har et problem ligesom dit: http://wordpress.dk/forum/topic/hvordan-ser-man-htaccess

Angående punkt 2, så er siden såmænd fint beskyttet. Men når det drejer sig om en hjemmeside, så er der sjældent noget, som er så godt beskyttet, at det er umuligt at få fat på.

Så læg du bare indhold på den beskyttede side, men lad være med at lægge personfølsomme oplysninger eller lignende på alligevel ;)

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :D

Vedr video på bloggen.
Hvordan indsætter man en video?

Når jeg prøver, skriver den kun en tekst, og bestemt ikke nogen video, nogen der ved det?

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Studieogelevjob.dk:

Tak :D

Vedr video på bloggen.
Hvordan indsætter man en video?

Når jeg prøver, skriver den kun en tekst, og bestemt ikke nogen video, nogen der ved det?

 

Klik på ikonet der forestillen en filmstrimmel i din editor.

Derefter paster du en URL til filmen.
Du kan vælge om det er Windows Media, Quicktime, Realplayer format osv.

Der findes også bunker af plugins, som lader dig embedde youtube klip osv.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke hvad det er for noget video, men hvis det fx er fra Youtube, skal du når du redigere siden, vælge HTML i stedet for Visual, og indsætte scriptet der.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en video jeg selv har, som skal være på en passwordbeskyttet side, og dermed ikke online på youtube.

Ikonet med filmstrimlen, er den jeg mener, kun indsætter en tekst og ikke selve filmen, selvom jeg uploader den.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at sende mig (via pb) login-info til dit site, så kan jeg gøre det på 2 minutter.

Mener at jeg for 1 års tid siden hjalp dig med noget SEO? Bare så du ved at jeg er reel nok :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)