Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SOS Webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

er havnet i en uheldig/ærgelig situation, som jeg tænkte på om nogen måske havde et godt råd til...

Er ny startet iværksætter indenfor modebranchen og har i langt tid drømt om at starte en web butik med salg af designer tasker. Da mit IT kendskab absolut kun befinder sig på basic brugerniveau, mente jeg at det var en nødvendighed at betale nogen for at lave alt og give mig grundig instruktion.

Efter at have set mig omkring på dette broget marked var jeg så naiv (ja det erkender jeg blankt i dag) at falde for dem der kom med det bedste design oplæg...

Nu ca. 6 måneder senere står jeg med en web butik som hverken helt eller halvt fungerer... selve web udviklingen foregår i Vietnam, hvad så vidt jeg ved er meget almindeligt - problemet er bare at kommunikationen er meget mangelfuld og misforståelserne uendelige..

Endvidere var min aftale med  firmaets kontakt her i DK meget uklar fra starten (ja min egen fejl, men anede ikke hvad jeg skulle være opmærksom på) Fx. er ting jeg tog som en selvfølge var inkulderet i prisen på 17.500 kr + moms - (for mig en stor investering) pludselig ting der skal betales ekstra for. -og da min tillid til det her firma nu er langt under nulpunktet, har jeg på ingen måde tænkt mig at betale for flere ydelser jeg slet ikke kan være sikker på kommer til at fungerer.

Kort sagt så aner jeg ikke hvad jeg skal stille op... overvejer at kontakte en advokat, er der nogen der kender en de kan anbefale???? Men omvendt så tror jeg ikke rigtigt på at der vil komme så meget ud af det...

Og har ikke råd til at kaste flere penge ud i den blå luft.... En anden mulighed kunne være at få et andet firma til at færdiggøre projektet - men som sagt så er økonomien nu meget stram...

Ville være taknemmelig over for alle råd/ ideer/ indput

Hilsen Marlena

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlena

 

Jeg tror godt man kan kalde mig kaospilot indenfor den slags, send mig en mail og lad os tage det (helt uforpligtende) derfra :)

 

MvH

 

Simon Tørring

- mail@simontoerring.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du have lyst til at komme frem med et navn på det firma ?

Har selv oplevet det samme, med at min minimum kendskab brændte mine fingre..

Gerne i privat :-)

 

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en utroligt kedelig situation du er havnet i, synes man ser mere og mere at der sker fejl der skader hele forretningen i form af fejlagtige webshops.

Advokat delen vil jeg ikke bevæge mig ind på, da det slet ikke er mit kompetance område.

 

Men kan du sende oplæg til dine ønsker på webshop og indhold? Samt hvad der indtil videre ligger færdigt. Har smidt mail i PB

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hvis du skal bruge en ny programmør så pas på webitall. De mener jeg ikke kan få lavet resten af mit projekt færdigt selvom der blev aftalt fast pris og jeg fik mine justeringer, men de fik deres penge og jeg fik ikke det jeg ville have! PAS GODT PÅ !!

Hader det og ved at oprette hadeside ! så skuffet over dem..

Håber alle der bliver snydt kan få deres sager frem i lyset

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid mig en mail på Thomas@aboutweb.dk -  Så skal jeg nok se om der ikke er noget vi kan, gøre for at hjælpe dig hurtigt på benene igen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umiddelbart en ærgelig situation du er havnet i.

Som udgangspunkt ville jeg lave en fuldstændig liste over det du mener mangler og så sende det til din leverandør for at høre om det er noget der er med i det allerede betalte eller noget du skal betale ekstra for.

En sådan sag viser også meget godt at det er en god investering at sætte sig ind i det produkt man køber. Ikke at man behøver at kende til teknikken bag, men fx at man er klar over at et nyhedsbrev nok er en god ting i en webshop og lign. 

Her kan Martin T.'s E-pusher være en ganske god ide at læse, da men kommer godt rundt om emnet. Alternativt kan du alliere dig med en der allerede har en webshop og som selv har lavet alle fodfejlene. En mentor er god at have i alle brancher.

Jeg tror umiddelbart ikke at en advokat kan betale sig, beløbet taget i betragtning.

Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

tak for input.. af skade bliver man klog:-) Ingen tvivl om at jeg skulle have set mig bedre for og kunne godt have brugt en lige så overskuelig oversigt på hvad jeg engntlig købte og hvad jeg ikke købte, som den oversigt jeg kan se I har:-)

Hilsen Marlena

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlena

Jeg har lidt samme vurdering, som Rasmus, umiddelbart tror jeg ikke det er rentabelt at sagsøge din leverandør, dels pga. beløbet størrelse, men også pga. de sagtens kan havde opfyldt deres del af kontrakt, uden at dette gør projektet brugbart for dig, hvis det er tilfældet er der stor risiko for at du taber sagen.

At du ikke har haft succes med dit it-projekt, er du bestemt ikke ene om. Faktisk er du i ret godt selskab med AF, Københavnskommune/Accenture og senest Domstolsstyrelsen, har også haft deres problemer, og det er bare dem vi har hørt om offentligt.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at kigge efter et standard produkt, med en leverandør der tager ansvar for alt det tekniske for dig (opdatering, backup m.v.). Og derud helst også har en support linie hvor du gratis kan ringe ind, hvis du skulle havde problemer. Med sådan en løsning kan du fokusere på at tjene penge, tilgengæld for en ofte fast lav månedlig ydelse.

Der findes flere leverandører der tilbyder sådanne løsninger, de to største er DanDomain og Scannet. Vi i EasyFlow er lidt mindre, men også lidt billigere og en del bedre :-)

Hos os for du design og opsætning for en fast pris på 5.000 kr. og selve lejen af shoppen basis shoppen (hvilket er inkl. gateway og seo modul) koster 300 kr. pr. måned. Da fakturerer halvårligt bliver den første regning på 6.800 kr. eksl. moms. Så det er meget billigt at komme igang!

Du skal være velkommen til at skrive til mig på plu@easyflow.dk hvis du vil har nogle spørgsmål.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt skal du fortælle os hvilken platform din shop er lavet på. Det er svært at afgøre hvor meget der mangler hvis man ikke er super teknisk, hvis du fortalte lidt mere om som sagt hvilken platform osv, så kunne det være at der var en Amino der kunne hjælpe dig (billigt).

Selv arbejder vi kun med Magento, men der er specialister på de fleste platforme herinde.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)