Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

endnu en rookie med et hjemmeside projekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er 21 år og er igang med en bachlor.

Jeg er ret god til hjemmeside og har lavet et unikt intranet, der henvender sig til en speciel gruppe.  Men ideen er sådan set ikke relevant lige nu. Jeg er i tvivl om det tekniske.

Skal jeg oprette en virksomhed? Det skal ikke være mit job, men mere sådan en side ting, hvor man evt. kunne tjene lidt penge.

Skal jeg overhoved oprette en virksomhed? Jeg er lidt bange for skattefar, moms og alt det der :)

Jeg er totalt rookie hvad det her angår så jeg undskylder på forhånd, hvis mit spørgsmål fremstå dumt.

mvh Anders

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattefar kommer du ikke udenom, ham skal der altid betales til ved indtjening.

Om du skal oprette dit foretagende som virksomhed (momsregistrering) og få et CVR-nummer, eller blot bruge dit CPR-nummer som ID på fakturaer, afhænger dels af dit ønske om fremtoning samt din omsætning. Omsætter du for mere end 50.000 kr. om året er en momsregistrering uundgåelig. Ved mindre omsætning er det frivilligt, men syner mere professionelt med CVR-nummer.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret,

Jeg synes selv min ide er fantastik, men hvis det nu viser sig at det ikke går, hvad sker der så hvis jeg har oprettet en virksomhed og er blevet momsregistreret etc?

Og rent økonomisk, hiver jeg så bare de penge der går ind på virksomhedens konto (minus moms og skat etc.) ud til mig selv?

Jeg vil bare nødig have at det skal gå galt og pludeselig hænger jeg på en masse ting - jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at købe noget igennem firmaet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1.Opret et enkeltmands firma (det er gratis).

2. Opret en ny bankkonto til dit firma.

Du afregner moms hvert kvartal.

Skatten afregner du i slutningen af året.

Hvorfor vil du ikke købe nogen ting? Hvis du f.eks. ønsker at købe en bærbar til dit firma, så trækker du momsen fra i det kvartal du køber den og skatten trækkes fra, når du gør resten op i slutningen af året.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)