Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Aminoer :)

 

Jeg har de seneste 4-5 måneder, arbejdet på at få en webshop op at køre. Det har været utrolig spændende og lærerigt, virkelig noget man kommer til at brænde mere og mere for, jo længere man kommer i forløbet. Mit team og jeg er kommet så langt, at vi nu skal til at ringe til producenter/leverandører og få nogen aftaler i hus. Vedr. alt det her dropshipping, kan tingene godt blive lidt forvirende for ihvertfald mig. Derfor har jeg nogen spørgsmål, jeg ville være rigtig glad for om i kunne svare på. :)

-Hvor mange % skal jeg regne med at få til at starte med?

-Når man har fået en aftale i hus, modtager man så billeder, af de produkter leverandørerne nu har af deres produkter?

-Hvis man har mange leverandører, hvordan håndtere man så de ordne man får bedst? Skal man sidde og sortere sine ordne manuelt og sende ud til leverandøre? Eller er der noget software eller lign man kan bruge. (bruger Wordpress)

-Bliver fragten ikke dyre for kunden, hvis kunden nu bestiller fra f.eks 2 leverandøre hvilket resultere i 2 pakker? (dobbelt fragt)

Det er umiddelbart lige de spørgsmål jeg har i øjeblikket. Er der måske andre ting, jeg mangler at finde ud af?

 

Mvh

Martin

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hinrichsen:

-Hvor mange % skal jeg regne med at få til at starte med?

Kommer helt an på branche... Hvilke produkter skal i sælge?

Martin Hinrichsen:

 -Når man har fået en aftale i hus, modtager man så billeder, af de produkter leverandørerne nu har af deres produkter?

Ja det gør man normalt...

Martin Hinrichsen:

 -Hvis man har mange leverandører, hvordan håndtere man så de ordne man får bedst? Skal man sidde og sortere sine ordne manuelt og sende ud til leverandøre? Eller er der noget software eller lign man kan bruge. (bruger Wordpress)

Det bedste er nok manuel bestilling, for at undgå fejl... Det er ik en særlig god ide at have en webshop med for mange forskellige leverandører, hvis alt foregår på dropshipping. Det giver for meget arbejde og for mange problemer...

Martin Hinrichsen:

 -Bliver fragten ikke dyre for kunden, hvis kunden nu bestiller fra f.eks 2 leverandøre hvilket resultere i 2 pakker? (dobbelt fragt)

Det er her I skal have styr på jeres logistik... For kunden handler jo kun et sted, hvorfor kunden os kun skal betale en gang fragt. Dette er bare en af de mange problemstillinger mange leverandører medføre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

% satsen er afhængig af produkt du forhandler - hvilken avance der er på produktet, samt hvilken du kan opnå med hovedforhandleren.

Jeg tilbyder f.eks Energi barer og Protein Barer som drop shipping, og her får du selvfølgelig adgang til billed arkiv.

Jo vedr. fragten bliver det dyrere for kunden at få fra flere forsk. leverandører. Har desværre ikke en god  ide hvordan man kunne arrangere det bedre.

Du er velkommen til at sende en mail hvis mine varer kunne have interesse.

jesper@sliknet.dk

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det største problem bliver jo nok fragten så... Har tænkt over det nogen gange før, men har på en eller anden måde, tænkt at der nok var et eller andet smart man kunne gøre. Kan det virkelig passe, at man ikke kan bruge mere end, lad os sige 2-3 leverandøre?

Vedr. avance vil det så varriere meget, da vi har et meget bredt sortiment.

Tilmeldt 2. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Martin

Hvad med at sende fragtfrit - altså lægger fragten på varen med det samme.

En gang imellem vil du så være heldig at have en ekstra fortjeneste på fragten.

 

mvh

Victor

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hinrichsen:

Det største problem bliver jo nok fragten så... Har tænkt over det nogen gange før, men har på en eller anden måde, tænkt at der nok var et eller andet smart man kunne gøre. Kan det virkelig passe, at man ikke kan bruge mere end, lad os sige 2-3 leverandøre?

I kan f.eks bestille ugentligt og få varerne sendt til jeres lager. Her om pakker i ordrene og får dermed kun en fragt ud til kunden. Det vil medføre længere leveringstider og der er en samlet fragt fra leverandøren til jer, som skal betales.

Martin Hinrichsen:

Vedr. avance vil det så varriere meget, da vi har et meget bredt sortiment.

Det kommer an på branche... Er det IT og elektronik produkter, så er avancen ualmindelig lav, hvorimod kosmetik har en voldsom avance...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

villeberg:

hej Martin

Hvad med at sende fragtfrit - altså lægger fragten på varen med det samme.

En gang imellem vil du så være heldig at have en ekstra fortjeneste på fragten.

 

mvh

Victor

Det lyder faktisk smart - det vil selvfølgelig resultere i højere priser. MEN man vil ikke få det der sure opstød, med at skal betale fragt. :)

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Martin Hinrichsen:

Det største problem bliver jo nok fragten så... Har tænkt over det nogen gange før, men har på en eller anden måde, tænkt at der nok var et eller andet smart man kunne gøre. Kan det virkelig passe, at man ikke kan bruge mere end, lad os sige 2-3 leverandøre?

I kan f.eks bestille ugentligt og få varerne sendt til jeres lager. Her om pakker i ordrene og får dermed kun en fragt ud til kunden. Det vil medføre længere leveringstider og der er en samlet fragt fra leverandøren til jer, som skal betales.

Martin Hinrichsen:

Vedr. avance vil det så varriere meget, da vi har et meget bredt sortiment.

Det kommer an på branche... Er det IT og elektronik produkter, så er avancen ualmindelig lav, hvorimod kosmetik har en voldsom avance...

 

Vedr. eget lager, tror du så det kan betale sig økonomisk? Både set med det tab jeg mister af kunder og fragt.

Avancen kan man jo hæve, jo vigtigere kunde man bliver for sin leverandør? starte med lav avance, men man har flere leverandøre. Hvor man så når man bliver større, bliver leverandøre mere medgørlige til at give højere avance.

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hinrichsen:

Vedr. eget lager, tror du så det kan betale sig økonomisk? Både set med det tab jeg mister af kunder og fragt.

Aner det ik, når du ik oplyser branche eller varer. Man kan kun give standardsvar, når der er så mange ukendte faktorer... Men det er vel en mulighed, som hurtigt kan betale sig, hvis der kommer alt for mange dobbelt-fragt-ordre.

Martin Hinrichsen:

Avancen kan man jo hæve, jo vigtigere kunde man bliver for sin leverandør? starte med lav avance, men man har flere leverandøre. Hvor man så når man bliver større, bliver leverandøre mere medgørlige til at give højere avance.

Kommer igen an på branche... Selvfølgelig kan du få rabat ved mange ordre, men der skal nok rigtig mange til. Desuden har de din forretning i deres hule hånd, og de kan dermed "true" dig med leverance stop, hvis de mener du bliver for grisk... Husk det. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helst sikkert noget, jeg vil overveje vedr. at skaffe eget lager. Virker mere professionel, end at modtage pakker alle mulige forskellige steder, set med kundens øjne.

Det er svært lige at sige hvilke produkter jeg specifikt kommer til at sælge. Da der ufattelig mange forskellige produktkategorier.

Men tak for dine svar - fedt med nogen gode forslag :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)