Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dødens pølse for iværksættere???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

De fleste som jeg snakker med, synes at regnskab og bogholderi er dødens pølse.

Er du enig, så lad mig høre dine historier..


Er du uenig, så lad mig høre - hvilke løsninger der skal til..

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at undersøge de behov, som små og mellemstore virksomheder har i forbindelse med bogholderi, regnskab og administration.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Joo jeg tror såmænd at jeg har rigligt materiale at bidrage med...

Har så også haft komplet-vanvittige-uduelige-uærlige-nærmest bedrageriske-pengegriske  revisor og regnskabsfolk indover... Den ene blev endda  meldt til politiet af SKAT...   Så hvis jeg skulle skrive herom vil folkene bag Amino bede om henstand for  at jeg ikke skal skrive for meget. Så send mig en PB hvis du vil vide mere.  Men jeg har desværre ikke nogen positiv erfaring med dem der skal lave bogholderi... Og nej JEg har ikke en rød klejne bagefter. Så jeg må starte forfra... og hvem der skal lave dette denne gang - Uff det bliver i another afsnit.

 

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe - sikke grimt i kan snakke om bogholdere/revisorer :-)

 

Regnskab & bogholderi er nemt - så dem du har snakket med har åbenbart taget munden for fuld (hvis de selv udarbejder det) eller også har de ikke hyret ordentlige folk til opgaven.

 

Men det kan vi nok diskutere en del om ;-)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt hader jeg at lave regnskab men jeg har lært på den hårde måde at det er pine død nødvendig at man har 10000% styr på det. En dygtig bogholder / revisor skal bl.a hjælpe til med:

  • At sørge for at du kende dine pengestrøm således du ved om du har penge til at betale dine regningerne.
  • At holde øje med dine debitorer.
  • At holde øje med at alt hvad der laves, sælges eller ydes også bliver faktureret.
  • Hjælpe til med at lave forkalkulationer og SØRGE FOR AT DER LAVES EFTERKALKULATION lige gyldigt hvor ubehageligt det nu måtte være. Herefter skal en bogholder være den ubehagelig person som skubber på således man implementere de ting man lære gennem efterkalkulationerne.
  • Være en vægt stang i virksomheden og give den enerådende chef modspild, f.eks er du Hr. Direktør nu 100% sikker på at den sidste nu Iphone eller en ny laptop er strengt nødvendig for virksomhedes videre drift?
  • Spare din virksomhed penge gennem god rådgivning. Det kan være ting som afskrivninger, fradrag og den slags som alle kan være med til at spare en virksomhed mange penge. 
  • Sørge for at man som virksomhed følger ny lovmæssige krav således man derved undgår bøder.
  • Sørge for at der er en månedes opgørelse således du ved om du tjener eller taber penge. Hvis ikke der holdes øje med det kan du snart komme i en situation hvor du taber penge uden at du ved det.

Udover rådgivning kan en bogholder også lave

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Personligt hader jeg at lave regnskab men jeg har lært på den hårde måde at det er pine død nødvendig at man har 10000% styr på det. En dygtig bogholder / revisor skal bl.a hjælpe til med:

  • At sørge for at du kende dine pengestrøm således du ved om du har penge til at betale dine regningerne.
  • At holde øje med dine debitorer.
  • At holde øje med at alt hvad der laves, sælges eller ydes også bliver faktureret.
  • Hjælpe til med at lave forkalkulationer og SØRGE FOR AT DER LAVES EFTERKALKULATION lige gyldigt hvor ubehageligt det nu måtte være. Herefter skal en bogholder være den ubehagelig person som skubber på således man implementere de ting man lære gennem efterkalkulationerne.
  • Være en vægt stang i virksomheden og give den enerådende chef modspild, f.eks er du Hr. Direktør nu 100% sikker på at den sidste nu Iphone eller en ny laptop er strengt nødvendig for virksomhedes videre drift?
  • Spare din virksomhed penge gennem god rådgivning. Det kan være ting som afskrivninger, fradrag og den slags som alle kan være med til at spare en virksomhed mange penge. 
  • Sørge for at man som virksomhed følger ny lovmæssige krav således man derved undgår bøder.
  • Sørge for at der er en månedes opgørelse således du ved om du tjener eller taber penge. Hvis ikke der holdes øje med det kan du snart komme i en situation hvor du taber penge uden at du ved det.

Udover rådgivning kan en bogholder også lave

  • Løn
  • Fakturering
  • Daglig regnskab
  • Måneds opgørelse
  • etc.
  • etc.


Helt enig med Peter, og jo mindre du selv er inde i det jo vigtigere bliver det.

Oftet er det noget som den lille selvstændige siger det kan jeg klare selv, men efter 8 til 12 timer er det ikke det der er mest lyst til når man kommer hjem. Resultatet bliver at der lige pludselig mangler likviditet i kassen fordi man har kigget på i netbanken og der står masser af penge, så man kan godt lige købe ****. Så kommer momsen, elregningen, skat, vægt afgift eller noget helt tredie og lige pludselig er det hele noget rod.

Så det vigtigste når man driver forretning er (desværre) regnskab for uden overblik over økonomien kan man lyn hurtig gå iværste fald betalings standsning eller Konkurs.

Så sammenlign bogholder/revisor udgiften med service på bilen, så bliver det lidt nemmer at leve med.

Thomas Bonde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)