Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Manilla - hvad skal man være obs på?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have produceret en mindre tekstil ordre i Manilla. Jeg har aldrig prøvet det før, og vil derfor høre om der er noget man skal være opmærksom på? Jeg er klar over at man sikkert kan risikere at blive snydt - er der nogle forholdsregler jeg skal tage?

Betaler man forud inden levering - eller først ved modtagelse? Hvordan med fortoldning af varerne? Hvor meget skal jeg påregne der løber oven i ?

Andet?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

 

Jeg kan nok hjælpe dig lidt på vej, men er lidt ophængt lige nu. Vender tilbage i aften, kan evt. sende dig en PM

Mvh
Juul

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt - tak Smile

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor Manilla?

Hvis det er en mindre ordre, så er det normalt ikke nemt at få en god pris og med fragt og told, ender du måske med en pris i nærheden af at få det lavet i Danmark. Samtidig med risiko for alle mulige ting der kan gå galt.

Bare en tanke.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er eneste årsag til Manilla, at vores nabo har en kontakt dernede. Han kender området og producenterne. Så der er faktisk ikke anden grund end det.... andre forslag?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Som Rynke skriver er en lille ordre, ikke den store gevinst for dig, hvis du ønsker produktion ude i asien, dog skal siges, hvis du planlægger at få dit arbejde udført efterfølgende med større ordre, kan det godt blive en gevinst for dig.

Har du allerede en systue som kan leverer til dig ??

Prisforskellen kan være vældig stor vs. At får det lavet i provinsen, derfor findes der vældig god arbejdskraft outsider storbyen, men som jeg læser det har du en som kender et sted at få lavet din kollektion.

Med hensyn til betaling, er det meget normalt man betaler en del forud, da din leverandør bedre kan få ”sig” en laver pris på de råvarer han skal bruge, ved sin leverandør, idet han kan stille en sikkerhed med cash.
Dog vil jeg fraråde dig at betale hele beløbet med det samme, ikke fordi du bliver snydt, men som så mange andre lande i Asien, ja så er en kontant betaling af sine vare = forsinkelse på sin ordre, idet denne ordre kan vente lidt, frem for en ordre som næsten er betalt.
Der er ikke samme tradition for service i asien, som vi har i Danmark vedr. at lave noget færdig efter aftale.

Det bedste vil være hvis du har mulighed for at have en agent som lokalt kan forhandle dig en ”god” pris, da du som ”hvid” altid vil betale en overpris for dine vare. Nu skal overpris ikke forstås som dyrt købt, eller snydt for noget, men en lokal agent har flere strenge at spille på, end ”vi” fra vesten da vi ikke kender disse forhandlingsmetoder.
Jeg kan da oplyse at jeg uden at surmule, altid betaler +50% for mange ting kun på grund af min hudfarve, så hvis jeg skal bruge en transport vedr. fly, båd, privat bil, så får jeg altid en Filippiner til at arranger min rejse rundt i Filippinerne og på den måde undgår jeg er +pris.

Du skal undersøge om denne systue har adgang til transport, sagt sådan, de skal have kendskab til såkaldt eksportordre , ellers skal du regne med at arrangerer det hele for dem, fortælle meget præcist hvordan de skal pakke det, hvilken vej de skal bruge (speditør, fragtselskab osv.)

Vedr. betaling skal du være sikker på at din “modtager” har international modtagelsesmulighed, enten gennem bank eller kreditkort.

Hvis du bliver spurgt om brugen af Western Union, så vær sikker på at få aftalt en sikker måde hvorpå du kan give kontrolnummer, lav altid et sikkerhedsspørgsmål hvis du benytter western union., da beløb over 5000 næsten altid bliver adviseret gennem en bank som de har samarbejde med, og som sagt er jeg altid mere nevøs for banksystemet i Filippinerne end med forretningsaftaler med den enkelte virksomhed.

Har set flere mærkelige banklukninger for at blive lidt OT: så oplevede jeg en bankflytning, det var skriften på skiltet i vinduet, men ingen vist hvor banken flyttede hen?? Man så faktisk aldrig den bank igen.

Jeg ved ikke lige hvad du mener med hvad der ellers løber oven i, men som du sikkert ved er korruption i Filippinerne stadig meget udbredt, men der er som regel ikke noget du og jeg bliver berørt med. Det foregår blandet i forretningslivet. Jeg betaler lidt ekstra for at have bedre “service” på power supply og i den dur.

Mvh
Juul

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul

Tusinde tak for din lange gennemgang Smile Det er jeg meget glad for - og det giver en god indsigt i forholdene og hvad jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vælger Manilla.

Jeg har netop fået et tilbud fra Kina. Og det ser ud til at den største prismæssige udfordring faktisk er fragtomkostningerne. Og her kan det så gå hen og blive relevant om det overhovedet kan betale sig, i forhold til eksempelvis den større sikkerhed jeg fornemmer er hvis man vælger eks. polen eller tyrkiet.

Men du skal i hvert fald have tak for udredningen Smile

Mange hilsener Helle

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Jeg har aldrig prøvet det før, og vil derfor høre om der er noget man skal være opmærksom på?

Well.. Du skal nok også være opmærksom på tyfoner. Pt er der voldsomme oversvømmelser i Manilla. Selv har jeg et par filippinere ansat som begge inddirekte af det.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja lige PT er der kaos i Manila, men at tage højde for naturkatastrofer, kan man jo ikke, det ville være det samme som at sige, du skal ikke rejse til Tyrkiet da der kan forekomme jordskælv.

Lige PT. Er situationen både godt og ondt i Manila, i mange år har politikkerne kunne “skjule” de problemer som er opstået gennem mange år “mishandling” af infrastruktur, som skyldes korrupte politiker. Nu ligger problemerne og flyder i gaderne, og det er synligt for selv den mest korrupte politiker og alle snakker om, nu skal der gøres noget, men tro mig, der er en hel del som nok skal få puttet en del af kagen i deres lommer, selv om der gives udtryk for det modsatte, sådan har det været i mange år.

I januar 2009 så jeg en reklame med en nogenlunde gengivet tekst.

Beskyt dig selv, undgå at blive næste offer, lær ar skyde med pistol.
en "reklame" henvendt til journalister.

Mvh
Juul

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle - vi producerer i Kina, pakistan, Peru og Italien  og har en controller på stedet.

uden en til at kontrollere varer - ved du ikke om din vare ankommer som den bør.

 

hvis du skal have produceret en ordre kan vi være behjælpeligt med dette. alt efter størrelse  - finder vi den rettte løsning til.

 

med venlig hilsen

 

claudio

claudio(snabela)visual-id.dk

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)