Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få mine penge tilbage ved køb af bærbar via CVR?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit spørgsmål går egentlig på, hvor mange gange en bærbar computer skal være defekt før man som virksomhed kan kræve sine penge tilbage eller få en ny til tilsvarende værdi.

Jeg har købt en bærbar pc af modellen Zepto Znote 6625WD i januar måned 2008, som jeg købte via mit daværende CVR nummer.

Hvis du læser min nedenstående situation, er der så noget at gøre overhovedet???

I 1 år og 9 måneder har jeg gjort opmærksom på, at ydelsen ikke levede op til det som Zepto beskrev om den - nemlig en bærbar pc, som kunne klare selv de mest krævende spil og programmer.

Efter på opfordring fra Zeptos support at have formatteret den x antal gange og reinstalleret systemet fandt jeg ud af, at de havde glemt at aktivere turbomemoryen i BIOS.

Nå men det virkede stadig væk ikke. 3 browservinduer og en samtidig scanning af AVG antivirus programmet fik nærmest Word til at gå i stå.

Defekt grafikkort

Til sidst sendte jeg den ind, hvorefter de lavede en hardwaretest og fandt ud af, at mit grafikkort var defekt.

Nå men det gav ikke den store effekt. Systemet var stadig ustabilt og langsomt.

Indkøb af ekstra ram

Igen en lang periode med telefoniske henvendelse og skriftlig support per e-mail. Endelig fik jeg oplyst, at Zeptos support, at jeg formentlig havde for få RAM ( fabrikskonfigureret med 1 GB). Det fandt jeg dog mærkeligt, da den jo som sagt skulle kunne klare selv de mest krævende spil og programmer.

Resat bios

Nå men indkøb af 4 GB ram virkede heller ikke, og da jeg så skulle opdatere BIOS fik jeg phlash 16 error. Nå det betød endnu en indsendelse til Zepto support, som så fik resat min BIOS.

Installering af 4 GB ram gav ikke en dyt. Nu var jeg efterhånden ved at have tabt kampgejsten i forhold til computeren.

Nå men efter en længere periode, hvor jeg faktisk havde givet op og affundet mig med situationen, havde Karsten Ree  i mellemtiden få et andet firma til at levere teknisk support. Så tænkte jeg, at jeg heller måtte prøve at få den indsendt for 3 gang. 

Da mit batteri imellemtiden efter 1 år og 9 måneder kun holdt strøm i 10 minutter bad jeg ligeledes også om at få dette repareret eller udskiftet.

Succes! - for en stund

Succes! i første hug fik InfoCare gennemført en hardwaretest uden fejl, men fandt ud af, at mit drivers til mit styresystem var defekte. De formaterede harddisken og installerede et image. Batteriet havde dog kun reklamationsret i 6 måneder, så det havde de ikke gjort noget ved.

DVD-RW drev defekt

Hvor var det dejligt endelig at have en ordentlig pc, indtil at jeg skulle installere office på det nye styresystem. Nu kunne DVD-RW drevet pludselig ikke læse mine skiver.

Ingen batterier til Znote 6625WD

Nå det måtte jo så betyde en 4. indsendelse til Zepto. I mellemtiden kunne jeg ligeså godt få købt et nyt batteri, så den ville være helt perfekt. Da jeg ikke kunne finde batteriet til Znote 6625WD på deres hjemmeside, ringede jeg i stedet til dem. Der fik jeg svaret, at de var stoppet med at producere batteriet i foråret 2009, altså hvor min computer på det tidspunkt har været ca. 1 år og et par måneder.

Defekt strømforsyning

For så lige at afslutte indlægget med en trommehvirvel, kunne min pc til sidst heller ikke starte, da strømforsyningen formentlig er defekt.

Deres ansvarlige for vurderingssager hos Zepto har oplyst, at jeg ikke kan få mine penge tilbage eller bytte den til en ny, men at den vil blive repareret.

Men jeg er jo ikke længere interesseret i en computer, hvor de igennem 1 år og 9 måneder har udskiftet grafikkort, fået mig til at købe flere ram samt resat min BiOS. Selvom at InfoCare i første hug fik løst mit oprindelige problem, står jeg jo nu med et defekt DVD-RW drev, en computer som ikke kan tænde samt en bærbar, der er reduceret til en stationær, fordi de ikke længere producerer batterier til modellen.

Spørgsmålet er ikke indledningen til en debat om, hvorvidt Zepto producerer gode eller dårlige computere ( min svoger har samme model, som kører upåklageligt), men hvorvidt min situation rent juridisk berettiger mig til at blive kompenseret bedre end forslået af Zepto.

 

 

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Øv, det er sgu en kedelig situation. Jeg ved ikke hvad du har krav på rent juridisk, men jeg synes da at du skal skrive et brev til direktøren for Zepto, og spørge ham til, om han virkelig synes det er en god behandling, og om det er en oplevelse som Zepto bør være bekendt.

Mon ikke han indser, at din situation er fuldstændig tosset, og at han får mest ud af at give dig en ny computer.

Alternativt må du spørge ham, om han mener at sagen kunne være interessant for et af de mange forbrugerprogrammer, som kører på TV. Måske det kan være med til at få ham overtalt? Big Smile 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid en mail til Carsten Ree (Har han ikke taget roret i Zepto?) - Eller bedre....Send en mail med et link til denne tråd ;o)

Det er sgu dårlig stil. Meget ærgelig oplevelse du har fået dig der ;o(

Anyway.....det er blot endnu en udfordring til dig, som du må fixe ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Smid en mail til Carsten Ree (Har han ikke taget roret i Zepto?) - Eller bedre....Send en mail med et link til denne tråd ;o)

Eller vent to dage, og tråden ligger på første side, ved søgning på Google efter Zepto ;)

Mht. returnering af betalingen for computeren, mener jeg, at producenten i følge købeloven må rette fejlen 3 gange, og hvis den da opstår igen, kan kunden kræve betalingen refunderet.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Business:

Smid en mail til Carsten Ree (Har han ikke taget roret i Zepto?) - Eller bedre....Send en mail med et link til denne tråd ;o)

Eller vent to dage, og tråden ligger på første side, ved søgning på Google efter Zepto ;)

Mht. returnering af betalingen for computeren, mener jeg, at producenten i følge købeloven må rette fejlen 3 gange, og hvis den da opstår igen, kan kunden kræve betalingen refunderet.

 

Så skal han også lige skynde sig at ændre overskriften til "Zepto er bygget af nederen" ;o)

Det her vidner nu heller ikke om super kundeservice. http://www.trustpilot.dk/review/www.zepto.dk

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Det her vidner nu heller ikke om super kundeservice. http://www.trustpilot.dk/review/www.zepto.dk

Jeg kender også kun to personer (inklusiv trådstarter) som har købt Zepto, og begge har haft vrøvl med computeren, hvor den skulle repareres indenfor kort tid efter købet.

Så det tegner ikke super godt for mærket.

Når Zepto samtidig er dyrere end andre mærker, så er det ikke noget som virker tiltalende for mit næste køb af bærbar computer.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Tak for jeres svar.

Jeg har skrevet et brev til Karsten Ree, hvor jeg beskriver min situation. Jeg har på fornemmelsen, at han betragter både virksomheder og privatforbruger som kunder, og at god kundepleje også skal gælde for små enkeltmandsvirksomheder.

Jeg må i øvrigt rose deres initiativ med InfoCare - de har godt nok vist sig at være effektive. Fandens osse, at jeg så skulle få sådan en mandagsproduktion Smile

God aften

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også haft en lidt mærkelig oplevelse med Zepto.. Jeg købte privat en bærbar hos dem og har været fint tilfreds med dem.. Efter lidt over 2 års hårdt arbejde var blæseren ved at blive defekt, og larmede derfor helt vildt. Jeg fik kontakt til deres kundeservice for at bestille en ny, som reservedel. Ideen var selvfølgelig at skifte den selv.

TIl at starte med var den dog ikke på lager, så jeg ventede en måneds tid. Da den så endelig var på lager købte og betalte jeg for blæserenheden. Et par dage efter modtog jeg den. Fint nok. Da den så blev udpakket var det ret tydeligt at den enhed havde været brugt. Fyldt med støv og gammelt kølepasta. (En del af enheden var ligeledes gpu-køler). Efter en ordentlig gang skældud fik jeg den dog byttet uden de store problemer..

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack.

Det er en superærgerlig oplevelse. Med hensyn til, at det bare er endnu en udfordring, som jeg skal fixe, så har den efterhånden taget så meget tid, at jeg giver op.

I stedet vil jeg bruge min tid på min ældste søn og yngste, som blev 1 år sidste onsdag. De har sq set rigelig til en muggen far hver aften Wink

Men for at vende tilbage til spørgsmålet...

Er man som virksomhedsejer overladt til det Vilde Vesten og sælgers fornemmelse for kundepleje, hvis man køber en computer via CVR - nummer?

Men som Martin også nævner, så tror jeg at løsningen bliver, at den ældste kan få den med fast strømforsyning tilsluttet og så spille HUGO på den. Så skruer jeg ned for hardwarekrav, og køber en bærbar (som privatperson) et andet sted.

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)