Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andres årsregnskaber

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :


Hey alle sammen..

Er der nogen der ved hvordan man får fat i en opgørelse over de private virksomheders årsregnskab i Danmark.



Er det alle virksomheders regnskaber man kan se, eller begrænser det sig til A/S selskaber?



Det er jo godt at kunne se hvem det går godt for, og hvad der er værd at satse på :-)



Håber der er en wice guy der kan hjælpe mig lidt her



Mvh Kasper Rasmussen


Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-09-2006 12:54:55 Forfatter:Kasper Rasmussen
Hey alle sammen..
Er der nogen der ved hvordan man får fat i en opgørelse over de private virksomheders årsregnskab i Danmark.

Er det alle virksomheders regnskaber man kan se, eller begrænser det sig til A/S selskaber?


 

Det er kun selskaber, der skal offentliggøre deres regnskaber, så private virksomheders årsregnskaber får du ikke sådan lige adgang til.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan som udgangspunkt se alle selskabsformer der er sin egen juridiske enhed, fx A/S ApS osv...

Bruger selv nnerhverv.dk til formålet - det er knaldgodt

Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det Christian..

Super svar jo :)


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en enkelt gang købt et regnskabCVR.dk. Jeg gav vist 35 kr. for det, eller noget i den stil.


mvh Carsten



Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver omkring 3000 kroner om året for adgang til NN Markedsdata (samme som Christian nævner) hvor jeg kan trække alle de regnskaber jeg vil.

Det er A/S og ApS man kan trække der, og vist også nogen fonde og andet, men ikke personlige selskaber og I/S''er, som ikke offentliggør rengskaber.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes dog ikke altid man kan vurdere om det går godt for en virksomhed ud fra de regnskaber de skal offentlige gøre.

Synes ofte der mangle vigtige tal, som f.eks. omsætning, da de på en eller anden måde kan undlade at oplyse disse tal.

Udover NN erhverv og CVR er der også  kob.dk


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvom det er sjældent at omsætningen angives i det regnskab som er offentliggjort, så er der altid offentliggjort en bruttofortjenest. Da det som regel er firmaer som er dine konkurrenter du tjekker, og hvis de handler med de samme varer som dig, og du ved hvad de tager for dem og hvad de ca. giver for dem, så kan du derfra regne dig frem til en omsætning ret enkelt. Bruttofortjenesten er jo dækningsbidraget og du kan derfor nemt udregne en omsætning hvis du som jeg har sagt kender indkøbspris og salgspris.

Mvh

Kim Sand Sørensen 

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-09-2006 22:00:55 Forfatter: Kim Sand
Selvom det er sjældent at omsætningen angives i det regnskab som er offentliggjort, så er der altid offentliggjort en bruttofortjenest. Da det som regel er firmaer som er dine konkurrenter du tjekker, og hvis de handler med de samme varer som dig, og du ved hvad de tager for dem og hvad de ca. giver for dem, så kan du derfra regne dig frem til en omsætning ret enkelt. Bruttofortjenesten er jo dækningsbidraget og du kan derfor nemt udregne en omsætning hvis du som jeg har sagt kender indkøbspris og salgspris.

Mvh

Kim Sand Sørensen


 

Det er vist ofte et skud i tågen, medmindre man ved, at virksomheden ikke har andre direkte omkostninger, såsom provision til sælgere m.m.

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper

Jeg ved fra min tid i foderstofbranchen, at du kan spørge dine kunder om deres regnskab. Hvis du handler med dem for større beløb, og skal tjekke om de er kreditværdige, så er det faktisk ok. at spørge. Der handlede vi med landmænd, der ikke er selskaber med enkeltmandsvirksomheder. Men du kan ikke finde enkeltmandsvirksomhedernes regnskaber offentlig tilgængelige.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)