Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS med midler fra personligt firma??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opsparer ikke overskud i et I/S...men den enkelte interessent gør på sin personlige kapitalkonto i I/S`et!

Og ja.....det må den enkelte interessent godt via sin personliglige selvangivelse, hvor virksomhedsordningen

er valgt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter prøv lige at læse dine egne svar igennem inden du trykker på knappen. Noget af det du skriver er totalt usammenhængende og giver ikke mening:

Interessentskabet kan omdannes til anpartsselskab når de to interessenter (eller hvor mange der nu er) stifter et fælles selskab ved indskud af midlerne i interessentskabet. Interessenterne hver især opgører så en skattemæssig anskaffelsessum for deres respektive anparter hvor man gør op med de opsparede overskud i form af en reduktion af anskaffelsessummen.

Der er nogle værnsregler der skal overholdes og særligt morsomt kan det blive hvis nogle af interessenterne har andre personlige virksomheder.   

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen..Bent....det er vi da enige om.....men jeg kan ikke se, hvor mine svar er usammenhængende?

Skriver endda, at jeg muligvis misforstod spørgsmålet.....og det er så det! 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Og ja.....det må den enkelte interessent godt via sin personliglige selvangivelse, hvor virksomhedsordningen

er valgt.

Her fremstår det jo som at den enkelte interessent kan stifte et selskab alene. Det sker jo heller ikke via den personlige selvangivelse men ved at man reducerer anparternes skattemæssige anskaffelsessum med konto for opsparet overskud. Derfor mener jeg det er usammenhængende.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)