Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lukke en kundes hjemmeside pga. manglende betaling?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Thomas Cuno:

Jeg vil også have betaling forud ved udvikling 1/3 forud, 1/3 midtvejs og den sidste tredjedel  ved afslutning. Det er vel fair for alle parter. Selvf. kommer det an på projektet størrelse.

Nogenlunde enig i det andet du skrev, men hvad får dig til at synes at det er fair for alle parter at betale forud? Det er helt fint at dele et projekt op i leverancer og så betaler man pr. leverance, men hvorfor forud? Hvad er der fair ved det? ;o)

Jack

I forbindelse med et projekt af størrer omfang bruges en del tid med kunden på projektbeskrivelse og andre indledende øvelser. Når de er overstået er der en aftale, og programmeringen kan gå i gang. Herefter finder jeg det rimeligt at man kommitter sig som kunde til at betale 1/3 af den aftalte pris - husk der er allerede brugt mange timer på afstemning af forventninger og beskrivelse af projektet.

Vi giver fuld åbenhed til vores kode, hvis kunden ønsker det, og adgang til at følge med i projektet. Hvis jeg har et projekt der tager 2 - 3 måned, så er det vel i orden, at jeg er sikret at kunden ikke tager projektbeskrivelse og kravspec og siger  "Tak for hjælpen", og smutter efter en uge i forløbet.

Vi snakker projekter fra 40.000 og opefter. Er det eksisterende kunder betaler de i stedet løbende for det arbejde der udføres.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Cuno:

Business:

Thomas Cuno:

Jeg vil også have betaling forud ved udvikling 1/3 forud, 1/3 midtvejs og den sidste tredjedel  ved afslutning. Det er vel fair for alle parter. Selvf. kommer det an på projektet størrelse.

Nogenlunde enig i det andet du skrev, men hvad får dig til at synes at det er fair for alle parter at betale forud? Det er helt fint at dele et projekt op i leverancer og så betaler man pr. leverance, men hvorfor forud? Hvad er der fair ved det? ;o)

Jack

I forbindelse med et projekt af størrer omfang bruges en del tid med kunden på projektbeskrivelse og andre indledende øvelser. Når de er overstået er der en aftale, og programmeringen kan gå i gang. Herefter finder jeg det rimeligt at man kommitter sig som kunde til at betale 1/3 af den aftalte pris - husk der er allerede brugt mange timer på afstemning af forventninger og beskrivelse af projektet.

Vi giver fuld åbenhed til vores kode, hvis kunden ønsker det, og adgang til at følge med i projektet. Hvis jeg har et projekt der tager 2 - 3 måned, så er det vel i orden, at jeg er sikret at kunden ikke tager projektbeskrivelse og kravspec og siger  "Tak for hjælpen", og smutter efter en uge i forløbet.

Vi snakker projekter fra 40.000 og opefter. Er det eksisterende kunder betaler de i stedet løbende for det arbejde der udføres.

 

Nu har jeg selv tidligere haft ansvar for projekter fra 100-65.000 timer og jeg har aldrig oplevet den slags.

Du kan argumentere herfra og til juleaften, men sagen kan jo altid ses fra to sider. Jeg kunne ikke selv drømme om at betale en krone, før jeg fik en leverance. Som naturligt modargument til din "så er det vel i orden, at jeg er sikret at kunden ikke tager projektbeskrivelse og kravspec og siger  "Tak for hjælpen", og smutter efter en uge i forløbet", kan jeg jo sige at, "Det er vel i orden, som kunde, at jeg ikke betaler på forskud, så jeg risikerer at leverandøren ikke leverer". Jeg vil jo ikke betale fx. 20K i forskud og så risikere at stå med håret i postkassen. Det er vel fuldt ud lige så gyldigt som dit argument, medmindre du mener at kunder generelt er mindre pålidelige end leverandører? ;o)

Bare her på Amino, har jeg da set mere end rigeligt ift. kunder, der har betalt for noget, som de så ikke har fået...af forskellige årsager.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack du har helt ret  - vi kan argumenterer længe for det ene eller det andet. Big Smile

Du kan finde mange eksempler på både dem der har betalt og fået noget ****, og dem som har leveret i tillid til at kunden betaler og aldrig har set en krone.

I den sidste ende handler det om tillid parterne i mellem, og hvilken forhandling man ender ud med.

Så lad os ende denne tråd her, det er alligevel et stykke fra den oprindelige.

Ha' en forrygende dag. Yes

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det samme til dig..... Wink

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)