Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lukke en kundes hjemmeside pga. manglende betaling?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Som jeg forstår det du skriver, så svarer det til at jeg afleverer min bil på værksted. At jeg og værkstedet ikke er enige om regingen. At jeg ikke ønsker at betale regningen og de så vil tilbageholde min bil - Det er tordnende ulovligt og man kan faktisk blot ringe efter politiet og bede dem om at få ham til at udlevere bilen.

Sikke en gang sluder du skriver, et værksted må faktisk godt tilbageholde en bil indtil regningen er betalt !

Mvh

Ravn

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må godt tilbageholde indtil betaling foreligger. Men her snakker vi om at man henter kundens bil, og så holder den gidsel.

Der er en forskel.

Men det er helt rigtigt at politiet ikke henter bilen, eller får den udleveret. Hvis din bil er afhentet af politiet fordi du har parkeret uhensigtsmæssigt, så skal du også betale bøden inden den udleveres. (Bare et sidespring).

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin

Som sagen er nu, har du kun mulighed for at drage ham til betalingsansvar gennem rette instanser. Hvis du lukke for adgang til hans Site er det selvtægt og det er ingen af jer tjent med.

Først lige lidt om ophavsret.
rigtige mange kræver ophavsret på det de laver, men for webside udvikling sidestilles det med edb-programudvikling og derved er det straks sværere at påvise sin ophavsret.

Rigtig mange bruger open source programmer, til at lave webshop osv. for at sætte ord på så er idéer, koncepter, procedurer, metoder og algoritmer ikke beskyttet under ophavsret og hvis du har brugt et OS så vil jeg ikke tro ophavsretten kan bibeholdes som ejendom.
Den grafik du har brugt kan være "dit" alt efter om det er stock fotos og lignende, da er det ellers er en fotograf som 3. part der har ophavsret på disse ting. Hvad du ellers har lavet grafisk vil bedømmes i en helhed, med det du har sammensat ((kode hjemmeside) og det kan så vurderes at være et værk. Hvis det bliver tilfældet, har du derved ophavsret på det du har lavet.

Det du gjorde da du leverede hans færdigbehandlet ordre, var at give ham brugsretten, det du så mangler nu er, at få din betaling for det arbejde du har udført.

Der er desværre kun den ”dumme” vej, enten er det lærepenge, ellers er det brev på brev med oplysninger omkring hvilken ret du har / kræver. I sidste ende vil det jo være en konkursbegæring til den modvillige betaler.

Jeg ville helt klar gå efter at forhandle en betalings ordning med kunden, sådan at han på sigt kan færdigbetale sin ”gæld” til dig.

Mvh
juul

Fra Give
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 45
Fra  Webtimisten Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg sendte rykker 2 tidligere i dag, og rykker 3 bliver sendt om 10 dage - med trussel om inkasso, og så bliver den sikkert betalt - nøjagtig lige som sidste gang, jeg skulle have penge ud af kunden.

Det er træls det er det der skal til, men sådan er der vel bare nogen kunder der er, og forhåbentlig får jeg ikke flere af den slags. :-)

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at ringe?

Det er ofte den allerbedste rykkermetode.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Business:

Som jeg forstår det du skriver, så svarer det til at jeg afleverer min bil på værksted. At jeg og værkstedet ikke er enige om regingen. At jeg ikke ønsker at betale regningen og de så vil tilbageholde min bil - Det er tordnende ulovligt og man kan faktisk blot ringe efter politiet og bede dem om at få ham til at udlevere bilen.

 

Sikke en gang sluder du skriver, et værksted må faktisk godt tilbageholde en bil indtil regningen er betalt !

Mvh

Ravn

 

Jeg er oplyst om noget andet, men hvis du er sikker på at det er noget sludder, hvor skal jeg så kigge for at se om du har ret?

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Cuno:

Jeg vil også have betaling forud ved udvikling 1/3 forud, 1/3 midtvejs og den sidste tredjedel  ved afslutning. Det er vel fair for alle parter. Selvf. kommer det an på projektet størrelse.

Nogenlunde enig i det andet du skrev, men hvad får dig til at synes at det er fair for alle parter at betale forud? Det er helt fint at dele et projekt op i leverancer og så betaler man pr. leverance, men hvorfor forud? Hvad er der fair ved det? ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Give
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 45
Fra  Webtimisten Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso -  Jeg har forsøgt at ringe og skrive et utal af gange, men kunden svarer aldrig. Sjovt nok har kunden efter leveringen ellers udtrykt stor begejstring over den færdige løsningen, men når der så skal betales, så er han åbenbart ikke så begejstret mere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at benytte Jacob i den sammenhæng?

Jeg har talt med ham i anden sammenhæng og han er en cool dude, som er meget reel og troværdig. Jeg vil selv benytte ham både til stiftelse, aftaler og incasso, når jeg skal igang.

http://www.amino.dk/forums/p/69307/432921.aspx#432921

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Give
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 45
Fra  Webtimisten Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ham vil jeg huske, hvis det bliver nødvendigt. Sidste gang var det heldigvis nok bare at true med inkasso. :-)

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)