Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg lukke en kundes hjemmeside pga. manglende betaling?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Business:
 I øvrigt et fint eksempel på, hvorfor man som kunde ikke skal benytte samme leverandør til det hele ;o)

Jack 

Vrøvl, Jack Big Smile

Der er mange fordele ved at lægge flere af sine opgaver og indkøb hos samme leverandør.

Volume giver mulighed for rabat. Smile

 

Øh...selv vrøvl ;o)

Der kan være fordele og ulemper ved begge dele...... jeg ville aldrig selv lægge udvikling og hosting samme sted. Hvis du vil, eller vil anbefale det, så er det da helt fint, men at kalde en anden holdning for vrøvl...........det er noget vrøvl ;o)

Du nævner rabat (det er kun een grund), men prisen er ikke det mest afgørende for alle.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Hvis jeg fx. skulle købe et website fra dig, så ville jeg da ikke skrive under på en kontrakt, hvor du beholdt rettighederne til mit website, som jeg lige har købt....

Uden at være 100% sikker, så mener jeg, at designeren beholder den kunstneriske ophavsret, uanset hvad...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:

Business:
Hvis jeg fx. skulle købe et website fra dig, så ville jeg da ikke skrive under på en kontrakt, hvor du beholdt rettighederne til mit website, som jeg lige har købt....

Uden at være 100% sikker, så mener jeg, at designeren beholder den kunstneriske ophavsret, uanset hvad...

 

Jamen det afhænger jo af kontrakten. Fotografer ynder jo også at beholde rettighederne til dine billeder, hvis du køber ham/hende til at tage billeder. Det er jo gammeldags og hul i hovedet, sp derfor er der jo mange der laver kontrakter, så rettighederne selvfølgelig er kundens. Han har jo betalt for dem.

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal man sikre sig, at aftalen er på skrift.
Men at agere ud fra forventningen, at din leverandør nok skrider til selvtægt, er da ikke vejen frem.

Og så skal  man selvfølgelig betale sin regning, eller gøre indsigelser mod det leverede.
Det med bare ikke at betale, fordi man er utilfreds med det købte, er jo også en slags selvtægt. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack eneste grund til ikke at vælge det hos en leverandør, er så kun hvis ikke man vil betale.

Jeg synes at det er federe når jeg kan hjælpe en kunde søndag formiddag, uden at skulle afvente support fra trejdepart.

Derudover har du som kunde rettigheder til dit system (Hos os) inklusive den kode du køber, men jeg kan til enhver tid lave lignende systemer til andre kunder.

Lige som du kan få en bil med lædersæder, men det kan naboen også. Wink

Medmindre du selvfølge betaler for at få noget specifikt udviklet kun til dig, men så er prisen også en anden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Cuno:

Jack eneste grund til ikke at vælge det hos en leverandør, er så kun hvis ikke man vil betale.

Ja, det er klart (guderne må vide hvordan du kom frem til den simple konklusion).....der findes jo ikke idiotiske leverandører Big Smile

Nå, men seriøst......der er dælme mange grunde til IKKE at lægge alle sine æg i samme kurv...

Denne diskussion svarer jo nærmest til den sædvanlige med forudbetaling ved udvikling af websites. Leverandøren vil have forudbetaling, så han ikke risikerer at miste penge på forbrugt tid. Kunden vil ikke risikere at miste penge på noget skrammel, så han vil se resultater før betaling...

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstneren vil vel altid have den kunstneriske[1] ophavsret. Om kunstneren så videresælger handelsretten (kender ikke det rigtige ord), det er jo en anden sag.

Men som sagt, så er det en idé, jeg har.

[1] Med "kunstnerisk ophavsret" mener jeg den ophavsret, der gør, at andre ikke efterfølgende må udgive 100% identiske værker under et andet navn.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

John:

Jeg argumenterer bestemt ikke for, at man ikke skal betale sine regninger.....og har heller ikke gjort det i denne tråd ;o) Næ, man skal da ikke forvente at leverandøren skrider til selvtægt, men det har aldrig været nogen skade til, at sprede sine risici....

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Igen, så tror jeg kun, at det er hosten, som må spærre, hvis der ikke er betalt til hosten, men har du lagt pengene ud og betalt hosten, så er der desværre betalt.

Alt andet er selvtægt, ser det ud til, at mange er enige i.

Jeg har haft mange kunder, som ikke betalte, men de plejer alligevel at betale før eller siden, hvis man opfører sig "pænt", men bestemt, og dette har ofte ført til endnu bedre kundeforhold.

Der kan være grunde til, at din kunde ikke har betalt. Måske dovenskab, eller måske problemer med cash flow. Men en dag kan det jo blive dig, som får cash flow-problemer og ikke kan betale til tiden.

Til en vis grænse mener jeg, at man må hjælpe hinanden, også når det er dårlige tider, og det giver rigtigt gode kunderelationer.

Hilsen, Robert

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack, selvfølge finde der leverandører der kvajer sig. Men du kan sikre dig på mange måder. Eksempelvis kan du få udleveret FTP koder og adgang til Database. Så har du alt det du skal bruge.

Min konklusion var lidt hurtigt - der har du ret. Jeg oplever bare ind i mellem at en kunde med anden host end os, der henvender sig med et problem (som klar er hostens ansvar), og så kan vi sende kunden videre til en support som ofte ikke vil eller kan hjælpe. Så er det rart at vi kan sige, at det er vores ansvar, så den fikser vi uden yderligere ballade for kunden.

Jeg vil også have betaling forud ved udvikling 1/3 forud, 1/3 midtvejs og den sidste tredjedel  ved afslutning. Det er vel fair for alle parter. Selvf. kommer det an på projektet størrelse.

Langt hen af vejen handler det om tillid mellem parterne, og nogle gange brænder man nallerne.

Men tilbage til tråden.

Ring til din kunde og få det afklaret. Vær venlig og se om ikke I kan få det på plads, og hvis der stadig ikke sker mere, så send den videre med rykkere og inkasso.

 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)