Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg mellem honorar på cpr nummer (uden moms) eller faktura fra cvr med moms

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det samme område dit firma beskæftiger sig med, Skjold?

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

hmmm, mon vi ikke hellere må lade Peter få det sidste ord her. Det er lidt for specielt til mine kompetencer.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Fra Galten
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er nystartet organisationsudviklingskonsulent og får indtægter fra salg af konsulenttimer. Kunderne er både momsregistrerede og ikke momsregistrerede. For de sidste kan de 25% i moms betyde en del (eller 25% færre timer, kan man sige), og jeg blev spurgt i dag om det er en mulighed at betale som et honorar - derfor spørgsmålet til jer

Tak for tålmodigheden med at svare på upræcise spørgsmål.

Skjold

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Hvis dine ydelser skal momses(går jeg ud fra du har undersøgt), så er du nødt til at momse uanset hvad!

Fra Tørring
Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skjold

Prøv at se brochure på link    'http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530    Er du selvstændigt erhvervsdrivende?

Jeg har selv samme problemstilling med private institutioner jeg har som kunder. Har talt med skat - det er svært at få en konkret svar herfra. Årsag til valg af B-indkomst / honorar  (beløb angives af kunde men der trækkes ikke A-skat) må ikke bero på at din kunde ikke har momsfradrag. Der skal andre argumenter til. Dvs det vil være en vurdering af den enkelte situation.

Er det privat institution du har som kunde?

Med venlig hilsen          

Benny Myllerup Laursen

Registreret revisor FRR | Virksomhedsrådgiver

myllerup consult | www.myllerup-gruppen.dk

myllerup@tuknet.dk

Skovvej 8          |  7160 Tørring      

Tlf. 7580 2424   |   2129 3224

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er kort og godt nej. Driver man momspligtig virksomhed kan man ikke angive en del af indtjeningen som honorarer for at undgå at der pålægges moms på indtjening vedrørende den momspligtige aktivitet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare sådan for fuldstændighedens og præcisionen skyld: så er der jo intet i vejen for at tage ansættelse i et sted samtidigt med, at man er momsregistreret.

Dette gælder naturligvis forudsat at alle formkrav er opfyldt i form af ansættelsesaftale, ATP, feriepenge, A-skatteindberetning, generelt aftalte personalegoder osv.

Jeg er udmærket med på, at det ikke var det, der blev spurgt om, men når man læser tråden fra "friskt" kunne en lægmand godt få det indtryk, at er man momsregistreret er man afskåret fra at oppebære lønindtægt hvis der er sammenfald mellem de ydelser der leveres under momsregistreringen og ansættelsesforholdet.

Vh
Lars

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)