Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg mellem honorar på cpr nummer (uden moms) eller faktura fra cvr med moms

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Galten
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

har ledt efter svar på dette emne, men kan ikke finde nogen.

Jeg har en kunde som ikke kan fradrage moms i sit regnskab. Kan jeg opkræve betaling som honorar på mit cpr nummer for at spare momsen, og skal det i så fald holdes helt uden for mit firmaregnskab? 

Der skal alene faktureres timer og transportudgifter, ikke nogen varer.

Er det en god idé at gøre det?

Hilsen SKjold

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil til enhver tid følge reglerne. Udfør et stykke arbejde, send en faktura (med moms). Færdig arbejde. Vil kunden ikke være med til det, er det hans problem, ikke dit. Hvis du begynder at blande privat og virksomhed sammen er det kun et spørgsmå. om hvornår du skyder dig selv i foden.
Et eksempel: En af mine gode venner lavede og solgte på et tidspunkt skåle til Bonsai planter. Han købte mit faktureringsprogram for at have papirene i orden. En dag fik han besøg af Skat, som bl.a. spurgte ind til det program han brugte til at lave de fine (det sagde de :-) fakturaer. Hvis nu jeg havde givet ham programmet som en vennetjeneste, havde jeg haft problemer, for skat har garanteret krydschecket hvad jeg har angivet af salg af programmet.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har firma i forvejen, ville jeg også køre efter reglerne, som der bliver sagt.

Går ud fra, at du i forvejen er CVR/momsregistreret!

Fra Galten
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo

tak for hurtigt svar.Jeg vil netop gerne følge reglerne, og det er derfor dem jeg er ude efter.  Ikke noget med at snyde.

En af mine venner rådgiver som ikke momsregistreret konsulent  bl.a. skoler, der ikke har momsregnskab. han får sin betaling på cpr. og det er derfor jeg har fået tanken.

Mener du det er direkte ulovligt at køre 2 slags business på den måde?

Hilsen SKjold

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du talte om timer og transportudgifter, som du ville fakturere som honorar. Det kan jeg ikke forestille mig ville være lovligt.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo..Hvorfor skulle det ikke være lovligt, når momsreglerne bliver fulgt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skjold Fink:

har ledt efter svar på dette emne, men kan ikke finde nogen.

Jeg har en kunde som ikke kan fradrage moms i sit regnskab. Kan jeg opkræve betaling som honorar på mit cpr nummer for at spare momsen, og skal det i så fald holdes helt uden for mit firmaregnskab? 

Der skal alene faktureres timer og transportudgifter, ikke nogen varer.

Er det en god idé at gøre det?

Hilsen SKjold

 

Det foruroliger mig, at man "sælger" sit cpr nr. Hmm

Du må love os en ting her inde på Amino, at du ikke pive i medierne fordi nogle har hugget din identitet til at skaffe sig forbrugslån på over 100.000 kr, et nyt pas i dit navn, og ja, tømt dine egne konti samtidigt.

Men okay, hvor skulle du vide det fra, hvis du ikke kan se fjensyn eller har læst aviserne over de sidste 10 år.

Held og lykke Wink

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg mener netop ikke momsreglerne bliver fulgt, når man ændrer udført arbejde som transport og timer, til honorar. Når man er momsregistreret (som privat, ikke som selskab) mener jeg ikke man samtidig kan lave privat arbejde på cpr nummer. Jeg er dog en lille smule usikker på det.

Hilsen Viggo Poulsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke, hvad han laver.

Men er han konsulent, er det da ikke noget i vejen for at udfakturere honorar samt transportudlæg.

Momsreglerne skal naturligvis følges.

 

Fra Galten
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen. Det skal ikke forstås sådan at transporten omregnes til timer.

Hvis man holder et foredrag i en forening og får 3000 kr for det + transportudgifter, er det vel kun de 3000 der skal beskattes som B indkomst. Spørgsmålet er i virkeligheden om man må få den slags honorarer, når man samtidig har et firma der er momsregistreret - altså om alt skal køres ind over firmaregnskabet?

PS mit CPR nummer er ikke til salg.

Hilsen Skjold

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)