Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtte når man er under 18 og flytter til Denmark

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har boet oppe på Færøerne i over 12 år. Begge mine forældre er fra Færøerne. Jeg er dog født i Denmark, Vejle, og vi boede i Vejle og Århus i 5 år tilsamens, da min mor og far studerede i Denmark.

Jeg valgte så i før sommerferien, at jeg gerne ville flytte til Denmark igen. Jeg søgte så ind på handelskolen, og kom ind med det samme. Jeg fandt så en lejlighed også.

Så ville jeg gerne søge om noget støtte, fordi at jeg er kun 17 år og bor alene i Denmark. Jeg gik så til komunen i Vejle og søgte om boligstøtte og gerne ville søge om SU, nu 3 måneder før jeg bliver 18 år, så jeg kunne få det med det samme da jeg bliver 18år.

Jeg fik så at vide at reglerne var ændret angåend SU? Nu kan man ikke søge SU før man bliver 18. Det vil sige at jeg kan forvente at gå ca 4-5 måneder mere uden SU. Nåh, så tænkte jeg bare det nok ville gå hvis jeg kunne få boligstøtte som jeg havde søgt om også.

5 uger efter at jeg søgte om boligstøtte har jeg nu fået svar at jeg ikke kan få boligstøtte. På papiret stod at jeg ikke kunne få boligstøtte fordi at min indtægt er 0kr pr. måned!

Jeg gik så over til komunen fordi, at dette kunne jeg ikke forstå. Hun står så bag på computeren og kommer med et svar efter ca 20min, at jeg ikke kan få boligstøtte fordi at min lejlighed er for billig!

Jeg har altå lige fået en regning på omkring 2.500kr for denne måne, med strøm, varme osv.

Spurde så om der var andre muligheder at søge om støtte, da man er under 18 og bor alene i Denmark? Og svaret var nej, det troede hun ikke. Jeg skulle vente indtil jeg får SU om ca 5 måneder, og så leve af det.

Min far støtter mig med det hele økonomiske indtil videre, men det har han da ikke råd til i 3 år.. Der skal jo også betales mad, studieture osv osv også.

Mit spørgsmål er så, er der ingen anden mulighed at få nogen som helst støtte? Og hvor jeg kan spørge henne om rådgivning til sådan noget?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)