Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor eller lille omsætning - hvad er bedst?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende dit forretningsgrundlag og strategi vil jeg ikke kunne give et fuldstændig svar, men som udgangspunkt vil jeg klart vælge den høje omsætning dels begrundet i ovenstående kommentar fra de forskellige indlæg men også fordi det åbner en række muligheder for det. Eksempelvis er høj omsætning ofte benyttet af nye virksomheder ,der vil tiltrække investorer m.m.. Godt eksempel i dette regi er Amazon,com som gjorde dette i de første år, med stort fokus på omsætningen og ikke overskuddet for dermed at tiltrække investorer, der kunne fortælle dem, hvorledes de skulle lave overskud ud af deres enorme omsætning - populært formuleret Big Smile. Når det så er sagt vil man selvfølgelig altid stille spørgsmål til hvorledes denne omsætning er skabt er det på forskellig artet indtægtsmuligheder, afhængig af en eller få kunder / leverandør etc.

Keep Swinging

Kim

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er både for og imod Smile

Kom meget gerne med flere bud!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor lave tom omsætning? Det tærre på virksomhedens arbejde og resourcer, men giver intet på bogen. Dvs det er omsætning du i sidste ende heller ik sådan lige kan slippe af med, hvis du skal fokusere på andre områder.

Hva er fordelen ved at stjæle omsætning fra konkurrenterne, hvis den blot er tom? Er det så ik bedre at have en mindre virksomhed, hvor det er nemmere at have overblik, og hvor der ik påløber en masse risiko og omkostninger på en omsætning, der intet giver til bankbogen?

Eneste grund der er til at skabe tom omsætning, er for at lokke kunder i bixen eller fordi der skal investorer ind over. Ellers er det meningsløst...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Var det ikke mere interessant at fokusere på, Hvorfor dit overskud ikke vil forøges?

Hvis du sælger dobbelt så meget, kun ved at få flere kunder forbi butikken, burde du også tjene mere? Eller er det fordi du skal bruge mange flere penge på adwords og det så går lige op med det du tjener mere? Eller er det fordi du får rigtig mange flere besøgende, men de ikke køber noget?

Nu ved jeg ikke præcis,hvad du sælger, men er det ikke muligt at få folk til at købe mere,mens de er der? Eller at få større fortjeneste på dine produkter?
Lav den ekstra omsætning nu og arbejd på at få større fortjeneste.. Det må være svaret.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Jakodan. Jeg kunne også godt tænke mig at høre, hvordan du er nået frem til facit i dit regnestykke. Er det en naturlov for din forretning at des flere besøgende, des mindre køber de hver især?

Altså umiddelbart skulle man mene, at hvis du bruger 100 kroner på Adwords og får 100 besøgende, så burde du kunne bruge 1000 kroner og få 1000 besøgende? Det burde give 10 gange større omsætning, og dermed også 10 gange større overskud - er det et fordyrende mellemled vi ikke ved noget om, eller er der noget helt tredje der spiller ind?

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Holmstrand:

Altså umiddelbart skulle man mene, at hvis du bruger 100 kroner på Adwords og får 100 besøgende, så burde du kunne bruge 1000 kroner og få 1000 besøgende? Det burde give 10 gange større omsætning, og dermed også 10 gange større overskud - er det et fordyrende mellemled vi ikke ved noget om, eller er der noget helt tredje der spiller ind?

- Peter

For at tage dit eksempel, så er det nærmere at når jeg bruger 100 kroner på 100 besøgende, så bruger jeg 300 kr. på 200 besøgende, da klikprisen er højere. Herudover er der jo stor forskel på købevilligheden alt efter hvilke søgeord den besøgende kommer fra og her har jeg nogle ord som kun lige kan løbe rundt.

Håber det var forklaring på spørgsmålet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Var det ikke mere interessant at fokusere på, Hvorfor dit overskud ikke vil forøges?

Hvis du sælger dobbelt så meget, kun ved at få flere kunder forbi butikken, burde du også tjene mere? Eller er det fordi du skal bruge mange flere penge på adwords og det så går lige op med det du tjener mere? Eller er det fordi du får rigtig mange flere besøgende, men de ikke køber noget?

Nu ved jeg ikke præcis,hvad du sælger, men er det ikke muligt at få folk til at købe mere,mens de er der? Eller at få større fortjeneste på dine produkter?
Lav den ekstra omsætning nu og arbejd på at få større fortjeneste.. Det må være svaret.

 

I dette tilfælde er det fordi at Adwords prisen vil stige pr. besøg og til dels tilføjelse af søgeord med mindre relevans.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlige og uklare spørgsmål, resulterer jo oftest i dårlige og uklare svar...

Som Jesper er inde på, kan det være en fordel med større omsætning enten for at presse konkurenter ud (eller gøre det sværre for dem at komme ind) og så kan det være en fordel som et led i en exit strategi...

Men alt andet lige lyder det ikke til at være den store fordel, hvis det kræver mere arbejde og/eller flere bundne rescourcer uden der kommer flere penge ville jeg forslå at blive på nuværende niveau.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er helt enig med Jesper.

Når man ser på en virksomhed, ser man efter hvor dygtig virksomheden er til at tjene penge. Overskudsgraden viser hvor meget du tjener for hver krone du omsætter, og lidt firkantet sagt så er én der skal omsætte det dobbelte for at tjene det samme, ikke er en lige så dygtig forretningsmand, som ham der tjener det samme men omsætter for det halve.

Sagt med andre ord, så skal du knokle dobbelt så meget for at tjene det samme, hvilket jo ikke er effektivt.

Som virksomhed skal man hele tiden overveje om det kan betale sig at jagte de sidste kunder. Det er jo ikke interessant for en virksomhed at jagte en kunde der giver kr. 1 i omsætning, hvis det koster kr. 0.95 at få den ekstra kunde.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Som virksomhed skal man hele tiden overveje om det kan betale sig at jagte de sidste kunder. Det er jo ikke interessant for en virksomhed at jagte en kunde der giver kr. 1 i omsætning, hvis det koster kr. 0.95 at få den ekstra kunde.

Spændende at du ikke vil have de sidste 5 øre med. Hvor går grænsen?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)