Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor eller lille omsætning - hvad er bedst?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften hentyder til. Hvad er bedst, en stor omsætning eller en lille omsætning med det samme overskud.

Eksempel:

Omsætning på 500.000 og overskud på 250.000 eller omsætning på 2.000.000 og overskud på 250.000.

Jeg spørger fordi at jeg ved at tilføje nogle flere søgeord og hæve maksimum prisen pr. klik, kan fordoble min omsætning, men mit overskud vil ikke blive forøget.

Fordele ved større omsætning:

Jeg tager salg fra mine konkurrenter.

Jeg kan fremvise større salg overfor mine annonce partnere og kan på sigt forhandle mig frem til bedre aftaler.

Jeg kan fremvise en større omsætning ved et eventuelt salg af virksomheden.

Jeg kommer "gratis" ud til flere kunder.

Fordele ved mindre omsætning:

Jeg har færre penge i omløb og løber herved en mindre risiko.

Jeg kan fremvise en større avance ved et eventuelt salg af virksomheden.

Kom meget gerne med flere fordele og ulemper Big Smile

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Det er dælme svært at svare på - for der er ikke noget konkret svar.
Stor eller lille omsætning, med samme overskud - det kommer meget an på din virksomheds struktur.

Men firkantet set: Hvis du har den dobbelte omsætning, men stadig kun får det samme overskud ud, så har du i realiteten fordoblet dine omkostninger. Rent økonomisk set er det jo så ikke så smart. Hvis man kigger rent økonomisk på virksomheden, så vil det være interessant at holde omkostningerne så lave som muligt.

Men der er jo andre faktorer som spiller ind hvis du skal kigge på det overordnet. Og en del af disse faktorer er svære at komme med, når man ikke er en konkret del af virksomheden.

Du har selv nævnt nogle fordele ved at køre med en højere omsætning og nogle fordele ved lavere omsætning. Jeg kan så bidrage med en nedskydning ved at vende fordelene til ulemper:

- Tage salg fra konkurrenter.
Ja, det kan du nok godt. Men hvor længe kan din virksomhed holde til det? Og hvad sker der så når den ikke går længere?

- Fremvise større omsætning ved eventuelt salg af virksomhed.
En seriøs køber vil ikke udelukkende kigge på din omsætning, men helheden. Og en virksomhed, som giver det samme i overskud som en virksomhed med den halve omsætning, er måske ikke så interessant.

- Færre penge i omløb og mindre risiko.
Ikke nødvendigvis - for med mindre omsætning har du derved også færre "heste at spille på".

Jeg håber at ovenstående kan hjælpe dig lidt Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Uden at gentage Jesper Norbøll og din egen argumentation kunne jeg tilføje cashflow. Hvis det er sådan at indtægterne rammer bankbogen en vis tid før udgifterne skal betales, kunne der være en fordel her ved en større omsætning.

/Michael

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode svar begge 2 Yes

Er der flere, som vil byde ind?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Stabil omsætning

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Yusuf:

Stabil omsætning

 

Vil du uddybe lidt? I dette tilfælde bestemmer jeg lidt selv omsætningen, så skal omsætningen være stabil stor eller stabil lille, med det samme overskud?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

En omsætning på 150 mio kr. og 2 mio på bunden?
eller
En omsætning på 50 mio kr. og 2 mio kr på bunden?

Det er nemt at svare på. det gælder om at have så lav risiko som muligt, og det er altså de 5o mio. Forrentning, tabsmuligheder og ting som overskudsgrad er gældende.

Så hellere være 4 mand og lave 500.000 kr. end være 20 mand og lave 500.000 kr :)

De bedste hilsner fra Johnny

Nyt regnskabsprogram? se online demoer af Visma Businesswww.iadvice.dk efter 1 nov.
Har i allerede Visma Business? Prøv en gratis dag med en vores dygtige
visma konsulenter.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En virksomhed producerer indtil grænseomkostningerne er lig grænseomsætningen. Stop med andre ord med sælge, når du ikke længere tjener penge på at sælge én ekstra enhed.

 

 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

200 mio omsætning, overskud på 20 millioner
50 mio omsætning, overskud på 20 milioner

I mine øjne, ville det rigtige i dette tilfælde være at vælge de 200 mio, og så udvikle sine processer så meget at man kommer til at tjene lige så meget per omsat krone, som ved den lavere omsætning Stick out tongue

Er det ikke muligt, så vil jeg holde med dem der siger at den lille omsætning er "bedst". Det handler trods alt om risiko, og især i disse dage ;-)

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det er svært med ville sikkert kaste max penge ud i en periode , så folk husker din hjemmeside over en længere periode vil det sikkert være bedste vidste du har pengene i starten.

jeg ville løbende justere hvad jeg ville bruge af penge , så set altså ikke altid den dyreste ville jeg vælge

,der er altid usikkerhed når man går ind i forretning om du vælger den billigste eller dyrest

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)