Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en bank trække i land mht. kreditforeningslån?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I fredags fik jeg accept fra banken på et lån til en lejlighed, mit firma skal købe. I går (søndag) skriver jeg under på købsaftalen og i dag (mandag) får jeg en mail fra min bank, at de alligevel ikke kan give mig lånet, da kreditforeningen ikke vil acceptere at firmaet køber lejligheden og de kun vil have privatkunder.

Jeg har ikke accepten på skrift, da bankrådgiveren ringede og gav mig accepten. Men i dag beklager han så hvis han har været uklar i hans udsagn.

Det irriterer grænseløst at banken trækker i land på den måde, når de nu har givet mig accepten. Jeg kan sikkert godt gå til en anden bank/kreditforening, men der er jo ingen sikkerhed for, at der kommer en accept eller om de kan nå at give mig accepten i løbet af de 6 dage, hvor jeg kan fortryde handlen, men så skal jeg betale 1% af købssummen. Da lejligheden er ret dyr, bliver det en stor sum.

Hvis der er nogen der kender til bankbranchen, vil jeg gerne høre fra jer.

På forhånd tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En mundtlig aftale er vel os gældende, så du må kunne tørre skaden af på banken. Men giver det lige et bump, så nogle af de kloge advokater kan hjælpe dig.

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

KAn du ikke redde den med personlig kaution overfor kreditforeningen?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

TM2Byg:

KAn du ikke redde den med personlig kaution overfor kreditforeningen?



Jeg kautionerer allerede personligt for lånet

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikkert Totalkredit der er tale om - de vil ikke røre ved erhvervsrelaterede ting.

 

Du må have gang i Nykredit istedet, de tager det hele - og burde kunne hjælpe dig hurtigt, prøv at giv dem et kald :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:

I fredags fik jeg accept fra banken på et lån til en lejlighed, mit firma skal købe. I går (søndag) skriver jeg under på købsaftalen og i dag (mandag) får jeg en mail fra min bank, at de alligevel ikke kan give mig lånet, da kreditforeningen ikke vil acceptere at firmaet køber lejligheden og de kun vil have privatkunder.

Jeg har ikke accepten på skrift, da bankrådgiveren ringede og gav mig accepten. Men i dag beklager han så hvis han har været uklar i hans udsagn.

Det irriterer grænseløst at banken trækker i land på den måde, når de nu har givet mig accepten. Jeg kan sikkert godt gå til en anden bank/kreditforening, men der er jo ingen sikkerhed for, at der kommer en accept eller om de kan nå at give mig accepten i løbet af de 6 dage, hvor jeg kan fortryde handlen, men så skal jeg betale 1% af købssummen. Da lejligheden er ret dyr, bliver det en stor sum.

Hvis der er nogen der kender til bankbranchen, vil jeg gerne høre fra jer.

På forhånd tak

Hej,

Banken vil altid betinge sig af, at kreditforeningen vil belåne op til de 80% af den finansierede handelspris.
Vil kreditforeningen ikke det, har banken desværre alle muligheder for at trække sit tilsagn tilbage.

Har du haft en advokat ind over din handel?
Hvis ja, må der stå en passage i slutsedlen, at handlen er betinget af din advokats godkendelse.
Din advokat vil herefter kunne annullere handlen, ved skriftligt at meddele, at advokatgodkendelsen ikke kan gives.

Du fik ikke betinget din underskrift af bankens accept?

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Det er sikkert Totalkredit der er tale om - de vil ikke røre ved erhvervsrelaterede ting.

 

Du må have gang i Nykredit istedet, de tager det hele - og burde kunne hjælpe dig hurtigt, prøv at giv dem et kald :)



Ja, det er netop Totalkredit. Ved bare ikke om jeg har tiden, når jeg kun har 6-dages fortrydelsesfrist... Men problemet er, at der er kommet en accept.. hvorfor banken så pludselig trækker i land er mig en gåde.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Banken vil altid betinge sig af, at kreditforeningen vil belåne op til de 80% af den finansierede handelspris.
Vil kreditforeningen ikke det, har banken desværre alle muligheder for at trække sit tilsagn tilbage.

Har du haft en advokat ind over din handel?
Hvis ja, må der stå en passage i slutsedlen, at handlen er betinget af din advokats godkendelse.
Din advokat vil herefter kunne annullere handlen, ved skriftligt at meddele, at advokatgodkendelsen ikke kan gives.

Du fik ikke betinget din underskrift af bankens accept?



Jeg lægger selv 40% i udbetaling som vist er den lånegrænse man bruger når der er tale om erhverv.

Nej ingen advokat indover, da jeg ikke lige havde forestillet mig, at banken ville løbe fra deres ord. Men det ved jeg nu!

Banken fik regnskaber over og jeg går da ud fra at de har fået tilsagn fra Totalkredit, før de accepterer mit køb. Men det ser vist ud til, at det ikke er tilfældet.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:
 Jeg lægger selv 40% i udbetaling som vist er den lånegrænse man bruger når der er tale om erhverv.


Nej ingen advokat indover, da jeg ikke lige havde forestillet mig, at banken ville løbe fra deres ord. Men det ved jeg nu!

Banken fik regnskaber over og jeg går da ud fra at de har fået tilsagn fra Totalkredit, før de accepterer mit køb. Men det ser vist ud til, at det ikke er tilfældet. 

Ja, belåningsgrænsen er 60% for erhverv. Smile

Det er selvfølgelig lidt sent nu, men min opfordring er alligevel at sikre sig med et advokatforbehold og et forbehold for bankens accept.

Jeg er opmærksom på, at du har fået bankens accept telefonisk.
Det gør dog ikke accepten mindre bindende, men uendeligt meget sværere at bevise.

Du må på en lyn runde hos pengeinstitutter/kreditforeninger.
Banker er der nok af. Antallet af kreditforeninger er noget mere begrænset.
Har du overvejet at erstatte kreditforeningen med en anden finansieringskilde?

Håber det bedste for dig.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

uhhhhh... jeg har selv fået lov til atlåne 2 gange af totalbanken osv men i sidste ende trækker de tilbage.. Jeg optager min næste samtale med dem og kræver at en mundlig aftale er bindende.

Det er forrygt at en bank kan bruge hundredtusinde af reklame kroner på "vi låner stadigvæk" penge ud også kan de afvise gang på gang på gang.. selv om det er små beløb og man har de penge til udbetaling.

jeg håber du for dem presset til at give dig lånet:)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)