Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min fremtid!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Iben Louise!

Dem jeg har haft kontakt med, syntes det er skide spændende. Og det er nogle, som har lavet den samme form for grafik som jeg. Nu ved jeg ikke hvilken slags grafik du laver.

Men det fede, som jeg godt kan lide er, at man er i praktik så lang tid. Man kan jo allerede begynde at søge efter steder nu. 

Og det med at søge ind på design skolen har jeg også været igennem. Læst en masse omkring optagelseskrav osv. Og det ser rigtig rigtig svært ud. Men det ville selvfølgelig være en kanon mulighed.

Udover det, så har jeg læst bøger, og jeg kan sagtens tegne på et højt niveau.

Men tak igen. Kanon svar, fra en som har været det hele igennem selv.

//Nichlas Boysen

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

og så skal det også lige siges, at jeg IKKE skal på HF, da de fag overhovedet ikke interessere mig.

 

Ja jeg er krævende ;D

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

evt. andre der har noget at sige? :-)

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

er der andre, som evt. har oplevet det samme, eller noget som mindede om?

 

//Nichlas Boysen

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges, at jeg er utrolig tæt på at tage min beslutning.

Vil gerne sige tak til dem som tog sig tid til at svare.

Men vil da stadig gerne have flere svar, hvis nogle ville tage sig tiden :)

1000 tak.

//Nichlas Boysen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sprang fra HHX, da jeg var 17 år, til fordel for et job i den kreative branche - præcis ligesom dig, så jeg er jo næsten tvangsindlagt til at besvare dette emne.

Du siger, at du "næsten" har truffet beslutningen - og lad mig gætte: Det er, at droppe ud af skolen og satse på grafikken? :-)

Hvis jeg var dig og boede i Møgeltønder, ville jeg i dag ikke være et sekund i tvivl.
Jeg ville færdiggøre HHX og søge ind på Designskolen i Kolding. 

Jeg har før fået hak i tuden herinde, for følgende udtalelse, men jeg bliver ved ligemeget hvor mange hug jeg får - og nu er vejen allerede banet i denne her tråd; "Fuck Mediegrafiker-uddannelsen". 
De meget, meget få mennesker, der kommer ud fra den uddannelse med en god portefølje og er i stand til at få et job,  havde talentet med sig i forvejen og kunne nemt - måske endda nemmere - have fået samme erfaring uden uddannelsen.

Mit råd vil i hvert fald helt klart være: Lad være med at spilde din tid på det.
Du kommer lige så langt på egen hånd, hvis du eksempelvis søger et arbejde, eller arbejder freelance.
Men - og her kommer den - du kommer endnu længere, hvis du tager Designskolen med.

Jeg havde - da jeg var 17 - ingen ambitioner om at gå på Designskolen. Det interesserede mig faktisk ikke synderligt, og da jeg senere stiftede nærmere bekendtskab med nogle elever fra både Kolding- og Danmarks Designskole var jeg frastødt af, hvor langsomt tingene gik på uddannelsen.
Jeg synes de spildte tiden, med at gå i så dybe detaljer som de gjorde. De kunne bruge månedsvis på en lille opgave, og kunne bruge uger på at diskutere Helvetica. 
Og så blev de i øvrigt ellers (endelige) færdige, og så kom de ud og sparkede så motherfucking meget røv :-)
De har et meget bredere fundament - og ligemeget hvor hårdt man arbejder og hvor bredt man forsøger at favne, kommer det bare ikke i nærheden af hvad de har gennemgået.

Til trods for at jeg aldrig har fortrudt mit valg, da jeg var 17 år gammel, kan jeg somme tider godt være ærgerlig over, at jeg ikke har en designuddannelse med, inde under frakken.   Især når jeg ser og oplever dem der har én, bare være så fucking cool! :-)
Så hvis jeg skulle bestemme, så skulle du blive på HHX i dag - og hygge dig med grafik i hvadend sparsom fritid du måtte have.
En løsning kunne jo være, at finde et grafisk fritidsarbejde i stedet for at arbejde i SuperBest.

Under alle omstændigheder, ønskes du al held og lykke med hvadend du vælger :-)

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret i at min beslutning ligger på at droppe ud, og satse på grafikken.

 

Men nu når du også selv har droppet ud af HHX i en alder af 17, får jeg jo endnu mere blod på tanden.

Derefter skriver du, at jeg nok skal fortsætte på HHX. Men det er bare ikke det jeg vil. Jge brænder ikke for det.

Jeg vil meget hellere finde et job hos et firma, hvor de har brug for mig. Her ville jeg arbejde indtil jeg føler mig klar til at tage til KBH og starte på en grafisk uddannelse. Og det med jobbet er heller ikke umuligt, da jeg har et meget godt netværk.

Men ved ikke hvad du har at sige til dette.

Tak for din tid.

//Nichlas Boysen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ankepunkt ligger i "Indtil jeg føler mig klar til at tage til København og starte på en grafisk uddannelse". 

For at komme ind på eksempelvis Danmarks Designskole eller Grafisk Højskole, skal du jo have en gymnasiel uddannelse, med mindre du kan få dispensation, og det er altså op ad bakke. 

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har skrevet en mail til dig, for mere henvisende information :)

 

//Nichlas Boysen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)