Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min fremtid!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg har egentlig en tråd her på amino, hvor jeg præsenterer mig selv. Så hvorfor ikke lige tjekke den ud, hvis I vil vide lidt mere om mig.

http://www.amino.dk/forums/t/66656.aspx

Kan da lige sige at jeg hedder Nichlas Boysen, og er 17 år gammel.

 

Men nu skal I bare høre. Jeg kunne godt bruge jeres hjælp. 

Da jeg er 17 år gammel, er det jo på tide at få sig en uddannelse. Jeg er derfor startet på HHX. Det var så meningen jeg skulle afslutte den (3 år), men nu har jeg måske fået nye idéer. Denne idé, vil jeg gerne lige fremlægge for jer:

Well. Da jeg er SUPER interesseret i grafik, som I også kan læse i tråden jeg henviser til ovenover,  vil jeg gerne søge ind på KTS (Københavns Tekniske Skole red.) Da jeg kommer fra helvede i syd. Nærmere betegnet Tønder, (Nej vi er ikke ALLE pedofile) har jeg overvejet at søge ind når jeg fylder 18 år, og som sagt er jeg 17 år nu. Det er der et år til, og da min HHX uddannesle tager 3 år, ved jeg ikke om jeg skal finde et job indtil jeg fylder 18. Det job, skal selvfølgelig have noget med grafik at gøre, og der har jeg heldigvis været så heldig, at jeg kender en, som har et trykkefirma i en nærliggende by. Så det er jo super. Jeg stopper nu her, og jeg håber I har forstået hvad det er jeg vil.

Med Venlig Hilsen

Nichlas Boysen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlas,

Held og lykke med det så Smile

Er du god til grafik, eller vil du gerne lære det?

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak skal du have!

- Men jeg er jo i tvivl om hvad jeg skal.

 

Og ang. grafikken, kan du jo selv bedømme her: http://qarstar.deviantart.com/

//Nichlas Boysen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas Boysen:

mange tak skal du have!

- Men jeg er jo i tvivl om hvad jeg skal.

 

Og ang. grafikken, kan du jo selv bedømme her: http://qarstar.deviantart.com/

//Nichlas Boysen

Så lidt Smile

Ja, det er en af de meget svære beslutninger som man skal tage i livet!

Synes det ser godt ud, så man kan ikke sige at du er nogen nybegynder Wink

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig stor beslutning ja.

Men har haft kontakt med nogle grafiske designers. De siger, at jeg bare skal springe ud i det.

De siger, at som grafiker skal du kunne dit håndværk, og det lærer du ikke ved at sidde og læse. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas Boysen:

Det er en rigtig stor beslutning ja.

Men har haft kontakt med nogle grafiske designers. De siger, at jeg bare skal springe ud i det.

De siger, at som grafiker skal du kunne dit håndværk, og det lærer du ikke ved at sidde og læse. :)

Altså hvis du har lyst til at blive grafiker, så nytter det nok ikke så meget at tage HHX..

Men det er sengetid nu, skal spille kamp i tidligt i morgen..

 

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig.

Jeg vil også smutte i seng.

Så må vi se om der er nogle andre, som har givet deres mening til kende, når jeg står op imorgen.

//Nichlas Boysen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alligevel skal rende rundt et års tid inden du kan læse noget grafikhalløj, kan du vel næsten ligeså godt afprøve HHX og møde nogle mennesker, hygge dig, lære lidt ting osv.? Du kan sagtens arbejde ved siden af en gymnasiel udd. og der er jo en chance for at du bliver bidt af HHX og vil færdiggøre det for at læse videre :o)

Men hvis du er meget i tvivl, så hop hen på et af studiecentrene og snak med de flinke rådgivere. De plejer at have nogle fif i baghånden og kan fortælle dig ret præcist, hvad du kan lære ved at gå et år på HHX.

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alligevel skal rende rundt et års tid inden du kan læse noget grafikhalløj, kan du vel næsten ligeså godt afprøve HHX og møde nogle mennesker, hygge dig, lære lidt ting osv.? Du kan sagtens arbejde ved siden af en gymnasiel udd. og der er jo en chance for at du bliver bidt af HHX og vil færdiggøre det for at læse videre :o)s

Det har du ganske ret i.

Men det med at arbejde ved siden af min HHX, kan ikke lade sig gøre. Lige pt. har jeg et job i SuperBest, og det kan lige og lige gå.

Og bliver bidt af HHX. Det må jeg vel være blevet alligevel, da det var den jeg valgte ud fra vores brobygning. Men jeg er mere bidt af det grafiske, og hvis det bliver en mulighed, hopper jeg også på vognen med det samme.

 Men hvis du er meget i tvivl, så hop hen på et af studiecentrene og snak med de flinke rådgivere. De plejer at have nogle fif i baghånden og kan fortælle dig ret præcist, hvad du kan lære ved at gå et år på HHX.

Det har jeg også aftalt med min kontakt lærer. Og vi skal have en samtale efter efterår's ferien. Så det glæder jeg mig rigtig meget til.

//Nichlas Boysen 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 10. Jul 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlas

Jeg har et helt andet forslag til dig: Hvorfor tager du ikke en HF og søger ind på designskolen i Kolding i stedet? Grunden til at jeg foreslår det er, at jeg selv er uddannet Mediegrafiker, og blev SLEMT skuffet over uddannelsen. Det er jo en mesterlære-uddannelse, som veksler mellem praktik og skoleforløb. Og det er sindsygt svært at finde en læreplads. Desuden synes jeg dengang, ikke at undervisningen levede op til mine forventninger: Vi havde fx. rigtig mange timers typografi, som ikke lige tiltalte en kreativ sjæl som mig selv. Og der var også rigtig meget program-lære.

Det er sikkert en fin uddannelse, hvis man gerne vil arbejde med selve håndværket i opsætning og produktion, men det er ikke en specielt kreativ uddannelse. Og for mig gik alting bare ALT for langsomt! Havde jeg vidst, hvad jeg ved i dag, ville jeg have søgt ind på den grafiske linie på Designskolen i stedet. Det skal dog siges, at det er meget svært at blive optaget, så lidt selvstudie i grafik (læs store tykke bøger, lær at tegne, den slags...) er nok ikke af vejen :)

Det var bare min mening. Jeg håber, du kan bruge den til noget :)

Med venlig hilsen
Iben Louise

Teapot - Drawing business
www.teapot-graphics.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)