Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt trist :-(

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

For sjov kikkede jeg på indlæg, hvor tråden omhandlede nystartet virksomhed og de første 5 hvor jeg trykkede på weblinket til deres hjemmeside, eksisterede de ikke mere.......Lidt trist, men måske også forståeligt i disse tider. Selom nogle gange kan det også betyde, at folk måske knækker nakken på det administrative...tja.....

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, der er desværre mange der ikke klarer den første tid. Men der er desuden en anden forklaring: Der er mange der skynder sig at købe et domænenavn (hvilket er meget klogt) for ikke at risikere at andre tager det. At der så kan gå lang tid inden de opbygger en hjemmeside, kan få det til at se ud som om de har opgivet ånden.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtig nok, men hvad mon tallene er......hvor mange nystartede eksisterer rent faktisk efter 1 år ?? og med et lille overskud i virksomheden

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Antal nystartede er uden tvivl faldet, men til gengæld tror jeg at dem der starter nu, har sikret sig lidt bedre. Dvs. undersøgt lidt mere grundigt hvordan markedet er, hvordan konkurrencen er, og hvordan financieringsmulighederne er. Dem der starter i disse dage og rider stormen af, er uden tvivl bedre rustet til den fremtidige optur.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din lille weekend opgave at lave undersøgelse på det Smile

Tror det heldigvis er rigtigt at mange blot køber navnet, og så bruger lang tid på at få styr på alt.

Alene betalingssystem tager jo flere måneder.

Mvh

Jesper

 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke finde sammenlignelige tal der er nyere end 2006, men her er hvad jeg fandt:

2002:  26.638 nystartede firmaer
2004:  30.090 nystartede firmaer
2006:  36.264 nystartede firmaer
Kilde: Danmarks statistik, Statistisk årbog 2009.

Tallene fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er lidt anderledes. De nævner at 2007 var rekordår med 29.870 nye virksomheder, og at dette tal for 2008 var faldet med 8,6% til 27.303   (kilde: epn.dk)

Tallene tyder for mig på en opbremsning, og ikke en katastrofe :-)

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så også mange som vælger at gå sammen med andre i nye firmakonstellationer eller blot under nye navne.

Noget helt andet og mere centralt er så at rejse et spørgsmål hvor mange af de nystartede virksomheder som er opstartet der reelt set kunne bære at blive opstartet. Når man eksempelvis læser på Amino er der alt for mange som bare starter op uden at gøre sig overvejelser om det ene eller det andet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:

For sjov kikkede jeg på indlæg, hvor tråden omhandlede nystartet virksomhed og de første 5 hvor jeg trykkede på weblinket til deres hjemmeside, eksisterede de ikke mere.......Lidt trist, men måske også forståeligt i disse tider. Selom nogle gange kan det også betyde, at folk måske knækker nakken på det administrative...tja.....

Du nævner intet om hvor gammel tråden var... Hvis den var fra 2006-2007 er det vel egentlig ik overraskende. Det er indenfor de første 3-5 år, at de fleste knækker nakken eller søger nye veje...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Noget helt andet og mere centralt er så at rejse et spørgsmål hvor mange af de nystartede virksomheder som er opstartet der reelt set kunne bære at blive opstartet.

 

Iflg DS er det ca. 60% af nystartede virksomheder der eksisterer efter 3 år. Har iværksætteren en formue over 200.000 kr ved opstart. - branchekundskab og en erhvervsfaglig uddannelse er tallet ca. 75%.

Erhvervsdrivende over 40 år driver solide virksomheder, mens unge under 35 år skaber størst vækst.

/Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da pænt høje tal, og ihvertfald noget højere end hvad jeg lige gik og troede.

Det er nok specielt de dårlige finansieringsmuligheder der trækker i den forkerte retning i denne tid.

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)