Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program/service/plugin til SMS-beskeder via mobilt bredbånd

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mobilt bredbånd ved Telenor via et Huawei 230 modem. De bruger samme software som Telmore (som jeg benyttede tidligere), en software hvorfra man kan sende SMS'er.

Dette virker fint, men findes der en service/program/plugin, som jeg kan føde med tekst og tlf.nummer også sende det på den måde?

Det kunne nemlig være supercool i forbindelse med statusbeskeder til kunderne. Man kan sikkert købe sig til en eller anden gateway der kan det samme (og mere til) men det her projekt vil kun koste mig 20 øre pr. besked, så det kan næppe gøres billigere.

Nogle ideer til en teknisk løsning?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Jeg vil helt klart anbefale dig at finde en SMS gateway udbyder. Det er ikke lovligt at bruge mobil eller data abonnementer til kommercielle formål og det vil det være i dit tilfælde.

Kontakt mig på sl@inmobile.dk og lad os finde en løsning til dig.

God weekend!

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke helt. Siger du at jeg ikke bruge min telefon til at sende en SMS til en kunde, for så bryder jeg da reglerne på nærmest daglig basis

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville anbefale dig at bruge Bibob. De har et program, som du kan bruge på computeren til at sende sms ud. Den kan endda sættes op til at køre nogle batch systemer, det vil sig halvautomatisk.

https://www.bibob.dk/BiBoBSMS.aspx

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:

Jeg ville anbefale dig at bruge Bibob. De har et program, som du kan bruge på computeren til at sende sms ud. Den kan endda sættes op til at køre nogle batch systemer, det vil sig halvautomatisk.

https://www.bibob.dk/BiBoBSMS.aspx

Det ligner meget Telenors og Telmores funktionalitet. Men nu ved jeg ikke helt hvad du mener med batch systemer?

Jeg har brug for at kunne sende et tlfnummer og en tekst til et program/software som så skal sendes til kunden. Det drejer sig om max 5-10 SMS'er om dagen, da de kun skal bruges til nogle helt specielle formål.

Jeg kan sagtens bruge Telenors program som det er, men så skal jeg manuelt kopiere tlf-nummer og tekst ind i programmet

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jo selvfølgelig må du det.

Det kan godt være, at jeg tolker dit indlæg forkert. Teleselskaberne forsøger at lukke de abonnementer, som bliver brugt kommercielt (i markedsføring/massekommunikation). Det kan jo så diskuteres hvornår SMS beskederne udsendes med salg for øje.

Det går jo ikke, at du opretter et mobilabonnement med fri SMS, og derefter benytter dette abonnement til at udsende reklamer og markedsføring til danske mobiltelefoner.

Hvis du ligger på et ok volumen, så vil jeg gerne give dig en god amino-rabat, således du kan sende helt lovligt fra din e-mail eller fra en online platform til billige penge.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenLarsen:

Det går jo ikke, at du opretter et mobilabonnement med fri SMS, og derefter benytter dette abonnement til at udsende reklamer og markedsføring til danske mobiltelefoner.

Jeg har faktisk ikke fri SMS pt. og som skrevet, så drejer det sig om max 500 beskeder pr. måned, da det kun skal bruges til helt specielle formål.

Har ikke planer om at sende SMS'er til folk om afsendte varer, ordrestatus mm men det var selvfølgelig noget man kunne overveje hvis prisen er i orden. Men det kræver så som minimum at overførsel af tlf og tekst kan foregå pr. automatik

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Hvis vi skal følge teleselskabernes abonnementsvilkår, så er det ikke lovligt, men igen, 500 beskeder pr. måned er jo heller ikke noget alarmerende. Jeg tvivler på, at teleoperatøren vil gøre noget ved sagen, da volumen ikke er højere.

Vi kan sagtens sammensætte en løsning, hvor din webshop sender pr. automatik mobilnumre og beskedtekster (ordrestatus m.m.) til vores SMS gateway, hvorefter vores system sørger for at levere SMS beskeden til afsenderen.

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)